רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 19 באוקטובר 2017

למפגיני המחבלים

להעביר למפגיני הפלג הירושלמי ולמנהיגיו.

היות אנו בני תורה, רק תורה! בואו נלמד קצת הלכה למעשה:

ויש דברים אחרים שהן בכלל חילול השם והוא שיעשה אותם אדם גדול בתורה ומפורסם בחסידות דברים שהבריות מרננים אחריו בשבילם ואף על פי שאינן עבירות הרי זה חילל את השם.
(הל' יסודי התורה פ"ה הי"א)

כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה הרי זה חלל את השם"
(הלכות תלמוד תורה, פרק ג, י)

שיעשה איש מפורסם בגמילות חסדים ומעשים טובים מעשה אחד שיראה לרבים שהוא עבירה, וכגון המעשה הוא אינו ראוי לכמו האיש החסיד ההוא שיעשהו, אף על פי שהוא מעשה היתר - חילל השם.

(ספר החינוך רצה)
אין תורת חכמה וכבוד ותבונה ויועץ עומדת כנגד חילול השם"
(רש"י עירובין סג ע"א).

מַאי טַעְמָא? (משלי כא) אֵין חָכְמָה וְאֵין תְּבוּנָה וְאֵין עֵצָה לְנֶגֶד ה' - כָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב
(גמ' שם)

ב"שולחן ערוך" (יורה דעה סימן שלד סעיף מב) מובא על "חכם, זקן בחכמה, או אב בית דין שסרח" שמנדים אותו בתחילה בצנעה, ומלקין אותו. ומשתדלים לא לבא כלל לידי נידוי, אלא מזהירים אותו שישב בביתו. "אומר לו: הכבד ושב בביתך" (מו"ק יז. רמב"ם ת"ת פ"ז ה"א). אלא אם כן עשה כירבעם בן נבט וחבריו שחטאו והחטיאו את הרבים. וכן אם התפרסם חטאו והיה שם שמים מתחלל על ידו, וחבריו מתביישים בו (יומא פו ע"א), שאז מנדים ומשמטים אותו אפילו ברבים.

וואהבת את ה' אלהיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש ת"ח ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אשרי אביו שלמדו תורה אשרי רבו שלמדו תורה אוי להם לבריות שלא למדו תורה פלוני שלמדו תורה ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו עליו הכתוב אומר (ישעיהו מט, ג) ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר אבל מי שקורא ושונה ומשמש ת"ח ואין משאו ומתנו באמונה ואין דבורו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אוי לו לפלוני שלמד תורה אוי לו לאביו שלמדו תורה אוי לו לרבו שלמדו תורה פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו ועליו הכתוב אומר (יחזקאל לו, כ) באמור להם עם ה' אלה ומארצו יצאו
(יומא פ"ו א)

דבי ר' ינאי אמר כל שחביריו מתביישין מחמת שמועתו (היינו חילול השם)
(שם)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.