ב"ה
הרה"ח עוסק
בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת
כ"ק אדמו"ר שבת פרשת אמור תנש"א
סימן ו ,
מכיון שהגאולה האמיתית והשלימה באה על ידי משיח
צדקנו , מובן , שגם במשיח ישנם שלושת הענינים [ באל"ף ] של גאולה , ובהקדם
הדיוק בדברי הרמב"ם שמלך המשיח הוא מבית דוד ומזרע שלמה , דלכאורה אינו מובן
, מה שכתב מבית דוד [ כמו שהוא כותב גם כן בספר היד ] הרי זה מפני שבבית דוד הוא
עיקר המלכות , כיון שנמשח דוד זכה בכתר מלכות לו ולבניו כולהו עד עולם , מלכי דוד
הם העומדים לעולם , אבל מהו הרמז
ב ומזרע שלמה? ויש
לומר [ בפנימיות הענינים ] , בימי שלמה היה מעין המצב דהגאולה האמיתית והשלימה ,
בזמן דוד היו מלחמות , עד שדם לרוב שפכת [ ולכן לא היה ביכולתו לבנות את בית המקדש
] מה שאין כן בזמן שלמה שרר שלום , ולכן הוא נקרא שלמה , כי שלום היה בימיו – מעין
שלימות השלום לעתיד לבוא , ויש לומר שהטעם על זה , כי אצל שלמה היה שלימות החכמה –
ויחכם מכל האדם , זאת אומרת שנוסף לעצם ענין המלכות היתה אצלו גם שלימות בחכמה ,
ועוד יותר , ותרב חכמת שלמה , , מכל חכמת מצרים – היתרון של האל"ף [ אאלפך
חכמה ] שמתגלה על ידי גולה [ חכמת מצרים ] , ובכח זה כל חכמי הגוים נתבטלו בעצם
לגבי חכמת שלמה כי שלום היה בימיו , עד שהאומות הביאו לשלמה את ניצוצי הקדושה [ כידוע
בנוגע למלכת שבא ] – מעין שלימות השלום לעתיד לבוא , שלא ירעו ולא ישחיתו גומר ,
כי מלאה הארץ דעה גומר , על דרך הבירור על ידי עסק התורה דבחכמה אתברירו בביטול
הרע בעצם כמו לעתיד לבוא דכתיב וראו כל בשר בחינת ראיה דחכמה כולהו וידע כל פעול
כולהו , ויש לומר שזה נוגע לשלימות ענין המלכות , שלכן אצל שלמה היתה מלכות בשלימות
וישב שלמה על כסא השם במצב של מנוחה ושלום [ בכללות ] , בערך למלכות דוד עליה היו
קטרוגים וערעורים כולהו , ואילו זכו היתה מלכות שלמה שלימות ענין המלכות ובית
ראשון היה הבית הנצחי , בגאולה נצחית , אבל בגלל שנתערבו ענינים בלתי רצויים , היה
לאחרי זה קרוע אקרע את הממלכה ,
[ למלכות יהודה
ומלכות ישראל ] ואחר כך היה החורבן , ולאחרי זה – חורבן בית שני , וגלות זה האחרון
– עד שתחזור שלימות ענין המלכות על ידי מלך המשיח , למעלה ממלכות שלמה , כשמלך אחד
יהיה לכולם למלך גומר ולא יחצו עוד לשתי ממלכות עוד , ודוד עבדי נשיא להם לעולם ,
ועל פי זה יש לומר ההדגשה שמשיח הוא מבית דוד
ומזרע שלמה – כי החידוש של משיח יהיה מורכב ממעלת דוד [ מלכות ] ומעלת שלמה
[ שלום ] על ידי זה שלמשיח יהיה שלימות ענין המלכות , כולל חכמה שבמלכות [ כמו שמתגלה על ידי גולה , חכמת מצרים ] עד שאותו
המלך שיעמוד מזרע דוד בעל חכמה יהיה יותר משלמה , עד שלימות ענין המוחין [ בבחינת
פלא ] נוסף על מוחין ומדות ומלכות – כמו שכתוב ונחה עליו רוח השם רוח חכמה ובינה
רוח עצה וגבורה רוח דעת ויראת השם , וכידוע שמשיח יהיה הן מלך והן רב , וילמד כל
העם תורה , כולל – הנפלאות של פנימיות התורה ,
בברכת התורה משולם
צפניה

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.