רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 30 במאי 2017

ר' מנדלי מויזניץ בישיבה סגורה לחסידיו - מי שאינו רוצה להיות חסיד של 100 אחוז שיעזוב הוא רוצה 'ברענענדיגע' חסידים שמוסרים נפשם למען הרבי - 4 אברכים עזבו

שלום רבי חיים.

יש חדשות במרכז ויז'ניץ. הרבי היה באלעד וכינס אסיפה דחופה לכל אנ"ש, בתחילת האסיפה הכריזו שאסור שיהיה פה שום הקלטות מכל סוג שהוא, וגם שום צילומי וידאו. הרבי הזכיר בתחילת דבריו את סיפור המרידה בויז'ניץ, והסביר במילים ברורים שאסור לחזור למצב בו יחשבו אפילו על מרידה (לא ברור מה הכוונה, אבל היודעי דבר אומרים שזה קשור לבנו הרב חיים מאיר, שיש כאלה שחושבים שהוא משבש דברים בויז'ניץ ומשפיע על אביו בכמה ענינים).

בהמשך הדברים הוא אמר, שהוא לא צריך אף אחד בויז'ניץ, ומי שלא מרוצה, שילך מפה. הוא אמר שהוא צריך רק את הקומץ קטן שמוכן לילך באש ובמים למען ויז'ניץ, להשתתף בכל התפילות ובכל הטישן, ולהיות שם עוד חמש דקות לפני שהרבי נכנס. גם שהצעירים פחות מבן 50 צריכים לעמוד כל הטיש ורק המבוגרים יוכלו לשבת. הוא אמר שאף אחד לא חייב להיות ויז'ניצע חסיד והוא אינו צריך חסידים, ומי שאינו מאה אחוז באש ובמים, שיכול לילך איפה שרוצה ולא יהיה לו שום קפידה עליו. אבל הבהיר, שמי שנשאר בויז'ניץ, חייב להיות בויז'ניץ כל כולו, ולא חצי חצי.
הוא דיבר בערגה על בית-המדרש אמרי ברוך - השטיבל הראשון שהיה לו בבני-ברק, עוד בחיי הרבי זצוק"ל. שם לא שאלו קושיות ועשו הכל 'בלינדערהייט'. הוא אמר שכשהוא נזכר בזמנים האלו הוא מתגגע לזה. אכן הציבור היה קטן יחסית, אבל היו 'ברענעדיג' ולא שאלו קושיות. הוא לא צריך את העולם הגדול, רק העולם שלא שואלים קושיות.

בהמשך דבריו הוא גם התאונן למה פעם היו נוסעים האברכים על שבתות, הרבה יותר מהיום, וצריך לחדש את הענינים שיסעו לשבת (אכן בשבת זו היה עולם גדול בבני-ברק, הרבה אברכים באו לקיים רצון צדיק).
בסוף השיחה הבהיר, שאסור להדליף מהדרשה הזו לחוץ, ואפילו לא לאישה ולילדים, ומי שידליף הוא אינו מוחל לו ויהיה לו עליו קפידה והוא אינו מוחל לו. בסוף הדרשה ניגנו הציבור "אשרי העם שככה לו".

למחרת עזבו 4 אברכים את ויז'ניץ. אחד מהם הוא בעל משפחה ברוכת ילדים, הוציא את כל הילדים מהמוסדות של ויז'ניץ. בויז'ניץ מסבירים כי הם עזבו בגלל שיש להם אייפון, והרבי יצא לאחרונה נגד האייפונים ואפילו ערך הדלקה של האייפונים. אך המציאות הוא ששלש מבין ארבע האברכים אין להם אייפון בכלל, ובתוכם אותו משפחה בעל ברוכת ילדים שאין להם אייפון בכלל. הוא אומר שאין לו כלום נגד ויז'ניץ, רק הוא לא יכול לעמוד בקריטריונים מה שהרבי רוצה מהציבור, אז הוא עזב.

הוא דיבר על עננים שחורים שמרחפים על הקהילה, עננים של שנת תשכ"ג (כידוע שאז היה המרידה בויז'ניץ), וצריך לסלקם שלא יהיו זכר מזה. הוא אמר "איך וויל קליינס אבער מיינס" - שאינו מעוניין בחסידות גדולה, אבל מה שיש לו, יהיה שלו.

כפי השמועה, המשפחה שעזבה את ויז'ניץ, הצטרפה לדזי'קוב ויז'ניץ, שם יש לו כבר ב' אחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.