רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 5 בנובמבר 2018

חטיפת ילדים בלב טהור

ככל שעובר הזמן מתבררות עובדות מחרידות.
לאחר שהות של 8 חודשים במחנה הריכוז באורטוריו בגואטמלה עברה הקהילה למלון במקסיקו.
מתברר שזו היתה החלטה של האדמו"ר שלמה הלברנץ ובניגוד לדעתם של זוג הפושעים נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר שלא רצו בכך.
הסיבה למעבר היה הסבל והקושי הנוראיים במעברה בגואטמלה.עד אז התנאים לא היו קשים כל כך.גרו בסאן חואן שהיה כפר נופש ואחר כך עברו לעיר גואטמלה סיטי אמנם קצת בצפיפות אבל בכל זאת בתוך עיר מודרנית ובפרט בבנין השני שהיה בנין חדש ונוח.
המחנה באורטוריו שהיה אמור להיות זמני הפך לקבע.אוריאל גולדמן היה בעד מעבר למקסיקו.מי שלחץ על הלברנץ לעבור למקסיקו היו שתי הבנות שלו מרים לאווער וברוריה טלר.הבת מרים לאווער היתה אשה משכילה שניהלה בלוג באינטרנט למען לב טהור וטיפחה מאוד את ילדיה.
נחמן ורוזנר ראו שהקרקע נשמטת תחת ידיהם.הם ראו בעין רעה את השפעת הבנות על האב האדמו"ר.בנוסף במחנה הריכוז בגואטמלה שהיה מנותק מהעולם הם שלטו שליטה מוחלטת בציבור וכאן הם ראו שהם מאבדים את השליטה.
התוכנית היתה ברורה.
שבועיים אחרי המעבר למקסיקו שלמה הלברנץ הולך לטבול בנהר סואן כאשר הוא קשור לעץ ורק מאיר רוזנר איתו.רוזנר מנתק את החבל ביודעין ומטביע את הלברנץ.מכאן הדרך להשתלטות נחמן על הקהילה קלה.
נחמן הלברנץ הוא אדם אלים מאוד.כידוע הוא היכה וגירש את אמו מלב טהור והכה ילדים ונשים בקהילה.
הוא מחזיר את כולם למחנה הריכוז בגואטמלה.אחותו מרים מתכננת לברוח עם הילדים אז הוא שולח את יואל ויינגרטן שירעיל את האוכל שלה והיא מתה כביכול מאלרגיה למזון מסוים.
במקביל הוא מנסה להתפטר גם מברוריה טלר שנזהרת מהרעלה.כאן הוא מפריד בין בני הזוג טלר.הראש ישיבה טלר הוא תמים מאוד ועושה דברו.ומגרש את ברוריה לעיר וזה אחרי שגירשו גם את אחד הבחורים שלה.
במוצאי שבת וירא היא מגיעה עם צוות של מחלצים בשעה שלוש וחצי לפנות בוקר .הקונספציה היתה לבא כשכולם ישנים כמו החילוצים של יד לאחים מהכפרים הערביים והיא באה עם צוות מהעיר כדי לחלץ את הילדים שלה אבל כאן נפתחה עליהם אש משכירי חרב גוים שמשרתים את נחמן ורוזנר בנס הם לא נפגעים.
אחרי שעירבו את המשטרה הם באו לחפש את הילדים במחנה לאור יום אך התברר שויינגרטן חטף את שלושת ילדיה חיים חני ודוד ונעלם איתם. ללב טהור יש רזומה עשירה של חטיפות כמו חטיפת שי פימה בשנות ה90.
בינתיים זו סאגה שלא נסתיימה ואנו עוקבים אחרי המתרחש.
 
בינתיים גם חל שינוי מסוים. עד לפני תקופה לא ארוכה היה קשר הדוק בין קהילת לב טהור לבין קהילת הגרים החסידיים תורת חסד בגואטמלה.
לאור כל הנ"ל יש גרים שנשארו בלב טהור ויש שהתנתקו לגמרי מלב טהור ומסייעים למתנגדים ללב טהור.
בסרטון שנתפרסם ביוטיוב על ישיבה בגואטמלה זה בגואטמלה סיטי וזו ישיבה של הגרים החסידיים שפרשו מלב טהור.הם חיים כחסידים רגילים ולא כאנשי לב טהור.יש בקהילה זו עוד כאלה ששומרים על קשר עם אנשי לב טהור ויש שלוחמים בהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.