רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 12 באוגוסט 2018

ידיעות כלליות



ההסלמה בדרום!
ראש הממשלה, בנימין נתניהו על המצב בדרום: "לא אחשוף כאן את התכניות המבצעיות שלנו - הן מוכנות. אנחנו בעיצומו של עימות מול ארגון הטרור חמאס - לא נסתפק בפחות מהפסקת אש מוחלטת''.
המתיחות בדרום | הקבינט המדיני בטחוני יתכנס היום אחר הצהריים להמשך הדיונים בעקבות ההסלמה בדרום.
עזה - החל מהיום יופסקו טיפולים כימותרפיים לחולי סרטן בשל מחסור בתרופות- מסיבת עיתונאים מיוחדת של משרד הבריאות בעזה בשעה 12:00. יוני בן מנחם
גורמים בחמאס-אם בימים בקרובים לא תהייה התקדמות משמעותית במגעים להסרת המצור מעל הרצועה- המצב יסלים מאוד לאחר עיד אלאדחא (חג הקורבן) שחל ב-22 בחודש. יוני בן מנחם
משרד החוץ הספרדי פרסם אתמול גינוי רשמי לירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל וביקש מהפלסטינים לנצור את הירי. (כאן חדשות)
'ערוץ 10' חושף - מחלוקת חריפה בתוך הקבינט בחמישי האחרון: בעוד רה"מ נתניהו חתר לסיום הלחימה ורוב השרים תמכו בעמדתו, השרים ליברמן ואלקין הציגו עמדה הפוכה וטענו כי צריך להרחיב את הפגיעה בחמאס.
מלשכת רה"מ ולשכת שר הביטחון הגיבו לפרסום על המחלוקת בקבינט - "הדברים אינם משקפים את הדיון. רה"מ ושר הביטחון הנחו את צה"ל להיערך לכל אפשרות ואיננו מפרטים את תוכניותינו בתקשורת".

פוליטיקה!
ח"כ איתן כבל ב'שבתרבות' ברמת השרון - "מקווה שאחרי שבני גנץ יסיים את הסקר שוק שלו הוא יגיע אל מפלגת 'העבודה' כי זה מקומו".
'כאן 11': ליברמן הודיע שימנה את הרמטכ"ל הבא עוד לפני החגים. גם רה"מ נתניהו יראיין בקרוב את המועמדים.
ח"כ מלכיאלי באירוע נעילת בין הזמנים בפני מאות בני ישיבות באופקים: ״בטוח שאתם חוזרים כעת ל'אלול' עם המון רצון ושאיפות, אבל חובה לזכור את משרד הנגב והפריפריה בראשות השר דרעי שדאגו לכם לקעמפים וגם באירוע הזה שאנו נמצאים בו כעת״.
'ידיעות': סכסוך בנושא דת בעיר אריאל - מאבק אלים הכולל יריקות, גידופים ואבנים בין תושבי השכונה החילונית שכטר בעיר, לבין בחורי ישיבה של הקהילה הדת"ל 'נצרים'. הבחורים מפעילים במקום גם אולם אירועים.
עוד מ'ידיעות': רק בחודש האחרון הביאו לשכונה קרוואנים נוספים להקמת עוד מוסדות תורניים. הבחורים לפי טענת התושבים, תוקפים אותם על הלבוש והצניעות. תלונות הוגשו למשטרה. עיריית אריאל: "תוך שנתיים הישיבה תעזוב".
ראש ישיבת חברון הגאון ר' דוד כהן אמר במהלך סימפוזיון בקעמפ של ישיבת אורחות מאיר בנהריה: ״ההנהגה של ש"ס אינה שונה מההנהגה של דגל הכל בתיאום מלא אני בעד שש"ס ודגל התורה יתחברו״.
עוד מהגר"ד כהן: "דגל התורה הוקמה כדי לדאוג לאשכנזים ש"ס הוקמה כדי לעזור לספרדים מה שבפועל לא קורה, ש"ס דואגת לכולם".
'ידיעות': משרדי הכלכלה והאוצר יביאו היום לאישור הממשלה החלטה דרמטית - לקצר משמעותית את משך הזמן שלוקח להקים מפעל בישראל. מ- 4 שנים יקוצר לשנה וחצי.
עורך 'מעריב' דורון כהן בטוויטר: ‏אם לא הייתי רואה במו עיני לא הייתי מאמין. ליל שבת, בית הכנסת בשכונת שפירא ת"א מגיע שוטר באמצע התפילה, מוציא פנקס ועט ודורש ת.ז מהמתפללים. למה? בגלל השיר של שתי דקות שמבשר על כניסת השבת.
"ידיעות": מאבק על צביון העיר אריאל, העירייה הקימה ישיבה ואולם שמחות חרד"לי בשכונת שכטר בעיר הנחשבת לשכונה חילונית. התושבים זועמים וטוענים כי הדתיים מציקים להם. 
השר לשעבר גדעון סער לקאהן ב'קול חי': המפגינים מנסים להפיל את הליכוד. אנשי האופוזיציה מתנהגים בחוסר אחריות. ההרתעה הישראלית מול חמאס נשחקה וצריך לחזור לסיכולים ממוקדים
שר הכלכלה אלי כהן למנדי וביתאן: "האתגר המרכזי של הכלכלה הישראלית - שילוב העובד החרדי. השלב הבא שילוב החרדים בעבודות איכותיות"
ח"כ דוד אמסלם יו"ר הקואליציה ברדיו 103 על דחיית חוק הגיוס ב-3 חודשים: "שופטי בגצ תלושים מהאירוע. לבגצ נמאס? זה לא עסק פרטי של מישהו זו מדינה עם אחריות. ההתערבות של בגצ היא לא מן העניין. הגיוס הוא סוגיה חברתית ולא משפטית. אם לא יהיה חוק, מי יגייס את החרדים? צריך בהבנה והסכמה".
עוד מיו"ר הקואליציה לרדיו 103: "אם לא נצליח לחוקק את חוק הגיוס, נלך לבחירות".
"ישראל היום" מודיע על מינוים חדשים בעיתון. הכתב הפוליטי מתי טוכפלד ימונה לפרשן הפוליטי. כתב הדתות, ת"א וגוש דן יהודה שלזינגר ימונה לכתב הפוליטי החדש. וימשיך לכהן ככתב דתות; ודניאל רוט-אבנרי תמונה לכתבת תל-אביב וגוש דן
תמר אבוחצירה, היועצת  של ראש העיר  ניר ברקת לקהילת הצרפתים, הצטרפה לרשימה של השר זאב אלקין בירושלים.
"כיכר": יו"ר ש"ס השר דרעי בפני תלמידים הבוקר: "בתקופה האחרונה מתברר שה'כוחי ועוצם ידי' לא ממש עוזר. לאחרונה הגיעו אנשי חיל האוויר מארה"ב לראות את ההתקדמות הטכנולוגית שלנו. היה שם גנרל אחד משלנו שהתפאר מאד ביכולות שלנו. לאחר הביקור אמרתי לו – טעית מאד. אסור לנו להתרברב בכוח שלנו".
שר התחבורה ישראל כץ בטויטר: ‏בחודש יולי טסו לחו"ל למעלה ממיליון ישראלים, זהו גידול של 14.6% ביחס לשנה שעברה וגידול של 73% מאז שפתחתי את השמיים לתחרות ב2013. רפורמת ״השמים הפתוחים״, אותה הובלתי מול לחצים והתנגדויות רבות, ממשיכה לשבור שיאים ומשנה את פני המדינה.
'כאן': ‏פרשת החשדות לשוחד בחברת שיכון ובינוי: שני בכירים מאוד בחברה ובהם אשת עסקים, נחקרים הבוקר במשטרה. על פי  החשד, שיחדו גורמים בחברה נציגי ממשל זרים לצורך ביצוע מיזמי בניה בהיקף של מאות מיליוני דולרים בקניה ובמדינות נוספות בעולם.

תגובות על הפגנה אתמול נגד חוק הלאום!
דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: אמש קיבלנו עדות חותכת להתרסה נגד קיומה של מדינת ישראל ולנחיצותו של חוק הלאום. אנחנו ראינו אתמול את דגלי אש"ף מונפים בלבה של תל אביב. שמענו את הקריאות: "בדם ואש נפדה את פלסטין". רבים מהמפגינים רוצים לבטל את חוק השבות, הם רוצים לבטל את ההמנון, הם רוצים לקפל את הדגל שלנו, הם רוצים לבטל את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולהפוך אותה, כפי שדובריהם אומרים, למדינה ישראלית-פלסטינית, ואחרים אומרים: מדינת כל אזרחיה. בדיוק לשם כך העברנו את חוק הלאום, אנחנו גאים במדינה שלנו, אנחנו גאים בדגל שלנו, אנחנו גאים בהמנון שלנו. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. זכויות הפרט של אזרחיה מעוגנות היטב בחוקי יסוד ובחוקים אחרים. עכשיו ברור מתמיד שצריך גם את חוק הלאום. צריך אותו כדי להבטיח את עתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אנחנו העברנו את החוק הזה ואנחנו נשמור על החוק הזה."
השר זאב אלקין מיוזמי חוק הלאום בתגובה להפגנת הנגד בכיכר רבין: "‏כפי שאמרתי השבוע בכנסת: כשאחמד טיבי וחנין זועבי מתנגדים לחוק הלאום יחד עם המפגינים האלה עם דגלי פלסטין וקריאות ״ברוח ובדם..״ אני מבין למה הם עושים את זה. הם באמת מתנגדים בכל כוחם לציונות ולעובדה שישראל היא מדינתו של העם היהודי וכך הוקמה על ידי האו״ם. אבל יאיר לפיד וציפי לבני?! למה הם מתנגדים?"
לפיד בטוויטר: ‏מעניין מה היה קורה למי שהיה מנסה לצעוד במרכז רמאללה עם דגלי ישראל.
יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, בתגובה להנפת דגלי פלסטין הערב בכיכר רבין*: ״הערב הוכח פעם נוספת- המאבק שמנהלים חברי הכנסת הערבים הוא לא נגד חוק הלאום, אלא נגד קיומה של מדינת ישראל. צר לי שהם שוב גוררים את הציבור הערבי ישראלי למפגן הסתה מכוער.״
שמעון ריקלין בטוויטר: שלום לחברי משמאל. בטח ראיתם את דגלי פלסטין בלב תל אביב. בטח שמעתם את הקריאות הרבות נגד חוק הלאום: ״ברוח ובדם נפדה את פלשתין״. לא תוכלו להתחמק מהחלק שלכם בעידוד המהומה הזו. זרעתם רוח. קצרתם סופה.
דוד שאין יו"ר צעירי הליכוד: הלילה יותר מתמיד אני תוהה מה קרה לשמאל של בן גוריון. איפה איבדנו את השמאל הציוני? זה שמזדהה עם דגל ישראל יותר מאשר דגל אש״ף. זה שרואה לנגד עיניו את האינטרס הישראלי ולא הפלסטיני. זה שחולם על הפרחת השממה ולא על הקמת מדינה פלסטינית.
ח"כ מיקי זוהר: שבוע טוב עם ישראל! ההפגנה הערב רק מבהירה לכולנו כמה חוק הלאום היה חשוב וטוב שחוקק. עכשיו חובתנו להוציא גם דגלי מדינות אויב מחוץ לחוק.
ח"כ נורית קורן: הנפת דגלי פלסטין בלב תל אביב הינה פרובוקציה של מי שאינו מקבל שמדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי, אותם אלו אשר נהנים מזכויות והעדפה מתקנת במדינת ישראל כמיעוט וקוראים לעצמם ״ישראלים פלסטינים״.
שרת המשפטים איילת שקד: אי אפשר שלא לחשוב הערב על דוד בן גוריון, גולדה מאיר, יגאל אלון וישראל גלילי שהובילו פעם שמאל ציוני גאה ולא מתנצל. לראות דגלי אש"ף בכיכר רבין בטח לא היה חלק מחזונם. השמאל הציוני היה צריך לתמוך בחוק הלאום. אבל כנראה שכבר אין כזה.
ח"כ ויו"ר וועדת הפנים יואב קיש: בהתחלה כעסתי. לאחר מכן התעצבתי. בסוף הבנתי שמפגן השנאה נגד ישראל במרכז תל אביב רק יחזיר אנשים להבנת המציאות. חשוב.
השר צחי הנגבי: כל המניפים את דגלי פלסטין בלב תל אביב מחזקים את הכרתנו בנחיצותו של חוק הלאום, ואת מחוייבותנו שלא לגרוע ממנו אפילו פסיק.
לוסי אהריש: כל מי שצעק הערב בכיכר רבין ״לירושלים צועדים שהידים במיליונים״ שלא יתפלא על אימרות גרועות מ״הערבים נעים בכמויות לקלפי״ במערכת הבחירות הבאה ... זאת ממש לא הייתה אמורה להיות מטרת העצרת היום!!! תודה שנתתם למסיתים את תמונת הניצחון שלהם. בושה!
מואב ורדי: אני לא חושב שחוק הלאום הוא אסון. אבל הערב מחו אלפים מערביי ישראל נגד החוק דווקא מתוך הרצון להיות חלק מהחברה הישראלית. הם הרוב, כדאי להושיט יד לידם המושטת. לקחת מספר קטן של מניפי דגלי פלסטין ולהפוך אותם לסיפור המרכזי, זה לעשות דה-לגיטימציה לציבור שלם, ולכל ביקורת על החוק.
בן כספית: נתניהו גורף היום בחזרה את המנדטים שזלגו אתמול.
שר התחבורה והמודיעין השר ישראל כ"ץ: דגלי פלשתין מונפים הערב בכיכר רבין בת״א, בהפגנה נגד חוק הלאום. אחמד טיבי ואיימן עודה וחבריהם מפגינים נגד הלאום היהודי ובעד הלאום הערבי - פלשתיני. לא המילים בחוק מפריעות להם, אלא קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הם ימשיכו להפגין ואנחנו לבנות ולחזק את מדינת ישראל.
שר הכלכלה אלי כהן למנדי וביתאן בכאן מורשת: "חוק הלאום הוא חוק מצוין. מי שלא מתאים לו - יש 22 מדינות ערביות, המעבר פתוח"

להמשך כנסו כאן:


ההסלמה בדרום!

ערוץ "אל-אקצא" הפלסטיני: מפגינים החלו להתאסף באיזור גדר הגבול עם ישראל במסגרת צעדות השיבה (גיא גונטר)
הסלמה בדרום | גורם ביטחוני בכיר מבהיר: "לא הסכמנו להפסקת אש. חמאס סירב להתחייב להפסקה מוחלטת של פעולות האיבה. מדיניות התגובה מול עזה נשארה כשהייתה"
למרות הרגיעה, כביכול, בישראל התגבשה ההבנה שלא יהיה מנוס ממערכה נוספת בעזה. השאלה צריכה להיות מה נרצה להשיג בעימות הזה ואיך מנהלים אותו. *אלון בן דוד*
הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי, סראיא משגרת איום לעבר ישראל: התנסתם ב"טעות" שלנו אל תנסו אותנו כשאנחנו באמת מתכוונים. *אבו עלי*
רס"ן אביחי אדרעי, דובר צה"ל לתקשורת הערבית: "איראן היא היד המכוונת שמניעה את האזור. היא מנהלת את זרועותיה בעזה במטרה להרוס את רצועת עזה בשם 'ההתנגדות'"
שליח ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט קורא לשלטון לשתף פעולה עם "ישראל" לחסל את חמאס. *דסק חדשות עולמי*
מקור פלסטיני: נמשכות השיחות בקהיר, במטרה להגיע להסדרה ארוכת טווח בין ישראל לחמאס.
תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב: "אף אחד לא עידכן אותנו על הפסקת האש. אין רתיעה, חמאס קובע מתי תתחיל לחימה ומתי תסתיים. המשך טרור העפיפונים הוא הפסקת אש? רקטה אחת ביום זה בסדר? מצפים למבצע צבאי שיכריע את חמאס, או להסדר מקיף וארוך טווח שיכלול את כל סוגי הטרור".
סקר: 64% מהציבור לא מרוצים מהתנהלות נתניהו מול ארגון הטרור הערבי חמאס: 29% בלבד מהציבור הישראלי מרוצים מהאופן שבו פועל ראש הממשלה בנימין נתניהו מול חמאס ברצועת עזה. כך עולה מסקר שבוצע על ידי "פאנלס פוליטיקס" עבור “מעריב”.
הסקר, שנערך אתמול בקרב 512 משיבים יהודים וערבים ומהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, עם טעות דגימה של 4.3%, מצא כי 64% מהמשיבים אינם מרוצים מהדרך שבה ראש הממשלה מנהל את המדיניות מול המתרחש ברצועה. 7% נוספים אינם מחזיקים בדעה בעניין. הנדגמים נשאלו גם האם הם תומכים או מתנגדים ליציאה למבצע צבאי נרחב בתוך רצועת עזה. 48% מהמשיבים תומכים בפעולה כזו, 41% מתנגדים לה ול־11% אחוז אין דעה.
רשת ב׳: ‏בתום הערכת מצב: חזרה לשגרה מלאה בעוטף עזב.
ישראל היום חושף: הכבאים בעוטף עזה הנלחמים בחזית נגד ‎טרור העפיפונים, מרוויחים פחות מעמיתיהם במרכז הארץ. כמה מחברי הכנסת פנו הבוקר לשר האוצר לתקן מיידית את העיוות.
עמית סגל על הכחשות 'גורמים ישראלים' אמש על הפסקת האש: "מה אפשר להסיק מהעובדה שהבוקר הורה פיקוד העורף על חזרה לשגרה? המסקנה הראשונה היא שכדאי להאמין יותר לאל ג׳זירה מאשר לבכירים ישראליים. לשקר זה דבר אחד; לשקר בערב ולהיחשף למחרת בבוקר זה כבר דבר אחר".

פוליטיקה!
בטאוני אגודת ישראל 'המודיע' ו'המבשר' מפרסמים הבוקר את סקר "מדגם": כמעט שוויון בין הרב דייטש, ברקוביץ ואלקין לראשות עיריית ירושלים.
פרלשטיין ב'ידיעות י-ם': בימים הקרובים מתכוון לצאת ליאון בקמפיין נגטיבי חריף נגד השר אלקין. בקמפיין שלטי חוצות שיעלה בתחילת השבוע הקרוב המסר יהיה "ירושלים צריכה ראש עיר בולדוזר", ברשתות החברתיות ליאון יחדד את המסר עם  הסיסמה "בולדוזר - ולא עוד פוליטיקאי".
תחקיר 'ידיעות' על קמפיינים עם השמצות ולכלוכים בדיגיטל - הראשונים במגזר החרדי שהשתמשו בשירות לפני 5 שנים בבחירות לרשויות המקומיות, זה המפלגה החרדית 'טוב' ששכרו את חברת 'דיגיטל מדיה' לי-ם, בית שמש ואלעד.
בן כספית בטורו ב'מעריב' - נתניהו פועל עם אסטרטגיה, מטרות ברורות ותוכנית סדורה. ביבי של 2018 לא סופר איש, מזלזל ביריבים, חוצה קווים ולא רואה בעיניים - הכל בשביל המטרה המרכזית: לשתות לבנט שוב את המנדטים.
מנחם גשייד מתפלמס הבוקר במאמר בעיתון 'המודיע' עם אילן שילוח ומנהל איתו דיאלוג נוקב על ׳המיעוט המופלא והמיעוט המופלה׳. המיעוט החרדי מול המיעוט הדרוזי.
עליזה בלוך בראיון סוער ל'מעריב' - "כשבאתי לעיר הייתה שכונה חרדית קטנה 'נחלה ומנוחה', היום כל החרדים גרים פה: מליטאים וספרדיים ועד חרדים מודרניים, 'הפלג' וקנאים מתולדות אהרון. זה לא בית שמש שבאתי לגור בה".
דני אביחיל מבעלי רשת בתי קפה בבירה ל׳ידיעות י-ם׳ - ״איני דתי ואפילו לא קרוב לכך, אך אני לא חושש מהמועמדות של דייטש. כל פעם שהייתי זקוק לו הוא היה זמין לי. יש לו את כל הפרמטרים הדרושים להיות ראש העיר של כולם״.
יאיר לפיד ל'מעריב' - "לא רוצה לענות האם אני רוצה להיות שוב שר האוצר, כי אני מקווה להקים את הקואליציה הבאה. אני מתמודד נגד נתניהו והתפקיד שאליו אני שואף הוא ראש הממשלה. לא מקיים דיונים על תפקיד אחר".
עוד מיאיר לפיד ל'מעריב' - "שיטת חלוקת הכסף ממשיכה לעבוד. רק לפני שבועיים הועברו בועדת הכספים 450 מיליון ש"ח ליהדוה"ת. מחלקים פה את הכסף לפי צורכי הפוליטיקאים ולא לפי מה שצריך".
עמית סגל בטורו ב'מקור ראשון' - ארדן בבעיה קשה: אם יאריך את כהונתו של אלשיך, הוא יישחט בליכוד שמתעב את אלשיך על הליאור חורבים שמלווים אותו. אם יסיים את כהונתו יישחט בתקשורת ויתואר כבובה של הנחקר נתניהו.
"ישראל היום" בתחקיר על בית הכנסת הגדול בירושלים: מצוי בקשיים כלכליים עצומים, בעל חוב בסך מיליוני שקלים, בין השאר בגין עיכובים בתשלומים למינהל מקרקעי ישראל, ובשל סכסוכים עם היכל שלמה הסמוך, וגם אולם השמחות שברשותו אינו מנוצל כראוי והוא עומד ריק כבר קרוב לעשר שנים.
טוכפלד ב"ישראל היום": לאחר החלטת הבג"ץ השבוע נכנסה המערכת הפוליטית להלם, ראשון המתעשתים היה ח"כ מקלב, דמותו והשקפתו הביאו לכך שרה"מ, יו"ר הקואליציה והשרים הבכירים מעדיפים לעבוד דווקא מולו.
טוכפלד ב"ישראל היום": בימים אלה סגר ח"כ מקלב עשר שנים בדיוק בכנסת, עם 293 חוקים שיזם, 177 שאילתות שהגיש על עבודות השרים, ויותר מ־40 אלף שעות עבודה בכנסת.
"המודיע" במאמר מערכת הבוקר: "יש ניסיונות לעקור לומדי תורה שתורתם אומנותם מהיכלי התורה, ולכן מחלוקת בימים אלו רעתה כפולה ומכופלת". "אי אפשר לעמוד בפרץ ולתבוע סכירת פרצות שנפערו, אם לא מפגינים אחדות מלאה וזהות משותפת במטרה. לא ניתן לעמוד במערכות הללו כאגודות אגודות אלא רק כבנים אתם לד' אלוקיכם"
טוכפלד: בחודש יולי בשנה הבאה יהיה בנימין נתניהו ראש הממשלה בעל הכהונה הארוכה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל: 13 שנים, ארבעה חודשים וכמה ימים. הוא יעקוף את שיאו של דוד בן־גוריון: 13 שנים וארבעה חודשים.
טוכפלד: חוק הגיוס החדש יכול לעבור בתמיכת יש עתיד והיעדרות החרדים, כמו בקריאה הראשונה. רוב חברי הכנסת החרדים היו מעוניינים בכך, אולם ליצמן לא מאפשר. מבחינתו, אם החוק לא ישונה, אגודת ישראל תפרוש. מהצד האחר, מאיים ליברמן איום דומה, אבל הפוך - אם החוק ישונה, הוא זה שיפרוש.
עוד מטוכפלד ב"ישראל היום": נתניהו אמנם לא מוכן לוותר על החרדים כשותפים קואליציוניים בכנסת הזאת, אולם חברותם בקדנציה הבאה אינה מובטחת מראש.
הסקופים: יוזמה בבני ברק להחרמת קניון איילון המשמש אלפים מתושבי העיר. לראשונה הקניון בגבול עיר התורה יפתח את שעריו בשבת.
יו"ר ועדת החינוך ח"כ מרגי בראיון וידיאו נטול כפפות לקלמן ב'בחדרי' "בעד חוק הגיוס של ליברמן, מקלב וגפני חושבים שהוא טוב". תוקף את הפטפטת של גפני: "התרברבות, עשה נזק תדמיתי". מגחך על ליצמן: "אין לו זמן".
עוד מראיון מרגי לקלמן ב'בחדרי': רגיעה עם אלי ישי? "אין הידברות, חבל לדבר מילים יפות. זה לא קורה". אפליית ספרדיות? "המספרים ממש אפסיים"
ש"ס תומכת רשמית במאיר רובינשטיין: נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום באירוע סיום בין הזמנים בביתר, "אני מברך את עצמנו שראש העיר מאיר רובינשטיין ימשיך לקדנציה נוספת. זו ברכה עבורנו"
ליאון לפרלשטיין ב'ידיעות י-ם': "אלקין לא מוביל עלי בציבור הציוני־דתי. אני וילדיי אנשי הציונות הדתית. גדלנו וחונכנו בערוגות הציונות הדתית. מה ההבדל בינינו? שאלקין התחיל במפד"ל, עבר לקדימה וחתך לליכוד, הימצאותו  במפלגה מסוימת תלויה באיזה יום ובאיזו שעה אתה מדבר איתו".
העיתונאי רענן שקד מ'ידיעות' מסית בטוויטר: ‏"מה העניין עם משפחות חרדיות שמסתובבות בת״א עם ילדים בכל הגילאים - כולל פעוטות ממש - באחת בלילה? שמישהו יעצור אותם בצד ויבקש לראות רישיון הורות".
ישראל כהן לרענן שקד: ‏למה לייצר פייק דאגה מעושה וצבועה? תגיד מראש ברור שחרדים לא באים לך טוב בעין וודאי לא בת״א ונבין שזה מה שמפריע לך.
אלי ביתאן בטוויטר: "כל עוד יהיו מפיצי שנאת חרדים כמו רענן שקד, אנחנו נצטרך מפלגות חרדיות וערים חרדיות והיבדלות חרדית. הם לא שואפים לשוויון או אפילו להשתלבות, הם רוצים להפיץ שנאה וניכור בכל מחיר".
לאחר המחאה ברשת, רענן שקד מ'ידיעות' מחק את הציוץ המסית.
מו״ל הארץ, עמוס שוקן ינאם במוצ"ש בהפגנה נגד חוק הלאום שמארגנת ועדת המעקב של הציבור הערבי. גם מרצ ושלום עכשיו הצטרפו. עמית סגל
פרלשטיין בטוויטר - ‏גורמים בסביבת השר אלקין מדווחים: תמר אבוחצירה תוצב במקום הרביעי ברשימה. אבוחצירה משמשת כיועצת לענייני קהילת העולים מצרפת לראש העיר ניר ברקת.
רה”מ נתניהו התקשר לברך את סגן שר הבריאות ליצמן לרגל יום הולדתו ה-70. עוד התקשרו לברך שר הפנים דרעי, החכי״ם אשר, פולקמן, סמוטריץ׳, קיש. נציבת שב״ס עפרה קלינגר ועוד.
עורך "בשבע" עמנואל שילה: ‏לחייב בני ישיבות לצפות בהדגמת תרגול ע"י מדריכה זו כפייה חילונית. צדק מפקדם שפטר אותם מזה. בקשו ממנה להתחלף במדריך והיא סרבה. מי שמתעקש לכפות את עצמו, שלא ייעלב. אם אבא שלה לא היה אלוף, ואם אמה וסבה לא היו בכירי תקשורת, אין סיכוי שהסיפור הזה היה תופס חצי מהכותרות שתפס.
מטה המועמד לראשות העיר צפת אליעזר לזר מוציא בימים אלו גיליון בועט בשם 'צפת חדשה' המחולק באלפי עותקים בכל שכונות העיר. בגיליון גם נחשף שם התנועה של לזר "ריסט" - דרך חדשה לצפת. באופן חריג, מפרסם המועמד לראשות העיר בגיליון את מספר הטלפון האישי שלו. בסוף השבוע סיפר לזר בראיון לחדשות 'הסקופים' כי "כמה קהילות סגרו איתי. לא נכון - לא בשבילם ולא בשבילי - לחשוף אותם בעיתוי הזה, של ערב פתיחת שנת הלימודים. כשזה יקרה - אתם תופתעו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.