רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 22 במאי 2016

על המנהלים לתחקר את המחנכים והמדריכים ולהחתימם - אחד מגדולי המנהלים מציע פתרונות על פרשת מקלב

לכבוד הרב חיים שאולזון

שלום וברכה

יישר כח שאתה לוחם את מלחמת היהדות החרדית לנקות את האורוות מהצחנה הנוראה.

מה שהיה הוא לא יהיה. פרשת מקלב פרצה לאויר העולם וטוב שפרצה. היהדות החרדית כולה צריכה להסתגל למצב חדש, להציב קוים אדומים ולשנות את הגישה מהיסוד. את הדברים אני כותב לאחר תחקיר מה אחזו גדולי ישראל  בנושאים אלו. קשה לכתוב על כך אך חמור עוד יותר להתעלם, כי מי שמתעלם עובר על איסור רציחה ויותר גרוע מכך.

ניסינו שנים להתעלם ולא לדבר על נושאים אלו. אבל בעידן של היום חייבים לדבר על כך הן ההורים והן המחנכים להזהיר גדולים על הקטנים להישמר ולהתרחק מסוטים. מה שנקרא לחנך לחינוך מיני נכון ולהזהיר מכל מיני אנשים סוטים.

המנהלים חייבים לתחקר את המחנכים וכן מדריכים בפנימיות לפני כניסתם לעבודה בעניינים אלו ולהחתימם שכל מעשה הכי קטן יובילם לבית הסוהר ואם האדם נגוע אין מקומו בין ילדים ובתוככי מוסדות חינוך ועליו ללכת לטיפול. ככל שהדברים יהיו ברורים וחדים ולא יפחדו לדבר עליהם כך נחסוך הרבה עגמת נפש. זה לא נעים אמנם אבל נחסוך צרות צרורות והרס ורצח נשמות.

יש לטפל בבחורים בעייתים ולא להשאירם בישיבות. אם חלילה יש בעיות יש להפריד את הבחור ולשלוח אותו לטיפול רפואי אמיתי. מי שמנסה להתעלם ולהעלים הוא רוצח!!! וגורם רעה לו ולמשפחתו. כשיש חולה מטפלים בו. ואנשים כאלו הם חולים ומסכנים שזקוקים לטיפול וניתן לטפל בהם ולרפאותם.

בקהילות בהם מסתובבים בבתי הכנסת סוטים יש להזהירם ולהרחיק את הציבור מהם. ואם אותם סוטים לא מטופלים ולא מוכנים לטפל בעצמם ומתעקשים להסתובב חופשי יש לפרסם את שמם ותמונתם בגלוי למען ישמעו ויראו. יש להקים בעתיד הקרוב אתר אינטרנט חרדי שיחשוף סוטים אלו עם שמם וכתובתם אם לא יסכימו לטפל בעצמם ולהביא לרפאותם.

יש לדעת ברוב המקרים ניתן לטפל בחולים אלו ולהבריאם הבעיה היא שמדחיקים את הדברים ולא מבינים שמדובר במחלה לכל דבר. יש לצאת מהבושה ולהבין שיש לטפל בעניינים אלו.

אני כותב בקוים כלליים אך על הרבנים וראשי הקהילות לדעת שתם עידן הפחד ולכסות על המעשים הללו. זה לא נכון ולא יהודי. הגיע העת להתנער ולטפל בזה בחכמה ובתבונה ובכל חומר הדין. 

מאת: מנהל מוסד חינוכי ידוע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.