רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 6 באוגוסט 2017

דברי מחשבה ועמקות מתוך *מחשבת הנפש (חלק מד)

מלך גדול רצה לבחון את שריו ויועציו, הלך וזימן את כולם לבוא לארמון המלך. כשכולם עומדים בחרדה ובדאגה למה שהמלך זומם או חושב, הכניסם המלך לחדר גדול שקיר חלק לבן עומד לפניהם. 

לקח המלך גיר שחור, וצבע על הקיר פס שחור. עמד ואמר לכל היועצים והשרים, תקטינו לי את הצבע השחור אך בלי לנגוע בו. כל היועצים ישבו וחשבו, איך מקטינים פס שחור בקיר לבן בלי לנגוע בפס השחור? 

שעות חשבו, ימים טיכסו עצה, אך לא עלתה בידם מחשבה ועצה אמיתית להתגבר ולפתור את שאלת מלכם.

עד אשר הגיע חכם אחד ואמר למלך, זו ממש לא שאלה קשה, אני אפתור אותה. לקח גם הוא גיר שחור, וצייר פס יותר ארוך מהפס שהמלך צייר, עמד ואמר למלך ולכל הסובבים, הנה הקטנתי את הקו של המלך בלי לנגוע בו.

ישנם בחיים מצבים מורכבים שאי אפשר לנגוע בהם, והם נראים שחורים, חזקים, ארוכים ונצחיים, והאדם עומד בחוסר ידיעה וחוסר אונים איך להתמודד איתם. 

ידע האדם, בלי לנגוע בהם, בלי כלום, ללכת ליד הבעיה, להתעלם ממנה ולבנות משהו יותר ארוך, יותר חזק,
ויותר בולט, ואז הבעיה הקיימת מתגמדת ליד העולם החדש הנבנה ליד.

יש בעיות ויש דברים בחיים שהאדם שוקע בהם, ואינו רואה שום יציאה מהם. אך טעות גדולה עושה, תתנתק ממה שמכאיב לך, תניח את מה שמצער אותך, ודאי זה קשה, התרגלת לצער ולכאב ולבזיון זה נהיה חלק ממך.

אך אתה טועה, תתנתק מזה, תבנה צמוד לזה עולם חדש, בית חדש, עבודה חדשה. אל תחיה את הכאב, הוא יוביל אותך לחורבן ולהרס שאין ממנו תקנה, ממש ליד תבנה ותצייר קו חדש.

*(מפי כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.