הרצון להכריח לנהוג בדרך זו או אחרת היא מידה מאוסה ואסורה, מפני שכל מה שעושים בכפיה יוצרת ריאקציה רעה וגוררת התנגדות אוטומטית וסוף לא טוב, כאשר מבקשים להשיג משהו טוב ישנן דרכים טובות איך לעשות זאת, והדרך שבחרו מי שמאמינים שה'כח' בידם בסופו של דבר שורפת מאות נשמות
כל דרך שיש בה 'כפיה' גם אם משיגים אותה זמנית, ברגע שמשתחררים מן ה'איום' הכל מתפוצץ. מאות בנות שלמדו ב'בית יעקב' מתלבשות בחוסר צניעות רק בגלל טעויות שנעשו בבית הספר כשכפו עליהן דברים שהן לא הבינו מדוע צריכים להחמיר כל כך, וגם אם נכון שטוב להחמיר בכל הקשור לצניעות, אבל השאלה היא האם אנו מבקשים להשיג 'צניעות' זמנית של עד סיום הסמינר, או שמטרת הסמינר היא שאחרי שיסיימו וייצאו לחיים ימשיכו בדרך שחינכו אותן
בכמה קהילות מנצלים את המצב שההורים תלויים בהם בכל הקשור לחינוך, ומנסים לכפות על הורים דברים שיוצרים מאבק והתמרמרות, וגם מי שנכנע בסופו של דבר ממתין לרגע שיוכל לנקום. בבתי ספר מסויימים החליטו להפריד בין הבנות, כיתה אחת מכונה 'חסידישע' והאחרת לא, מפני שהאמא למשל נוהגת, הם לא רוצים שנשים ינהגו במכוניות למרות שהאשה צריכה את זה לפרנסה, לעבודה, ולקחת את הילדים לבתי החינוך שהם במרחקים ועוד דברים שבימינו אי אפשר עוד לעשות רגלי במיוחד באיזורים היכן שאם אין לך רכב ולעיתים שניים אין לך כל דרך איך להסתדר
המעשים הללו בכמה קהילות הן חמורות ואסורות וגוררות ריאקציות גם לתחומים אחרים, מריבות אשר בסופן כולם ישלמו כאן מחיר כבד, אבל בשורות אלו אדלג על הענין הזה שצריך לעסוק בו באריכות, מפני שעיקרן של חינוך הוא ליצור דור חדש שיתחנך בדרך הנכונה, ולא דור אשר ימרוד, וזה מה שקורה בימינו אלה, כאשר דם הורים ותלמידים נשפך כמים וזה לא יגמר טוב, את החינוך לא ישיגו, ומחלוקת פנימית ואחרת ישיגו ובגדול
מבקש אני כאן להתעכב על שפיכות הדמים של הילדים. איך אפשר להפריד בין בנות שלא יבינו לעולם מדוע מפרידים ביניהם. מי שילמד את ההורים ואת המשפחות ימצא כאן סתירות, מי שמבחינה רוחנית הם הרבה יותר חזקים, אבל מפני שהאמא עובדת ונאלצת להחזיק רכב הילדים שלהם נפסלים אוטומטית, לעומת זאת מי שברוחניות הן מן התחתית ולא אכנס כאן לפרטים אבל הן משתייכות לצד הנכון במפה הפוליטית הילדים שלהם ב'חסידישע' דבר שאף אחד לא יבין איך מחלקים בין אלו לאלו
הילדים מגיעים הביתה חבולים, זה פוגע בהם נפשית, ההורים בוכים התלמידות פגועות ואין זה פלא מדוע הורים רבים פורשים ומחפשים מקומות אחרים, אבל הצלקת שזו גרמה ועשתה להורים ולתלמידות אי אפשר לתאר
כל מי שנתן יד למעשה הזה ישלם על כך מחיר כבד, שפך דמם של ילדים אין על כך מחילה, נוצר מצב שאין ממי לבקש מחילה מפני שאינם בגדר של יכולת למחול, משחקים עם אש, וזה לא מזיז לאיש באותן קהילות המאמינים כי הם עושים את הדבר הנכון בדיוק כמו בסדום שהכל היה למען ה'סדומיות' שלהם שהם ראו בזה השקפה שיטה ודרך 'חסידית' בעיניהם
אני קורא כאן לכל מי שנתן יד למעשה הזה, לתקן את מעשיהם, לא לערב ילדים בויכוחים פנימיים, מה שעושים ומה שמבקשים להשיג חייבים לקחת בחשבון את דמם של הילדים אסור לפגוע בהם, הם לא משחק בפוליטיקה פנימית שתהיה החסידית ביותר, ומי שלא קולט זאת, חינוכו 'סדומי' ושיילך לבדוק עצמו לאן התדרדר. אנא ואנא, תוציאו את הילדים מן המאבק הפנימי המכוער, תרחמו על דמם ועל עתידם
כל דרך שיש בה 'כפיה' גם אם משיגים אותה זמנית, ברגע שמשתחררים מן ה'איום' הכל מתפוצץ. מאות בנות שלמדו ב'בית יעקב' מתלבשות בחוסר צניעות רק בגלל טעויות שנעשו בבית הספר כשכפו עליהן דברים שהן לא הבינו מדוע צריכים להחמיר כל כך, וגם אם נכון שטוב להחמיר בכל הקשור לצניעות, אבל השאלה היא האם אנו מבקשים להשיג 'צניעות' זמנית של עד סיום הסמינר, או שמטרת הסמינר היא שאחרי שיסיימו וייצאו לחיים ימשיכו בדרך שחינכו אותן
בכמה קהילות מנצלים את המצב שההורים תלויים בהם בכל הקשור לחינוך, ומנסים לכפות על הורים דברים שיוצרים מאבק והתמרמרות, וגם מי שנכנע בסופו של דבר ממתין לרגע שיוכל לנקום. בבתי ספר מסויימים החליטו להפריד בין הבנות, כיתה אחת מכונה 'חסידישע' והאחרת לא, מפני שהאמא למשל נוהגת, הם לא רוצים שנשים ינהגו במכוניות למרות שהאשה צריכה את זה לפרנסה, לעבודה, ולקחת את הילדים לבתי החינוך שהם במרחקים ועוד דברים שבימינו אי אפשר עוד לעשות רגלי במיוחד באיזורים היכן שאם אין לך רכב ולעיתים שניים אין לך כל דרך איך להסתדר
המעשים הללו בכמה קהילות הן חמורות ואסורות וגוררות ריאקציות גם לתחומים אחרים, מריבות אשר בסופן כולם ישלמו כאן מחיר כבד, אבל בשורות אלו אדלג על הענין הזה שצריך לעסוק בו באריכות, מפני שעיקרן של חינוך הוא ליצור דור חדש שיתחנך בדרך הנכונה, ולא דור אשר ימרוד, וזה מה שקורה בימינו אלה, כאשר דם הורים ותלמידים נשפך כמים וזה לא יגמר טוב, את החינוך לא ישיגו, ומחלוקת פנימית ואחרת ישיגו ובגדול
מבקש אני כאן להתעכב על שפיכות הדמים של הילדים. איך אפשר להפריד בין בנות שלא יבינו לעולם מדוע מפרידים ביניהם. מי שילמד את ההורים ואת המשפחות ימצא כאן סתירות, מי שמבחינה רוחנית הם הרבה יותר חזקים, אבל מפני שהאמא עובדת ונאלצת להחזיק רכב הילדים שלהם נפסלים אוטומטית, לעומת זאת מי שברוחניות הן מן התחתית ולא אכנס כאן לפרטים אבל הן משתייכות לצד הנכון במפה הפוליטית הילדים שלהם ב'חסידישע' דבר שאף אחד לא יבין איך מחלקים בין אלו לאלו
הילדים מגיעים הביתה חבולים, זה פוגע בהם נפשית, ההורים בוכים התלמידות פגועות ואין זה פלא מדוע הורים רבים פורשים ומחפשים מקומות אחרים, אבל הצלקת שזו גרמה ועשתה להורים ולתלמידות אי אפשר לתאר
כל מי שנתן יד למעשה הזה ישלם על כך מחיר כבד, שפך דמם של ילדים אין על כך מחילה, נוצר מצב שאין ממי לבקש מחילה מפני שאינם בגדר של יכולת למחול, משחקים עם אש, וזה לא מזיז לאיש באותן קהילות המאמינים כי הם עושים את הדבר הנכון בדיוק כמו בסדום שהכל היה למען ה'סדומיות' שלהם שהם ראו בזה השקפה שיטה ודרך 'חסידית' בעיניהם
אני קורא כאן לכל מי שנתן יד למעשה הזה, לתקן את מעשיהם, לא לערב ילדים בויכוחים פנימיים, מה שעושים ומה שמבקשים להשיג חייבים לקחת בחשבון את דמם של הילדים אסור לפגוע בהם, הם לא משחק בפוליטיקה פנימית שתהיה החסידית ביותר, ומי שלא קולט זאת, חינוכו 'סדומי' ושיילך לבדוק עצמו לאן התדרדר. אנא ואנא, תוציאו את הילדים מן המאבק הפנימי המכוער, תרחמו על דמם ועל עתידם
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.