רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 29 במאי 2016

שתי יאכנעס עציציות מנסות לפתור את כל הבעיות שבעולם


מצורף הקלטה של שתי נשים מהפלג הירושלמי משוחחות ביניהן בכאילו משיח לפי תומן, בתוך השיחה הן מחזקות אחת את השנייה ומתייעצות איך אפשר לטפל בבעיות של הדור הזה. ולמה אני אומר בכאילו? תחילה כששמעתי את השיחה זה היה נשמע מאוד אותנטי וכנה, אבל לאחר שהבנתי שזה פורסם בקו התעמולה שלהם אני מבין שמדובר בשתי שחקניות או לפחות בשיחה עם תסריט. אבל איך שלה יהיה, לדעתי אפשר ללמוד המון מזה. הנה כמה תובנות -
א. הפלג הזה מאמין באמת ובתמים במאבקו, למרות החלק הצבוע של לדבר על ניתוק מהמדינה בזמן שהתקציבים למוסדותיהם עדיין זורמים, יש בתוכם גרעין של אמונה תמימה שהם אלו שמחזיקים את היהדות ובלעדיהם הכל יתפרק. זה מזכיר לכם משהו? סאטמר, נטורי קרתא?
ב. הם הופכים להיות כת מאוד מסוכנת! ובשונה מכתות קטנות שיכולים להתמקד במעשים מגונים או וואטאבר, הם יהפכו במהרה להיות הסיקריקים מזמן בית שני של הדור הזה, הם הולכים לנסות בכוח הזרוע לאכוף את שיטתם על כלל הציבור החרדי ובאלימות רבה.
ג. הם יודעים שהם נמצאים במשבר אמיתי, עוד לא היה דבר כזה שנשים חרדיות תשלחנה "לדברר" משהו מטעם מרנן ורבנן, וזהו חידוש עצום! אולי ניצני פמניזם שראשיה עוד יתחרטו על זה מאוד סטייל הגולם קם על יוצרו. אני כמובן בעד.
ד. המסרים שלהם עוברים היטב ומחודדים עד לדעתן קלה (הנשים), בשיחה אפשר לשמוע אותן מדברות בסגנון של ראש ישיבה בשמועס, מתובל עם כל הציטוטים מחז"ל וכו'. כנראה שהמאבק בעיניהם יותר חשוב להם מ'כל המלמד את בתו תורה כאילו למדה תפלות' או 'כל כבודה בת מלך פנימה' וכו'.
ה. הם לגמרי חסומים מפני העובדות (כמו חלק גדול בציבור החרדי), את כל מידע הם מקבלים אך ורק דרך המסננים שלהם, העיתון, הרדיו התעמולתי וזה, הם מהונדסים להצמד רק לכמה סלוגנים ולא להביט החוצה ולהחכים חלילה. כאמור, כת.
ו. הם המון! אם עד עכשיו המדינה הייתה צריכה להתמודד עם כמה מאות בודדים של קנאים ממא"ש או מבית שמש, שאותם ניתן ע"פ רוב לזהות חיצונית, כעת מדובר באלפים! והם נראים בדיוק כמו השאר היותר מתון. והם גרים בכל הארץ, בני ברק, מודיעין עלית, חרדה, תפרח, אשדוד, אלעד ועוד. כך נראה ההכנות למלחמת אחים.
(למצולמות אין קשר, למצולם דווקא יש)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.