רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 בנובמבר 2017

ווארטים


״תמיד תזכרו, שהרעיון הוא לא לחכות עד שהסופה תעבור ותחלוף... אלא, החוכמה היא, ללמוד ללכת ולצעוד בין הטיפות...״

למה יעקב שלח לעשו מלאכים ממש ובמה זכה עשו?אלא שאמרו צדיקים שעשו היה "גרויסע רעבע" עם 400 חסידים וגבאים ואם השליחים היו אנשים פשוטים  לא היו מלאכים ממש לא היו "מכניסים אותם".

"ויותר יעקב לבדו ויאבק איש עמו" - כאשר חסיד נמצא בקביעות בין חסידים בתפילה והתוועדות אין ליצר הרע מקום כלל, אך כאשר אינו נמצא בין חסידים אלא "לבדו" - מיד "ויאבק איש עמו" - מתחילה מלחמת היצר.

בבחרותי שמעתי מעשיה נאה שבאה לתאר את ההבדל בתהליכי הבירורים ב"שידוכים" בין פוניבז' לחברון.
אדם אמיד שבתו הגיעה לפרקה הגיע לרב מפוניבז' הגרי"ש כהנמן ובקשה בפיו: "אני מבקש לבתי חתן כמו הרוגוצ'ובר ואני אחזיק אותו על שולחני", נענה הרב כהנמן: " יש לי הרבה בחורים טובים, אבל כמו הרוגוצ'ובר אין לי". נפנה האיש והלך לו.
בא לו אצל הגר"י סרנא ראש ישיבת חברון וחזר על בקשתו, נענה הרב סרנא ואמר: "כמו הרוגוצ'ובר יש לי כמה בחורים, אבל למה לא תקח בחורים טובים יותר?".

שיכור שהסריח מאלכוהול ולבוש בבגדים מטונפים, עלה לאוטובוס והתיישב ליד כומר מכובד. הוא התכופף ושלף עיתון מהפח והחל לקרוא. הכומר ניסה להתעלם מהריח ומשכנו, והסיט מבטו לחלון.
לפתע פנה השיכור אל הכומר: "סלח לי אדוני, אולי אתה יודע מה הסיבות לדלקת פרקים?"
הכומר, שכעס על שכנו המטריד, השיב בטון ציני: "בוודאי שאני יודע! חיים הוללים, לא תרבותיים, שתיית אלכוהול מופרזת, שימוש בסמים, בילוי בחברתן של נשים לא מוסריות, ועוד הרבה מכל הזוהמה הזו!"
"וואוו", מלמל השיכור, וחזר לקרוא בעיתון.
הכומר חש לא בנוח על שהעליב את שכנו, וחש צורך לפייס אותו: "סלח לי", אמר לשיכור, "כמה זמן אתה סובל מדלקת פרקים?"
"אני?", התפלא השיכור, "אני לא חולה. פשוט קראתי הרגע בעיתון שהאפיפיור סובל מדלקת פרקים כבר שנים"...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.