מאת הרב חיים אמסלם
הראשון לציון הרב מטעם יצחק יוסף ״כועס״ על שכביכול ביזו את אביו הרב עובדיה, והוא אף מאשים את מו״ר הגר״מ מאזוז, שהוא ״מקנא במרן״.
אז בואו נשים דברים על דיוקם הרב מאזוז לא ביזה לא את מרן ולא התכוין לבזות את מרן, ובדברים שאמר בדרשתו ושפורסמו בעלון השבועי מתוכן שיעורו, אין בהם שום בזיון או פחיתות כבוד לרב עובדיה.
מה אמר בעצם?! שהרב עובדיה הדפיס ספר יותר עממי עם סיפורים [ענף עץ אבות על פרקי אבות] על מנת שיוכל למכור בריווח ולממן הדפסת ספרי שו״ת אחרים, אלו בערך הדברים שאמר הרב מאזוז.
והוא במקום שישתוק כי כידוע כל ספרי הילקוט ״העתק הדבק״ נועדו בראש ובראשונה להעשיר אותו ב״מיליונים״ והוא עוד פותח את הפה.
אין זה כי מתקיים בו הקנאה המעבירה אדם על דעתו ומוציאתו מן העולם.
מאז ששמו לו על הראש את הטרבוש והגלימה הרקומה, הבן אדם יצא מהאיזון שלו.
עכשיו ביחס לכך שהרב מאזוז מקנא ברב עובדיה, את הבדיחה הזו הוא יכול לספר לעמי הארצות שמסובבים אותו ואינם יכולים, יודעים ומסוגלים, להבחין מי גדול ממי? ובכן אומר רק בעדינות שאם בתחום פסיקת ההלכה, כתיבת ספרי שו״ת, ורקורד רבני, אכן אין שני לו, הרי בתחומי התורה שהגר״מ מאזוז מומחה ופקיע שמיה גם כן אין שני לו והוא גדול בהם מהרב עובדיה, לא ארחיב מפני הכבוד, כל אחד גאון יחודי ומקורי בתחומו ואין בעובדה זו שום פגיעה לא כל אחד יכול או חייב להיות גאון וגדול ובקי בכל פינה שבתורה, נקודה.
השסניקיאדה שטופת המוח לא אוהבת שיאמרו דבר כזה, כי הם תמיד מעונינים לצייר אותו כיחיד ומיוחד שבכל הדורות וכו׳ וכו׳ וכו׳.
אין צורך בכך הרב עובדיה היה גדול הדור הספרדי וגאון שאין שני לו ובכל זאת גם הגר״מ מאזוז בדור שאחריו הוא הוא גדול הדור הספרדי הנוכחי!
די כבר מהבדיחות הללו.
מו״ר הגאון הנאמ"ן נר"ו העמיד ומעמיד עדרים עדרים לתורה ויוצאים תחת ידו ת"ח מובהקים בקיאים עצומים בש"ס ופוסקים. הכל קנאה גועל נפש. ישיבות ליטא של ש"ס לא מגיעים לקרסולי ישיבתו המעטירה ושלוחותיה בארץ ובעולם.
ובכלל כדאי שנשנן לעצמינו כי גדלות בתורה היא קודם כל גדלות במידות ובענווה.
והמלבין פני אדם כאילו הורגו!
והמלבין פני חבירו ברבים אין לו חלק לעולם הבא!!!
ולא משנה באיזה חוט זהב הגלימה שלו רקומה.
הראשון לציון הרב מטעם יצחק יוסף ״כועס״ על שכביכול ביזו את אביו הרב עובדיה, והוא אף מאשים את מו״ר הגר״מ מאזוז, שהוא ״מקנא במרן״.
אז בואו נשים דברים על דיוקם הרב מאזוז לא ביזה לא את מרן ולא התכוין לבזות את מרן, ובדברים שאמר בדרשתו ושפורסמו בעלון השבועי מתוכן שיעורו, אין בהם שום בזיון או פחיתות כבוד לרב עובדיה.
מה אמר בעצם?! שהרב עובדיה הדפיס ספר יותר עממי עם סיפורים [ענף עץ אבות על פרקי אבות] על מנת שיוכל למכור בריווח ולממן הדפסת ספרי שו״ת אחרים, אלו בערך הדברים שאמר הרב מאזוז.
והוא במקום שישתוק כי כידוע כל ספרי הילקוט ״העתק הדבק״ נועדו בראש ובראשונה להעשיר אותו ב״מיליונים״ והוא עוד פותח את הפה.
אין זה כי מתקיים בו הקנאה המעבירה אדם על דעתו ומוציאתו מן העולם.
מאז ששמו לו על הראש את הטרבוש והגלימה הרקומה, הבן אדם יצא מהאיזון שלו.
עכשיו ביחס לכך שהרב מאזוז מקנא ברב עובדיה, את הבדיחה הזו הוא יכול לספר לעמי הארצות שמסובבים אותו ואינם יכולים, יודעים ומסוגלים, להבחין מי גדול ממי? ובכן אומר רק בעדינות שאם בתחום פסיקת ההלכה, כתיבת ספרי שו״ת, ורקורד רבני, אכן אין שני לו, הרי בתחומי התורה שהגר״מ מאזוז מומחה ופקיע שמיה גם כן אין שני לו והוא גדול בהם מהרב עובדיה, לא ארחיב מפני הכבוד, כל אחד גאון יחודי ומקורי בתחומו ואין בעובדה זו שום פגיעה לא כל אחד יכול או חייב להיות גאון וגדול ובקי בכל פינה שבתורה, נקודה.
השסניקיאדה שטופת המוח לא אוהבת שיאמרו דבר כזה, כי הם תמיד מעונינים לצייר אותו כיחיד ומיוחד שבכל הדורות וכו׳ וכו׳ וכו׳.
אין צורך בכך הרב עובדיה היה גדול הדור הספרדי וגאון שאין שני לו ובכל זאת גם הגר״מ מאזוז בדור שאחריו הוא הוא גדול הדור הספרדי הנוכחי!
די כבר מהבדיחות הללו.
מו״ר הגאון הנאמ"ן נר"ו העמיד ומעמיד עדרים עדרים לתורה ויוצאים תחת ידו ת"ח מובהקים בקיאים עצומים בש"ס ופוסקים. הכל קנאה גועל נפש. ישיבות ליטא של ש"ס לא מגיעים לקרסולי ישיבתו המעטירה ושלוחותיה בארץ ובעולם.
ובכלל כדאי שנשנן לעצמינו כי גדלות בתורה היא קודם כל גדלות במידות ובענווה.
והמלבין פני אדם כאילו הורגו!
והמלבין פני חבירו ברבים אין לו חלק לעולם הבא!!!
ולא משנה באיזה חוט זהב הגלימה שלו רקומה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.