רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 באוקטובר 2018

מי באמת לוקח הימור על קדושתה של ירושלים?

מאת ירושלמי

1. בבחירות לעיריית ירושלים שהתקיימו לפני 5 שנים, התייצב רוב הציבור החרדי בירושלים מאחורי משה ליאון. החישוב שלהן העלה כי צירוף כלל הציבור החרדי שהצביע בשעתו למאיר פרוש ובהתווסף 30,000 קולות של מצביעים דתיים וחילוניים שנמנעו מלהצביע לפרוש ואשר אותם הבטיחו לגייס ליאון ופטרונו ליברמן, יפיל את ירושלים כפרי בשל לידיו של ליאון ויסיים את שלטונו של ברקת.
מבחן המציאות גילה ששני הצדדים לא עמדו בהבטחה. הציבור הליטאי איבד למעלה מ7,000 קולות  של מצביעי עץ, בעוד חלקים מהציבור החסידי בסדר גודל של 7,000 קולות נוספים תמכו בסופו של יום בברקת. אך מעל הכל התברר כי המועמד ליאון הצליח לגייס כ2,000 קולות לכל היותר.
2. בבחירות לכנסת שהתקיימו באדר שלפני 4 נשים קיבלו המפלגות החרדיות בירושלים (יהדות התורה, שס, יחד) סך של 100,000 קולות. מאחר שההערכה שבבחירות הנוכחיות יצביעו לכל היותר 250,000 בעלי זכות בחירה, משמעות הדבר היא שאילו התאחדו כלל 100,000 הקולות הללו עבור מועמד אחד, הוא היה מגיע ל40% הנדרשים וזוכה בראשות העיר (המירוץ לא היה הופך לדו-ראשי בכל מקרה, מאחר שתמיד ניתן להעמיד מועמד קש שלישי שיוריד את הרף ל40% וכבר היו דברים מעולם).
3. המועמד הסביר ביותר היה יוסי דייטש. הוא ותיק הנציגים החרדיים בעיר, ומהווה דמות מוערכת גם בחוגים דתיים ומסורתיים.
4. דא עקא שכלל שמדובר באריה דרעי, הצורך בראש עיר חרדי בירושלים אינו קיים. כך עמד הלה ותקע מקלות בגלגלי הריצה של מאיר פרוש בשעתו, כאשר העמיד את עצמו כמועמד אף שהיה פסול מבחינה משפטית מאחר שהוטל עליו קלון. וכך גם כעת כשהתעקש להריץ את ליאון. טיב הקשר של השניים לא התברר מעולם, אבל סרחונו נודף למרחוק.
5. בשלב הבא נכנס לתמונה הדיל המסריח שבין הנכד מבני ברק ובין נער החצר של דרעי, שכלל תמיכה של דגל התורה במועמדי שס במספר ערים, תמורת תמיכת שס במועמד דגל התורה באלעד (כן, למען הדיל המפוקפק הזה דגל שילמה ומשלמת מחיר כבד וחסר פשר. הפשר היחיד הוא הצורך של הנכד להוכיח מי שולט כיום בציבור הליטאי). לא עזרו כל דברי הטעם של ראשי ישיבות, רבנים, נציגים ואישי ציבור שניסו לדבר על ליבו של הנכד. הדיל שנחתם מעל ראשו של הציבור הליטאי הפך לכוח המניע בפוליטיקה החרדית של שנת תשע"ט.
6. במצב שנוצר כשכל צד טוען שהמועמד שלו הוא שיכול להביא את הנצחון, בא השלישי ברקוביץ הנהנה מתמיכה פופולרית ברחוב החילוני ומכריע ביניהם כשסביר שהוא גם שיזכה בסיבוב הראשון. במקרה שיעלה לסיבוב שני מול יוסי דייטש, עוד ישנה אפשרות קלושה שהציבור החרדי יתעשת ויתמוך כולו במועמד החרדי, מה שיביא לנצחונו של דייטש. במצב שברקוביץ יעלה לסיבוב השני מול ליאון, אפשר להכתיר כבר עתה את ברקוביץ לראשות העיר. לדברי חוגים חרדיים בירושלים, אין שום הבדל בין משה ליאון - איש הצללים של ליברמן שכולם יודעים כמה חשובה לו קדושת השבת ואשר יישלט במישרין בידיו של ליברמן, לבין ברקוביץ שניתן יהיה להגיע עימו להסדר לטובת הציבור החרדי בעיר, כפי שהיה עם ראשי העיר החילונים בעבר.
7. לסיכום: אריה דרעי שקלקל את בחירתו של ראש עיר חרדי בירושלים לפני עשור, שב וחוזר על קיאו שוב בימים אלו. את התוצאות נראה כולנו בעוד שבועיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.