רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 2 בפברואר 2016

תלמיד פוניבז' במאמר נוקב על אבישי בן חיים: יחצ"ן עלוב של המחבלים והרב שך שנהפך למבין בחרדים

מאת תלמיד פונוביז'

כל פעם שאני קורא על אבישי בן חיים שהוא המבין לענייני חרדים אני מחזיק את הבטן ומתפוצץ מצחוק. ההבנה שלו בחרדים זה בערך כמו ההבנה שלי בבודהיזם. עד היום הוא הצליח איכשהו להסתיר את זה, אבל כל מי שמעורה מאחורי הקלעים יודע שמדובר ביחצ"ן של המחבלים והרב שך. שנים הוא פמפם את המחבלים כאילו הם החרדים ואין בלתם. הספר איש ההשקפה שלו זה גם חלק מהקו של המחבלים וכמובן השפע שהרעיפו המחבלים כל השנים על אבישי בן חיים. ותמיד הפרשנות שלו הייתה נגד הרב שטיינמן. המטרה הייתה ברורה. ההתפרקות אליבא דבן חיים שהכל התמוטט להם והמהפך הושלם בזריקת נתי גרוסמן.
 
אבל לבסוף כל התאוריה שלו התנפצה לרסיסים, וכל אלו שחיבקו עד היום את אבישי בן חיים חטפו ממנו את הסטירה המצלצלת. מרוב הייחצנות שעשה למחבלים במשך שנים הוא באמת האמין שהרב שך הוא המייצג האותנטי של החרדים והידא אריכתא שלו נתי גרוסמן.
 
כיום אבישי בן חיים מגלה שרוב ראשי הישיבות של העולם הליטאי וגדולי הדור שיטתם שונה לחלוטין, והרב שך היה מיעוט קולי וצעקני אלים ומריר שלא ייצג כלום חוץ מחורבן ומחלוקת. עכשיו האמת התגלתה למר אבישי בן חיים הוא זועק החרדים בהתפרקות.
 
אז מר אבישי בן חיים היקר.
אכן המחבלים בהתפרקות יחד עם הרב שך. השליטה שלהם ביהדות החרדית 30 שנה הסתיימה. היהדות החרדית חוזרת לשפיות שאפיינה אותה בתקופת מרן החזון איש וכל גדולי הדור. השיטה של מרן הגר"ח גריינמן זצוק"ל שאמנם בחייו נרמס תחת מגפי הגיסטאפו של הרב שך, אבל כעת לאחר שהוקעו המחבלים מחוץ למחנה על ידי גדול הדור הרב שטיינמן כולם מכירים בכח מנהיגותו ואמיתותו.
אז אכן מה שהאמנת לא קיים, או יותר נכון קיים בשוליים הסהרוריים של הליטאים ולא יותר מכך. הציבור החרדי בנוי ממגוון רחב מאד. העולם הליטאי כפי שציירת אותו לא קיים כי הוא מעולם לא היה כזה. היה נתי גרוסמן וכל הצוות המחבלים שציירו לך עולם שקרי שכל ראשי הישיבות ההולכים לאורם של גדולי ישראל זי"ע ובראשם מרן פאר הדור החזון איש רואים את השקפת העולם ממש הפוך ממה שחושב איש ההשקפה שלך בספר שהוצאת עם ר' שמואל דויטש.
העולם החרדי לא התחיל עם הרב שך ולא הסתיים עם הרב שך.
 
תתרגל שיש עולם אמיתי ולא רק עולם ודיווחים מסולפים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.