רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 ביולי 2020

מענה לזאלוני בענין הרב בבלומינבערג

מאת סאטמארי

בקשר למה שכתבו אתמול אני מבקש להגיב:
א) הרב מענדלווישט היה יותר רב מהרב גאלד אין שום חתימה של גולד שהוא דיין שם רק ממענדלוויטש.
ב) הישוב לא גדל השנה יותר מהשנים שעברו אלא רוב המשפחות גרים שם מחמש שנים כבר.

ג) הרבנים שאסרו קאמא''ן קא''ר הם בכלל לא קיצונים אלא ליברלים יותר מהזאלוני שעושה את הכסף פה. הטענקער רב אין לו שום שטריימלים בקהילתו שלו בבורו פארק, ראש התאחדות הרבנים הסעדרעהאלי רב ר' הילל וויינבערגער דומ''ץ הישוב נייטרא גם יש לו הרבה יותר בענד-דאון חסידים משטריימעלים... השאפאראנער רב יכול להיות השווער של יעקב בער טייטלבוים אבל קיצוני יותר מדי בהלכה? ר' ישעי' ווייס גם יכול להיות המגיד שיעור שם אבל למה לא יכול לחוות דעתו בענין של תורה כ'קאמאן קאר'. ר' משה מנחם טירנויער ור' זלמן ליב פילפאף לא התירו ור' שלמה ליב וויינבערגער גם חזר בו מהתרו על הלימודי קאמא''ן קא''ר.

ד) ר' משה דוד נידערמאן הוא לא רב בכלל אלא עסקן ציבורי הוא עבד נאמן להזאלוני בוכה יום ולילה איך שהמשטר מציק לו והם עושים לו טעראר אז הוא שותק אבל הוא בעצמו אומר שקאמאן קאור הוא כפירה יותר חמור מציונות ואין אני יכול לפרט למה משום שזאת לימודי חינוך שנכתבו על ידי אפיקורסים גמורים שאומרים במפורש שזה לגדל נפש הילד לחדור בשכלים ובדעתם עקרונות לסבלנות לרעוואלאציע ומשכב זכר היה לא תהי' לטמא את נפש הילד הטהור תינוקת של בית רבן שלא טעמו טעם חטא שרק בזכותן ניגאל בב''א.

ה') הזאלוני רואה פארטייאישקייט בדעת תורה כמו האהרונים. אולי יכול להיות שהוא יודע מעסקן אחד או אפילו מרב אחד ששונא את הזאלוני אבל המציאות הוא שרוב רובם של הרבנים והעסקנים הם חסידי הזאלוני וגם משפחה איתו כמו השאפראנער רב ז''ל. הם רואים הנסיון של הזאלוני לעשות הרבה כסף מלחנך דור של כפירה בעיקר והם רוצים להציל את החינוך זהו! אין פה פוליטיק אלא הלכה ודעת תורה אמיתית שנאמר נגד טערור מהזאלונים כמו ר' יואל מענדעלאוויטש ששימש לרב ופוסק של קהילת הזאלונים בבלומבערג לכל דבר לא היה רב ודומ''ץ אלא מורה צדק היחיד שם הרב גאלד אין לו סמיכה הוא סתם רבישער אייניקל שהיה שיינער אידל וזהו.

ו.) בכלל המילה ''קיצוני'' זה מאוד עלוב, כל רב קיצוני במקום אחר הלובאוויטשער היה קיצוני בקירוב רחוקים והסאטמארי בציונות - הרב מענדלאוויטש לא היה קיצוני בשום דבר הוא מאוד נחמד ונחבב על כולם. זה היה מציק להזאלוני. הוא איש חביב מאוד דווקא בעל בתישער רב אביו שלו הוא עסקן ר' עקיבא מענדלאוויטש שחיי טוב עם האהרונים ועם הזאלונים ועם הבני יואל.

ז) הרב החדש הוא אפילו לא גר שם כעת בבלומבערג, הוא חיי בוויליאמסבורג רק עושה את הקיץ בבונגלו קאלאני שם. הוא לא יחזיק מעמד שם משום שרוב רובם של התושבים מאוד בוכים מה שהרבי שלהם עשה להדיין הנחמד שלהם. רק העשירים רוצים להחליף פה את הדיינים משום שהם רוצים הכסף של הקאמאן קאר. אבל הם יחידים ממש כמו משה יואל מזרחי הראש הקהל שם ושותפיו.

ח') השאלה של קאמאן קאר זה חמור מאוד אפילו לדעת המתירים יותר מציונות משום שזה לכול עלמא בנוגע אמונה במציאת הבורא ועריות מהשלוש עבירות החמורות של התורה. ציונות זה לא ממש מג' עבירות החמורות רק על ידי פשטעלעך וגרמות של בעל הויואל משה שהוא דעת יחידאי ממש מיני אלף רבנים אחרים.

ט) הוא אומר שהזאלוני שאל כל שאר רבני סאטמאר שלו והם התירו לו את הכסף של קאמאן קאר. והרב מענדלאוויטש הוא לא רב אפיציאלי לא מהקהילה ולא מהזאלוני. זה מגוחך שלא עשה הכתרה לשום רב בעבר. כל הרבנים שמשמשים כמוצי''ם מורי צדק בקהילות של הזאלוני לא נבחרים ביין שרף של הזאלוני ולא מאף אחד הם רבנים שפסקו שאלות ובמשך הזמן ניהי' כרבנים. הזאלוני לא היה רב כשהם כבר היו רבנים. ובשום קהילה לא מינו רב לפוליטיקא רק הזאלוני כשבא למרוד באחיו הגדול האהרוני וכעת כשבא לעשות מרידה נגד הרב מענדלאוויטש!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.