רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 7 בספטמבר 2018

יוקיל ווייס אוייבו של הקדוש והטהור מויזניץ

מאת ויזניצער

אגלה לך דבר, שאף אחד לא מדבר על זה, אבל אצל חסידי ויז'ניץ מרכז זה לא סוד, והם מתלחשים כבר הרבה זמן על זה.

הנושא הוא, איש בשם יוקיל ווייס, הגבאי של הרבי וראש-הישיבה בחסידות. בקיצור, האיש החזק בחצר.

היוקיל הזה משתלט על האדמו"ר ועל כל החסידות כבר שנים רבות, ולאחרונה הגדיל בעת אשר משגע את הרבי ומבייש את כלל חסידי ויז'ניץ לפני כל העולם. כולם חושבים שהרבי השתגע ומדבר דרשות משונות ביותר, לפני קהל מאמיניו, אמנם בתוך החסידות יודעים שזה לא הרבי, יוקיל מדבר מתוך גרונו...

ר' חיים, האם אתה זוכר איך הכל התחיל? - קודם שמעו כולם דרשה מר' יוקיל ווייס לפני בחורי הישיבה, שזה היה הגרעין הקודם של כל הדרשות. גם עכשיו, יוקיל הכניס כל ראשי החבורות ויצא למלחמה נגד יעקב ולצר, שעוד לא עבר חודשיים, מאז שהיה יד ימינו ויועץ הראשי של הרבי.

כבר שנים רבות שיוקיל משתלט על החסידות, מנסה לזרוק מהישיבה כל המשגיחים ורמ"י הישיבה, בשביל להכניס את בניו וקרוביו בכור החינוך של מוסדות מרכז. יוקל מדבר תמיד על לב הרבי, ומחניף אותו עם שטיות ושוואנצניס, ומראה טלפיו איך שהוא חסיד גדול להרבי, ויכנס אפילו בתוך האש למענו ולמען כבודו... כך הוא מדבר אליו, ומראה לו איך שהוא מחדיר שוואנצנית לתוך הבחורים והאברכים. ולהאדמו"ר יש לו חולשה ליוקיל, ועושה מה שיוקיל אומר לו.

וזה דבר מפורסם בויז'ניץ, אין זה סוד שיוקיל מתחנף להרבי, ומושך בחבל בכל הענינים בויז'ניץ.

האם אתה חושב שיוקיל עושה זאת, מתוך אהבה גדולה להרבי? - עה, לא ולא... הרבי נעבעך חושב כך, אבל כולם יודעים שזה רחוק מאוד מהמציאות, אפשר אפילו להגיד שיוקיל הוא השונא מספר אחד של הרבי.

תיקח בחשבון, שיוקיל הוא הגבאי לא מהיום, הוא עוד היה הגבאי בזמן שר' מענדל היה עוד רב בקרית ויז'ניץ. הוא היה נותן לו עצות אחיתופל, וכל הדרשות של הקהה את שיניו בא ממנו, הוא היה עושה הדרשות להרב, והרב היה אומר את זה, ובתוכם כל השוואנצנית דרשות.

עכשיו, מה שיוקיל עושה, זה נקמה בר' ישראל ובאנשיו, אשר בזמנו הוציאו אותו מתוך הקהילה..

בקיצר, איני יכול להאריך כעת, צריך אני לרוץ, זה רק על קצה המזלג... אבל תעשה את שיעורי בית שלך, ותגלה לך הכל...

עד מתי יוקל זה יהיה לנו למוקש... יוקיל, קח לך את טלפיו מהרבי שליט"א, לאז ויז'ניצע חסידים על מי מנוחות... לאז אפ דעם הייליגן רבי'ן...

עוד יאמרו עליו, אז דו האסט אויסגעפייניגט דעם רבי'ן... שאתה היית מענה הרבי שלך... והסוף שלך יהיה שתתמצא עוד מחוץ לויז'ניץ. כל כלב יבוא יומו, וגם לך תגיע הסוף.

ראה הזהרניך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.