אקדים כי האדמו"ר מבויאן הוא אחד האדמורי"ם החשובים והחביבים, ואני יודע כשמבקשים להעיר הערה או להסביר מדוע החלטה כזו או אחרת לא טובה במקרה שלפנינו לחסידים זה קשה לקבל, כשהרבי החליט אז זהו זה ואסור לחלוק, ואם יש מי שמביע דיעה אחרת אז זה הופך להיות מלחמת אור בחושך כפי שראינו במקומות אחרים. אז מבקש אני כאן לגלות דעת כי אין השורות באות חלילה בשביל לפגוע אלא ההיפך לחזק אבל מן הכיוון שלי ובדרכי שבמצבים כאלו צריך להעמיד דברים על מקומם, ומתוך כל הכבוד הראוי
אין כל וויכוח על ענין השבת, והאדמו"ר מבויאן כשישבו עמו חזר והדגיש עד כמה חשובה לו שמירת השבת, אבל יחד עם זאת ברור כי יהיו חילולי שבת מפני שלדעת המומחים אי אפשר בשום אופן בדרך של פשרה לערוך את ההדלקה בשעה 1 ורבע או וחצי שלא יהיו חילולי שבת, הכי מוקדם למנוע חילול שבת הוא 3 ויש האומרים כי אולי ארבע אבל לפני כן יהיו חילולי שבת
אנו כחרדים ובמיוחד אדמורי"ם חייבים בשעה שכזו להוות דוגמא, ולא רק בדיבורים, כאן החורבן של דורנו יש לנו הרבה אדמורי"ם וראשי ישיבות שהם אלופים ב'דיבורים' אבל ברגע של אמת כשזה צריך להתבטאות במעשים הם ימצאו אלף ואחד נימוקים מדוע הם לא יכולים לעשות כך
היתה לנו עתה הזדמנות אדירה להוכיח לעולם כולו במיוחד לקרויים חילונים ולראשי השלטון כי אנחנו לא רק אנשי 'דיבורים' אלא אנשי 'מעשים' וברגע של אמת כשעלינו להוכיח כי אנו עושים הכל למען שמירת השבת, אנו דוחים ושיקח כמה זמן שצריך והעיקר לשמור על השבת
הויכוח כאן אינו על ליל ל"ג בעומר, עוסקים אנו בשבת בכלל, מפני שבעתיד החילונים כשיבקשו לחלל שבת יזרקו לנו את ל"ג בעומר בפרצוף יאמרו הנה אתם לא ויתרתם ובגללכם היו חילולי שבת, ומה נאמר להם
אין מינימום של ספק כי יהיו חילולי שבת אם יהיו הדלקות בלילה בכלל, אין כל דרך למנוע זאת, פרט אם ההדלקות ידחו כליל ליום המחרת תתחילו מן הבוקר מוקדם במשך של כל היום. הטענה על ימי הספירה, יש ב"ה מספיק זמן מ-6 בבוקר עד 8 בערב לחמישים הדלקות לפחות, מפני שעושים זאת בכמה מקומות, וחובתנו היום הוא להתעלות מעל כל השיקולים, ואולי אף לוותר על שהייה בשבת במירון תהיו בירושלים ותגיעו ב-6 בבוקר תוכיחו כי למען השבת אתם משקיעים ועושים
חובת אדמו"ר לקחת בחשבון את האחריות הכללית מה הצעד הזה יגרום לא רק מבחינת קהילתו אלא מבחינה כללית, ולכן חובתנו להראות כי אנו משתדלים במקסימום ולא במינימום, מפני שאנו תובעים מאחרים שמירת שבת, עלינו להוות דוגמא ולהוכיח כי אנו במצב כזה מוותרים הרבה יותר, וככה לקרב את ביאת המשיח
יש עוד שבועיים, טוב יעשה האדמו"ר מבויאן אם הוא ידחה את ההדלקה בעוד כמה שעות ובכך יקדש שם שמים יחזק את שמירת השבת לא רק במירון אלא בכל השנה, ומי יודע אם הצעד הזה יכול להיות הישועה הכללית של ישראל ונזכה לכל הטוב ישועות וברכות ובעגלא דידן
אין כל וויכוח על ענין השבת, והאדמו"ר מבויאן כשישבו עמו חזר והדגיש עד כמה חשובה לו שמירת השבת, אבל יחד עם זאת ברור כי יהיו חילולי שבת מפני שלדעת המומחים אי אפשר בשום אופן בדרך של פשרה לערוך את ההדלקה בשעה 1 ורבע או וחצי שלא יהיו חילולי שבת, הכי מוקדם למנוע חילול שבת הוא 3 ויש האומרים כי אולי ארבע אבל לפני כן יהיו חילולי שבת
אנו כחרדים ובמיוחד אדמורי"ם חייבים בשעה שכזו להוות דוגמא, ולא רק בדיבורים, כאן החורבן של דורנו יש לנו הרבה אדמורי"ם וראשי ישיבות שהם אלופים ב'דיבורים' אבל ברגע של אמת כשזה צריך להתבטאות במעשים הם ימצאו אלף ואחד נימוקים מדוע הם לא יכולים לעשות כך
היתה לנו עתה הזדמנות אדירה להוכיח לעולם כולו במיוחד לקרויים חילונים ולראשי השלטון כי אנחנו לא רק אנשי 'דיבורים' אלא אנשי 'מעשים' וברגע של אמת כשעלינו להוכיח כי אנו עושים הכל למען שמירת השבת, אנו דוחים ושיקח כמה זמן שצריך והעיקר לשמור על השבת
הויכוח כאן אינו על ליל ל"ג בעומר, עוסקים אנו בשבת בכלל, מפני שבעתיד החילונים כשיבקשו לחלל שבת יזרקו לנו את ל"ג בעומר בפרצוף יאמרו הנה אתם לא ויתרתם ובגללכם היו חילולי שבת, ומה נאמר להם
אין מינימום של ספק כי יהיו חילולי שבת אם יהיו הדלקות בלילה בכלל, אין כל דרך למנוע זאת, פרט אם ההדלקות ידחו כליל ליום המחרת תתחילו מן הבוקר מוקדם במשך של כל היום. הטענה על ימי הספירה, יש ב"ה מספיק זמן מ-6 בבוקר עד 8 בערב לחמישים הדלקות לפחות, מפני שעושים זאת בכמה מקומות, וחובתנו היום הוא להתעלות מעל כל השיקולים, ואולי אף לוותר על שהייה בשבת במירון תהיו בירושלים ותגיעו ב-6 בבוקר תוכיחו כי למען השבת אתם משקיעים ועושים
חובת אדמו"ר לקחת בחשבון את האחריות הכללית מה הצעד הזה יגרום לא רק מבחינת קהילתו אלא מבחינה כללית, ולכן חובתנו להראות כי אנו משתדלים במקסימום ולא במינימום, מפני שאנו תובעים מאחרים שמירת שבת, עלינו להוות דוגמא ולהוכיח כי אנו במצב כזה מוותרים הרבה יותר, וככה לקרב את ביאת המשיח
יש עוד שבועיים, טוב יעשה האדמו"ר מבויאן אם הוא ידחה את ההדלקה בעוד כמה שעות ובכך יקדש שם שמים יחזק את שמירת השבת לא רק במירון אלא בכל השנה, ומי יודע אם הצעד הזה יכול להיות הישועה הכללית של ישראל ונזכה לכל הטוב ישועות וברכות ובעגלא דידן
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.