רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 3 בנובמבר 2017

המחבלים טוענים כי השונאים הם עשו את הבאלאגנים בהפגנות וכי הם צדיקים חלילה לא נגעו ולא פגעו באיש

מאת הרב ישראל אהרן קלצקין

ידידיי ומכובדיי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה' הע"י
 
קיבלתי תגובות רבות על המאמר שכתבתי בשבוע שעבר, וחשוב לי להבהיר כדלהלן:
אינני צד לא לכאן ולא לכאן וזכותם של החושבים שיש גזירה ללכת ולהפגין, אבל בגבולות של בן תורה.
אחד מראשי המפגינים פנה אלי וביקש שאהיה הוגן ואפרסם את תגובתו,
ראשית: במו עיניו ראה אמבולנס צופר ונתנו לו לעבור (עצה טובה לכלה או ליולדת להבא, שיזמינו אמבולנס, יא"ק)
שנית: לדבריו יש כאן קונפירציה, הבני תורה שמפגינים אינם עושים שום אלימות, וכל המרעין בישין והבעיטות ותלישת המראות וצעקות שיקסע וחטיפת פלאפונים הם מהצד הנגדי ששולחים אנשים מצידם לעשות מעשים אלימים כדי להבאיש את המערכה (בדרך צחות: אולי בגלל זה הציונים הרשעים התחילו להתיז 'בואוש' כי ראו שיש כאן מי שמנסה 'להבאיש' את המערכה).
למרות שלא פורים היום, הבנתי מאיפה הציונים העמלקים לקחו את הרעיון להתיז את החומר המבאיש הזה, כדלהלן:
מסופר במסכת מגילה: בתו של המן שמעה צעקות מהרחוב, והבינה כי יש הפגנה, וכאשר שמעה את ההמנון 'ומרדכי לא יכרע ולא ישתחוה' שפכה עליהם מאותו חומר מפיץ ניחוח 'בואוש', [אך כאשר גילתה שאביה עומד בראש הצועדים פיחדה שהולכים לגייס אותה והחליטה למסור נפש פשוטו כמשמעו וקפצה את מותה, אחרי כל זה אין פלא בדבר שמבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק].
(ה'בואוש הזה מוכר לנו גם כאן, בארה"ב יש חיה כזאת שנקרא סקוואנק ואם היא יורקת על מישהו, בגדיו הלכו קאפוט וריחו נודף למרחקים למשך כמה ימים, מזל שאין לנו כאן גזירות מהסוג הזה)
 
וכעת נחזור לענייני הגליון:
מסופר על ה'אמרי חיים' מויזניץ שבא לפניו עני בן טובים לבקש עזרה למצוקתו, הנ"ל סיפר כי יש לו קרוב עשיר אך כגודל עושרו כן גודל קמצנותו, הרבי שאהבת ישראל בערה בו, אמר לחסיד, בוא יחד עימי ונתרימו, ונזכהו לקיים מה שנאמר 'ומבשרך על תתעלם'.
פנה הרבי אל העשיר וביקש שירים מתנת ידו בסכום הגון לשאר בשרו, העשיר שחס על ממונו יותר מגופו, הוציא שטר כסף שלא סיפק את צפייתו של הרבי, אמר לו הרבי: נו? שלף העשיר עוד שטר, שאל שוב הרבי: נו? והוציא עוד שטר וחוזר חלילה כמה פעמים.
כאשר היה כבר בידי הרבי סכום נכבד, אמר הרבי: עכשיו אני מבין מה שאומרים בברכת המזון ו'נא' אל תצריכנו, היינו שלא נצטרך לומר נו, נו, רק שיתנו מיד סכום הגון.
בשבוע שעבר כל הגליון הוקדש למילה 'נא' שמופיעה 7 פעמים בפר' לך לך.
בפרשתנו וירא מופיע 17 פעמים 'נא', וב"ה בסיעתא דשמיא מעל לדרך הטבע פירשנו את כולם ע"פ שיטתנו שכל מקום שנאמר 'נא' יש במשמעותו מס' 51.
אך כדי שיהיה גם מה לומר בשבת טיש, צירפתי השבוע גם את הגליון של פר' וירא משנה שעברה עם קצת הוספות ושינויים, כך שקיבלתם השבוע גליון כפול.
יאלו ענוים וישבעו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.