רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 בינואר 2020

על מי אתם עובדים? האם הרב שך היה נגד לקחת כסף מהמדינה ונגד השתתפות בבחירות?


 

מאת יחזקאל ש. מבני ברק

זה זמן רב שקו ההגנה מנסה לשנות את היסטוריה, ולספר לנו מי זה העולם הליטאי ומה היא השקפתו.
מגיעים אלי כל הזמן דברים הנאמרים שם שהם סילוף מוחלט של המציאות, ואני, ואנשים בני גילי מהציבור הליטאי עומדים וצוחקים מהבלופים שהם מוכרים לאנשים, הבעיה שחלק מהדור הצעיר לוקח אותם ברצינות והשקרים שלהם מחלחלים קצת אצל חלק מהנוער. אפילו שזה קבוצה קטנה (כי כל מי שמאזין להם זה קומץ משועממים) בכל זאת פעם אחת צריך לעמיד אותם במקום, שהציבור ידע באיזה נוכלים מדובר.
קו ההגנה מנוהל ע"י בחור השייך לקבוצה היותר קיצונית ב'פלג' (אילו ש'כאילו' לא מצבעים לכנסת, ולא לוקחים כסף למוסדות מהמדינה)
אין לי בעיה שלא יקחו כסף מהמדינה ולא יצבעו לכנסת, זה זכותם, אבל אל תבואו לציבור הליטאי ותספרו שזה הייתה השקפת מרן הרב שך זצ"ל, אני אישית למדתי בפונביז כבחור ואח"כ כאברך בתחילת שנות ה "מ" עד תשנ"ב וגם אח"כ הייתי עוד קשור עם הישיבה וביחוד עם מרן הרב שך, אני לא יודע איפה היה אז הבחור שמנהל את קו ההגנה האם בגן או במכינה, אבל שלא יבאו לספר לנו מהי דרכו של מרן.
מרן פתח את 'דגל התורה' – מפלגה בכנסת, על ישיבת פונביז היה כל שנה ביום העצמאות נתלה דגל ישראל (כצוואה מהרב מפונביז) הרב שך לא ביקש ולו ברמז להוריד את הדגל, בישיבת פונביז לקחו כל השנים כסף מהמדינה וגם על זה הרב שך לא אמר מילה אלא להפך, דא"ג דוקא בישיבת 'חזון נחום' בב"ב בנשיאות הרב שטיינמן זצ"ל לא לוקחים כל השנים עד היום הזה כסף מהמדינה. גם לגבי הצבא אני שמעתי איך שהרב שך אמר כמה פעמים בישיבה שמי שלא לומד שילך לצבא, (כך הוא גם אמר לבן שלו אפרים שלמד בחברון ואח"כ התגייס לצבא, ואני זוכר גם איך שאפרים הביא בתש"ן לישיבה לאבא שלו את האלוף אביגדור בן גל)
אז איך בדיוק הלבשתם את כל האידואלוגיה של העדה החרדית על הרב שך, שהיה בכיוון השני לחלוטין (כמוסבר לעיל).
דא"ג שמרן הרב שך נפטר הוציאו אותם אילו הסיקרקים שאתם (מפגינים איתם) חוברת מלאה דברי שנאה וגידוף שא"א בכלל לעלות את זה על כתב נגד מרן הרב שך, ועיקר המלחמה שלהם במרן שהוא מבחינתם היה ציוני (כמו שהם אמרו על הרב אלישיב, ואח"כ על הרב שטיינמן) היה לו מפלגה בכנסת, ציוה להצביע בבחירות, וכו'. אז תראו מה החברים שלכם מההפגנות כתבו!!!
ואם תבואו ותגידו לצעיר הצאן שהממשיך האמיתי של מרן זה רק ר' שמואל אוירבעך, ור' שמואל אמר לפני פטירתו לא להצביע בבחירות. ולכן אסור להצביע.
אז לגבי דבר זה רציתי להזכיר כמה דברים לציבור:
1.      ר' שמואל אוירבעך פתח מפלגה בכל הערים החרדיות 'מפלגת בני תורה -עץ', והסיבה היחידה שהם לא המשיכו לכנסת, כי אין להם פשוט מספיק בשביל מנדטים לכנסת, אבל אם היה להם מספיק, הם לא היו מחכים, ור' שמואל היה אומר שמצוה להצביע. כי אם אסור להצביע לכנסת, גם לעיריות אסור.
2.      אתם צחקתם כל הבחירות האחרונות שאגודה ניהיו מזרחסטים, והפכתם אותנו לחילונים, איך אין לכם בושה שר' שמואל עצמו תמך בניר ברקת החילוני לראשות העיר תמורת תפקיד לנציג שלו כסגן ראש עיר בשכר.
3.      ר' שמואל תמך ברב שלמה עמר וברב אריה שטרן (המזרוחניק) לרבנות ירושלים, ואח"כ הם באו בסוכות אליו להודות לו.

לאור כל הנ"ל הגיע הזמן שתשבו בשקט ותפסיקו לסלף את היסטוריה ולשקר בשביל כמה דולרים מכמה קנאים, והגיע הזמן שתודו על האמת שאתם בכלל לא קנאים, אלא כל מטרתכם היא שליטה על העולם הליטאי, ומה לעשות הציבור הליטאי עם רבותיו (הרב שטיינמן, ר' חיים, ר' ניסים, ר' גרשון, ר' דב פורברסקי, וכל ראשי הישיבות הליטאים) לא מקבלים אותכם ובודאי לא רוצים אותכם בהנהגה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.