רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 במאי 2019

משיחת כ"ק אדמו"ר [בהר] בחוקותי תנש"א

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר [בהר] בחוקותי תנש"א ,
סימן ו , וכיון שהמאמרות דמעשה בראשית הם כנגד המאמרות שבמתן תורה , מובן , שב' הענינים דעשרה מאמרות ומאמר אחד שבעולם ישנם גם בתורה , במתן תורה כתיב אחת דיבר אלקים שתים זו שמעתי , היינו , שבתורה ישנם ב' ענינים , אחת [ מאמר אחד ] – מצדו יתברך [ דיבר אלקים ] , שכשם שהוא יתברך אחד כך גם חכמתו יתברך [ תורה ] היא אחת , היינו , שכל עניני התורה ענינם אחד – חכמתו יתברך , אורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד ,
ושתים [ עד להתחלקות דעשרת הדברות , עשרה מאמרות ] מצד האדם והעולם
[ שמעתי ] היינו , שחכמתו יתברך יורדת ומתלבשת בעניני האדם והעולם שהם באופן של ריבוי והתחלקות [ עשרת הדברות , שכוללים תרי"ג מצוות , כנגד רמ"ח אברים ושס"ה גידים שבאדם עולם קטן , ודוגמתו בעולם כפשוטו ] , כדי לפעול שהמעלה והחשיבות שבפרטי הנבראים שבעולם תנוצל ותהיה על פי התורה ,
ולכן על ידי המאמר אחד שבתורה מגלים המאמר אחד שבעולם , ועל ידי העשרה מאמרות שבתורה מגלים העשרה מאמרות שבעולם , על ידי המאמר אחד שבתורה , שמודגש ב [ לימוד התורה על ידי ה ] הקדמה דברכו בתורה תחילה , שזהו ענין הביטול לנותן התורה , היינו , שניכר בתורה [ לא כל כך ההתחלקות דפרטי ההלכות שמדברים בעניני העולם , אלא נקודת האחדות ] שהיא חכמתו של הקדוש ברוך הוא [ אחת דיבר אלקים ] – מגלים בעולם המאמר אחד , היינו , שניכר בעולם [ לא ההתחלקות דפרטי הנבראים לפי מזגם ותכונתם , אלא ] כח העצמות שמהוה את העולם מאין ליש , ועל ידי העשרה מאמרות שבתורה , שמודגשים בריבוי ההתחלקות דהלכות התורה המלובשים בעניני העולם , ועד לכל מעשיך יהיו לשם שמים ובכל דרכיך דעהו – מגלים בעולם העשרה מאמרות היינו , שניכר בעולם שהתוכן והמעלה והחשיבות דעשרה מאמרות של הקדוש ברוך הוא כנגד עשר ספירות עליונות , שלימות הקדושה , כפי שנמשכת ומתגלה בעולם , ובסגנון אחר קצת , פעולת המאמר אחד היא ביטול העולם [ שמצד עצמו , לולי הכח המהוה , הרי הוא אין ואפס ] , העלאה מלמטה למעלה [ ממציאות לביטול המציאות ] , ופעולת העשרה מאמרות היא שמציאות העולם תהיה חדורה בשלימות הקדושה , המשכה מלמעלה למטה ,
סימן ז , ויש בזה מה שאין בזה , מעלת ההתגלות דעשרה מאמרות שמתלבשים בעניני העולם באופן של התחלקות מצד מזגם ותכונתם – שחודרת בגדרי העולם אבל , הגילוי הוא רק דרגת האלוקות שיש לה ערך ויחס לעולם , ולא דרגת האלוקות שלמעלה מהעולם ,
ומעלת ההתגלות דמאמר אחד שלמעלה מההתחלקות דעניני העולם – שמתגלה דרגת האלוקות שלמעלה מהעולם , אבל , גילוי זה אינו חודר בגדרי העולם [ כיון שלא ניכרת המעלה והחשיבות שבפרטי הנבראים מצד מזגם ותכונתם , ואדרבה , מצד עצמם הרי הם אין ואפס ] ,והשלימות האמיתית היא בצירוף שניהם יחד – שגם דרגת האלוקות שלמעלה מהעולם [ מאמר אחד ] נמשכת ומתגלה וחודרת בהתחלקות דפרטי הנבראים [ עשרה מאמרות ]
ועל ידי זה נשלמת כוונת הבריאה שנתאווה הקדוש ברוך הוא להיות לו יתברך דירה בתחתונים , דירה – שבה מתגלה הדר בה בכל עצמותו , היינו לא רק דרגת האלוקות שבערך לעולם , אלא גם דרגת האלוקות שלמעלה מהעולם , ועד למהותו ועצמותו יתברך , אחדות הפשוטה [ מאמר אחד ] ,
ו [ הדירה היא ] בתחתונים – שהגילוי דמהותו ועצמותו יתברך נמשך וחודר במציאותם של התחתונים כפי שהם בהתחלקות וריבוי מצד מזגם ותכונתם [ עשרה מאמרות ] ,
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.