רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 28 בינואר 2021

הרב אליהו רבי - ט"ו בשבט הגיע, חג לאילנות!


 שלום וברכה מורי ורבותי!

ט"ו בשבט הגיע, חג לאילנות!

ראש השנה לאילנות.

המשנה הראשונה במסכת ראש השנה פותחת במילים: "ארבעה ראשי שנים הם".

למה הקדוש ברוך הוא עושה ראש השנה בנפרד לכל דבר?

למה אי אפשר לדון את כולם ביחד: גם את המים, גם את העצים, גם את התבואה וגם את האדם?

אומר לך הקדוש ברוך הוא: "יקירי! אני דן ברגע כל דבר שאני רוצה, אין לי בעיה לעשות את זה בשניה אחת במהלך כל השנה כולה, אבל אני מביא לך זמן להתארגן.

"בזמן שאני דן אותך, תתפלל אלי ותתמקד בעצמך: תתנקה יותר, תהיה נאצל יותר. בזמן שאני מדבר איתך על התבואה, על המים, או על העצים, אני מצפה ממך להתפלל עליהם.

"בוא אלי מוכן לפני ראש השנה. לא בשבילי, בשבילך. למענך אני מחלק את ראש השנה לחלקים נרחבים כל כך".

לפי זה גם נבין את דברי הגמרא הקדושה לפי הדעות שראש השנה הוא בעצם כל יום, כי הקדוש ברוך הוא דן את האדם מידי יום ממש.

למה עושה כך הקדוש ברוך הוא? האם הוא לא יכול, חלילה, לדון בפעם אחת את כולם?

התשובה היא חד משמעית, ברור שהוא יכול!

הקדוש ברוך הוא רוצה לדון אותך מידי יום – למענך, שיהיה לך בכל יום את ההזדמנות להשתנות ולפתוח דף חדש.

אם אנחנו מבינים את זה, יום חמישי היום של שלום הבית שלנו, יש לנו שתי תובנות חדשות ליום הנפלא הזה.

התובנה הראשונה, אתה בא לתקן משהו בבית? אל תבוא עם סלט של דברים ותגיד: "בואו ונאכל אותו ביחד", לך בכל יום עם מתכון אחר, לך בכל פעם על משהו אחד. תתמקד בו, תנצח, ותתקדם הלאה.

ודבר נוסף, תן לכל יום התחלה חדשה. אל תזכור מה היה אתמול ואל תנסה להזכיר לאחרים מה היה בפעם האחרונה.

היום הוא יום חדש, מכאן פותחים דף חדש.

מתכון מוצלח לשלום בית, עם שני מרכיבים שגורמים לבית להיראות אחרת לגמרי.

חג שמח לאילנות, חג שמח לנו, שמחות ונחת בבניית הבית היהודי לכל אחד ואחד, מארץ ישראל ומהעולם כולו.

אמן ואמן.

ברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.