רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 28 באפריל 2017

בין עם לדת

הוויכוח הזה חוזר על עצמו שוב ושוב, כן דתי או לא דתי, כן שומר שבת או לא שומר שבת, הגיע הזמן לשוב אל מה שכבר נכתב כל כך הרבה כי עשינו עוול כאשר איפשרנו למי לטעון כי הוא 'לא דתי' או אפילו 'כן דתי', מפני שכאן החורבן הגדול, מדובר במה שאין דבר כזה ביהדות

בניגוד לכל הדתות ששם אתה יכול להיות בן עם זה או אחר ולבחור לעצמך דת, לא כן בעם היהודי, מפני שאצלנו אין דבר כזה 'דת', אנחנו 'עם' ולעם יש חוקים, וכל מי שהוא בן העם חייב לשמור על חוקי העם כמו בכל עם אחר, אין דבר כזה לחיות באמריקה ולהכריז אני לא שומר חוק מפני שאני לא רוצה, אחד כזה יישב בבית הסוהר מיד

אין ויכוח על האם צריך לשמור את השבת או לא, זה בכלל לא שאלה של בחירה, כל עוד אתה יהודי, החוק היהודי מחייב אותך אינך יכול לומר כי אני 'לא דתי' ולכן אני לא שומר חוק, אין דבר כזה 'דת' בעם היהודי, וחלילה להשוות את העם היהודי עם דת כלשהי שנוצרה על ידי בני אדם, בעוד שעמים זה סיפור אחר לגמרי. התחלנו כעם במצרים, יצאנו ממנה, קיבלנו מערכת חוקים של תרי"ג מצוות וכעם אין לנו ברירה, זה לא ענין של בחירה, וזה גם לא סותר דמוקרטיה, מפני שגם במדינות דמוקרטיות חייבים לשמור על חוקי המדינה

אין דבר כזה העם הנוצרי או העם המוסלמי, אבל יש את 'העם היהודי', ולכן יש דבר כזה ששמו 'הדת הנוצרית' או 'הדת המוסלמית' ואין דבר כזה 'דת יהודית', מי שכותב כך פשוט לא יודע על מה הוא מדבר

וכך אני מגיע לנקודה המרכזית, אין לנו ויכוח עם אף אחד בענין הזה של כן לשמור על המצוות או לא, מי שלא מבין בעצמו כי כבן העם הוא מחוייב לחוקי ומצוות העם, אז משהו חולה בקדקדו

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.