רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 7 באוקטובר 2020

בענין דברי הרב פרידמן בשיטת בעלזא...


בענין  הרב פרידמן המתיימר לכאורה להסביר שיטת האדמו"ר מבעלזא שליט"א. 

כ"ק אדמו"ר שליט"א מבעלזא,  ידוע כבעל מדריגה גדול מאד. ואין לנו לאף אחד בדור הזה הבנה במעלותיו. ואינני מתיימר לחשוב כלל שיש אחד היודע להסביר שיטתו ופעולתו. 

וכעת שכבא הרב פרידמן בדבריו , איפשר לנו להביע גם , כי על הרב פרידמן עוד מותר להרהר...

אנו אין לנו אלא דברי חז"ל 
וכשמגיע אחד ומבאר דברים בסברותיו , ובפרט כשאומר בפירוש שהוא מדבר כפי הבנתו, ולא שמע בפירוש דברי כ"ק האדמו"ר שליט"א מבעלזא. 

קשה מאד להבין אייך מותר להפקיר דם וחייהם של כמה וכמה עבור ענין הצלת הדור.הרי אמרו חז"ל בסנהדרין ע"ד. מאי חזית דדמיה דידה סומק טפיה... ומשמע מחז"ל דאין שום היתר להביא לשפיכות דמים עבור להציל את השני. 
וא"כ בטענתו שבכך יצילו את האידישקייט של הדור, וזה באמת  הצלה ממש ...
 ואכן יצילו את האידשקייט. אבל על דמם ונפשם של אחרים. האם יש בדורינו אחד שיכול להתיר דם נפש אחד מישראל.???

ואילו היו רק מתפללים בציבור,  עוד אפשר לומר שעל זה מחוייבים להתמסר. לדעת אלו החושבים שיש כאן ענין של מלחמת הדת. אבל מהיכי תיתי לעשות חתונות ברוב עם .? או לעשות טישים( עריכת השולחן)  האם זה גם יידישקייט.? ממתי,? 
האם הדור הצעיר יתרסק מבלי חתונות,  וכדומה,? 
והאם בעבור זה, מותר להפקיר דם אחרים.?
 ואם תאמר הרי המשפחות השכולות, שאבדו יקיריהן בתקופה זו של הקורונה גם כן אומרים שמאמינים שכך היה צריך להיות ומסכימים ברצונם הטוב לכל הסבל.

 האם הם בעלים על חייהם של אותם הנפטרים.? על סבלם הם יכולים לומר דעתם. אבל לא על חיי הנפטר שכבר איננו.

ועל עצם הטענה שכבר נגזר הדין. על אלו שימותו במגיפה. עיין בגמרא חגיגה ד: על הפסוק ויש נספה בלא משפט, ומאריכה הגמרא לבאר שיש כזה דבר שאדם נלקח טרם זמנו, רב ביבי בר אביי הוה שכיח גביה מלאך המוות אמר מלאך המות לשלוחו לך והבא לי את מרים הפיאנית, והלך והביא את מרים הגננת., אמר מלאך המוות לשלוחו , הרי אמרתי לך להביא את מרים הפיאנית , אמר השליח אם כך אחזיר אותה,  אמר מלאך המות הואיל והבאת אותה , תישאר כאן. ושואל אותו, אייך יכולת להביא אותה, וענה לו, שכטיפלה בתנור נכוותה *והורע מזלה,* , כך היה יכול להביאה.... עיין שם.
הרי ברור שיש  אשר נספה ( ימות) טרם זמנו בעת שהורע מזלו . ואם כן כשיש סכנה ויש מגיפה והידבקות האם מותר להביא אנשים , למצב מסוכן שיורע מזלם. ? הרי בכך אפשר לגרום למותם. ומי יודע אם אכן אלו הנפטרים בקורונה , מתו בטרם הגיע זמנם, ורק בגלל שהורע מזלם....????

ומי יודע מה רוצה הקב"ה מאתנו,? אולי רוצה הקב"ה לשבור את הממסד הנוקשה, ולאפשר ליהודים להיות יהודים בפשטות , מבלי ממסדיות, ???  ואם תמצי לומר, שכך רצון השם. מדוע אין הוראה לצאת במלחמה גם בחוץ לארץ בכל מקום בעולם. ולמסור נפש למען הצלת הדור. 

וגם לא מאמין שיסכים האדמו"ר שליט"א שאחד מצאצאיו חלילה יהיה כפרה וקרבן עבור הדור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.