רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 28 בינואר 2018

כתב אישום מחריד על הקורה בשחיטה

זעזוע בעולם השחיטה:

עם-ישראל התלוננו במדבר ״מי יוכלנו בשר?״ ב״ה לנו יש אין ספור תשבות לשאלה הזאת. היום אפי׳ ברמה של מהדרין ביותר יש הרבה מאוד שחיטות וכלם אהובים, ברורים, גיבורים וקדושים.

מזה כשלוש עשרה שנה ששימשתי בתור ראש כולל של אבריכים הלומדים לעסוקי שמעתה עליבא דהילכתה (וכיהודי שיש לו כת׳ קבלה לשחיטה) יצא לי המון פעמים להיות בכל מני שחיטות. לא שאין לי השגות והערות על הנעשה, אבל סך הכל בדרך כלל אני יוצא מלא שביעת רצון מהנעשה ע״י הבדצי״ם הי״ו.

בזמן האחרון יצא לי פעמיים לראות שחיטה חדשה המעטרת עצמה כאילו שהיא בד״ץ וסופר מהדרין. השחיטה החדשה לא אחרת מזאת של חו״ג חתם סופר פתח-תקוה במותג ״שופרא״ שנשחטת ומשווקת ע״י עוף ירושלים.

רבותי!!!:

 זעזוע מילה קטנה למה שקורא שמה. שתבינו יש דברים שאפשר להתפלסף על חשיבותם ויש דברים השרויים במחלוקת. הבדצי״ם גם מחמירים על כל מיני חומרות שלאו דווקא חייבים להקפיד עליהם. פה הבעיה היא שאין כל קשר לכשרות למהדרין ויש להסתפק על כשרותם (ככשרות רגילה של העופות האלו).

הבעיות העיקריות:

א. אין בודק סכינים שתפקידו אך ורק לבדוק סכינים ואין משהוא שבודק את הסכינים על הליין.

ב. הם לא מקפידים שהשוחטים יתחלפו כל חצי שעה (נוהל של הרה״ר) והם לא נחים לחצי שעה.

ג. מהירות הליין עומדת בשעון על 44 (ואגב עם בשעון רשום 44 ידוע לכלם שזאת אומרת 46 כלומר הבדצ״ם שוחטים  כשהשעון על 33 ובפועל הליין נוסע על כ36). זה גם מהוה הפרה של הנוהלים של הרבה״ר גם לשחיטות כשר וגם מיצר מצב שהעופות נוסעים מדי מהר לבדוק את הריאות ואת צומת הגידים כראוי. תחשוב שיש עוף שעף לפני הבודקים בשניה איך הם יבדקו את הריאות וגידים.

ד. הם לא מורידים ממקום השחיטה ומשאירים את הצרירות דם של השחיטה.

ה. הם לא מורידים את העור מסביב הצוואר זה גורם לאי-מליחה נכונה וגם לכך (בגלל שהם לא פותחים את הגב) שאין יציאה של הדם משתי הצדדים.

ו. פעם א׳ שראיתי המליחה לא הייתה שמה משגיח על המליחה בכלל (והמליחה נעשית ע״י מולחים ערביים) ובפעם השנייה המשגיח ישן.

ז. הרב חשין שחתום כרב השחיטה לא נמצא בפועל בשחיטות.

ח. יצא לי לדבר עם בודק גידים א׳ שלא ידע לומר כמה גידים יש. חלק מהבודקי ריאות לא ידעו מה הם חששות טריפה בריאות.

ט. הם לא מרעננים את מי ההדחה (המים בצ׳לר שלאחר המליחה) ולכן יוצא שהם שותפים את העופות מהמלח במים מלוחים.

י. העופות לא נקיים מבפנים וכששמתי לב בדקתי מה קורה עם העובדי ניקיון וראיתי שבכלל לא היה אף א׳ בווקיום ובצינור השתיפה. כשאמרתי את זה לצוות הם לא ידעו בכלל על מה אני מדבר, כאילו שאני נפלתי מהירח. הניקיון לא רק אסטיטיקה זה בעיה הלכתי שיהיה בעופות לכלוכי דם ממש.

יא. אני מצאתי עופות במליחה עם כל האשכול בפנים כלומר שהם הכשירו עופות אם הכבד והלב עדיין בפנים.

אני לא יודיע איפה הרבנות בתמונה אבל אני יודיע שאני חייב להוציא את זה לציבור רוכשי המהדרין. גם כחובתי מטעם והוא עד וראה... וגם בכדי שאנחנו כציבור לא יתן שיבוא המשחית. עלינו לצעוק צא טמא... סורו סורו אל תגעו.

והוא רחום יכפר עון.

לא כתבתי (נכון לעכשיו) שמות של אנשים המעורבים בדבר בכדי לא לבייש בני המשפחה ובתקווה שיחזרו ממעשיהם אלו.

החת״מ,
חיים הכהן קאהן
פעיה״ק ירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.