רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 6 בינואר 2017

*"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא"* - הלכות והנהגות ליום שישי ח' טבת התשע"ז מפי *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א* מתוך הקונטרס לפרשת שבוע *תורת יאשיהו* - פרשת ויגש.

לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

א. בעשרה בטבת נקבר יעקב אבינו, ואז נהרג עשיו וראשו של עשיו בעטיפה דיצחק, נגע ראש הס"מ בקדושה. 

ב. רבנו החתם סופר היה מספיד לחכמים ביום הזה, משום שהיום גורם ויום זה הוא יום של מספד וצער (עיין בדרשות חתם סופר ח' טבת).

ג. הנה מדברי רבנו החתם סופר זצוק"ל (דרשות חתם סופר, דרשה לז' אדר) מוצאים וזל"ק, וכל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב בימיו, (ירושלמי יומא פ"א הל' א), נמצא שבכל שנה ושנה נתחדש חורבן חדש, וזהו בכל פעם כשמגיע אותו יום של עשרה בטבת, שהתחיל אז למעלה משפט החורבן, כמו כן בכל דור ודור יושבין בית דין של מעלה וגוזרין החורבן של כל שנה ושנה, ודבר זה מרומז קצת בספר "הקרנים" (מאמר ו, על חודש טבת) ועיין בפירושו הנקרא "דן ידין" בעניין חודש טבת.

ד. ממשיך רבנו זצוק"ל, וידוע דעל צרה שעברה כמו יום שמת בו אביו ואמו אין אנו מתענין בשבת, אבל תענית חלום מותר להתענות, דבשביל עונג שיש לו דמבטל צרה העתידה לבוא עליו לא מעונה הוא (טור או"ח סימן רפח), אי לכך תענית ט' באב שזהו רק על צרה שעברה לא דחו שבת, אבל תענית י' טבת זהו על ביטול צרה העתידה, עונג הוא והיה דחי שבת.

ה. מובא ברבנו החתם סופר זצוק"ל (חתם סופר, ח טבת) שמביא את דברי הרמב"ן (בראשית מב, ט) והנה בארץ ישראל נהג יוסף אבלות ז' ימים קודם קבורה, וממצרים לחברון לפי עדות הרמב"ן יש כמו מהלך ששה ימים, ואין רחוק שהיה קבורתו ביום יו"ד טבת לפי החשבון ההוא, והוא יום צום לדורות, ויען כי בו ביום נהרג עשיו ע"י חושים (בן דן) (סוטה יג.) רמז שיהפך לששון ושמחה.

 --- *לימוד שתי משניות יומי* ---
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה - ה"בבא מאיר" זצוק״ל 

*שקלים, פרק ח' משנה ו':*
בְּשַׂר קָדְשֵׁי קָדָשִׁים שֶׁנִּטְמָא, בֵּין בְּאַב הַטֻמְאָה, בֵּין בִּוְלַד הַטֻמְאָה, בֵּין בִּפְנִים, בֵּין בַּחוּץ, בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, הַכֹּל יִשָּׂרֵף בִּפְנִים, חוּץ מִשֶּׁנִּטְמָא בְּאַב הַטֻמְאָה בַּחוּץ. וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, הַכֹּל יִשָּׂרֵף בַּחוּץ, חוּץ מִשֶּׁנִּטְמָא בִּוְלַד הַטֻמְאָה בִּפְנִים:

*שקלים, פרק ח' משנה ז':*
רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, אֶת שֶׁנִּטְמָא בְּאַב הַטֻמְאָה, בֵּין בִּפְנִים בֵּין בַּחוּץ, יִשָּׂרֵף בַּחוּץ. וְאֶת שֶׁנִּטְמָא בִּוְלַד הַטֻמְאָה, בֵּין בִּפְנִים בֵּין בַּחוּץ, יִשָּׂרֵף בִּפְנִים. רַבִּי עֲקִיבָא אוֹמֵר, מְקוֹם טֻמְאָתוֹ שָׁם שְׂרֵפָתוֹ:

 *זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זהרי.*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.