הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת תולדות שנת ה'תשנ"ב
סימן יב ,
ובנוגע לפועל – המעשה הוא העיקר , כיון שכבר היה מולד הלבנה [ שהם עתידים להתחדש כמותה ] בראש חודש כסלו [ ראש חודש של גאולה ] , חודש השלישי [ שקשור עם גאולה השלישית ובית המקדש השלישי ] דשנת ה'תשנ"ב [ היה תהא שנת נפלאות בה , בכל מכל כל ] – צריך כל אחד ואחד מישראל להוסיף ביתר שאת וביתר עוז בהדגשת הענין דכל ימי חייך להביא לימות המשיח , על ידי זה שכל מציאותו , תיכף כשניעור משנתו , חדורה בהחיות דמשיח [ שזוהי עצם מציאותו של כל אחד ואחד מישראל , משיח שבו ] שמביאה לימות המשיח , וענין זה יכול וצריך להיות גם ברגע זה – על ידי התעוררות מחודשת בתוקף מחודש דעצם הנשמה [ על דרך ניעור משנתו ] להביא לימות במשיח , על ידי זה שמוסיף עוד מצוה אחת כדי להכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות ולהביא לו ולהם תשועה והצלה , וכל זה – לאו דוקא בענינים נעלים הקשורים עם בחינת היחידה , כמו לימוד והפצת תורת החסידות , יחידה שבתורה , אלא גם [ ובעיקר ] בענינים פשוטים , כמו נתינת צרכיו הגשמיים של יהודי , הקשורים עם עצם מציאותו [ נשמה בגוף ] , כולל ובמיוחד הצרכים הנוספים דחודש כסלו , בימי חנוכה , ימי שמחה והלל , שמוסיפים בסעודות של שמחה , כולל גם המנהג דנתינת מעות חנוכה [ כפי שנהגו רבותינו נשיאינו ] , ולפני זה בסעודות והתוועדויות של שמחה דימי הגאולה יו"ד וי"ט כסלו ,
סימן יג ,
ויהי רצון והוא העיקר – שבתחלת חודש כסלו , חודש הגאולה , תבוא בפועל ובגילוי הגאולה האמיתית והשלימה , התחלת הגאולה ושלימותה , על ידי משיח צדקנו – יעמוד מלך מבית דוד כולהו , עד שיתקן את העולם לעבוד את השם ביחד , שנאמר אז אהפוך אל עמים גומר לעבדו שכם אחד , וכמרומז גם בסיום וחותם ההפטרה דשבוע שעבר ובהתחלת פרשת השבוע , ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה יחי אדוני המלך דוד לעולם – נצחיות מלכות דוד שנמשכה במלכות שלמה , ששלימותה על ידי המלך המשיח שהוא מבית דוד ומזרע שלמה – שתוכנה של הכרזה זו התגלות מציאותו דמלך המשיח , ועל ידי זה ולאחרי זה באה התגלותו לעין כל על ידי פעולותיו כולהו – כמרומז בהתחלת פרשת השבוע , ואלה תולדות יצחק – שהלידה
[ תולדות ] דמלך המשיח [ התגלות מציאותו ] היא באופן גלוי לעין כל [ ואלה ] , עד שכל השומע יצחק לי [ יצחק ] , ולא עוד אלא שפועל גם על אומות העולם , הן הבירור דלבן [ בפרשת ויצא ] והן הבירור דעשו [ בפרשת וישלח ] עד אשר אבוא אל אדוני שעירה , בימי המשיח , שנאמר ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו והיתה להשם המלוכה – תיכף ומיד ממש ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.