רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 21 בפברואר 2016

יסודות "שובה ישראל" מפי כ"ק האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

מאת תלמידי הרב פינטו:

"שובה ישראל" זו דרך השם חזקה וטובה לדורי דורות, כל אדם המבקש להיות חלק מאתנו וחפץ כי בדרכו ישכון אור, ילך בכללים אלו וידע שיש לו מנגנונים בנפש ששומרים עליו, ומי שינהג בהם יכול להגיע לדברים גדולים ונפשו תהיה שמורה אצל הקב"ה.
א.משנה -  כל יהודי יקרא שתי משניות בכל יום, אם יכול ללמוד עם מפרשים ולהבין עדיף, ואם אינו יכול להבין יקרא בשפתיו. משנה אותיות נשמה, ובכוחה לתקן הנשמה. בנוסף חזקה שה' יתן לו פרנסה, כי במשניות יש כוח גדול וסיעתא דשמייא בעניינים של פרנסה
ב.שנים מקרא ואחד תרגום -  מי שיכול לחלק לכל השבוע תבוא עליו ברכה, לא יכול לחלק - יקרא ביום שישי עם טלית ותפילין, וכפי שמסופר על הבבא סאלי זיע"א שכן נהג, והוא תיקון למידת היסוד.
ג.לימוד הלכה - "כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא" (נידה עג.), כל אדם צריך ללמוד אפילו הלכה אחת או שתיים כל יום. ובשבת ילמד לפחות עשרים דקות הלכה. לימוד הלכה מחדד את נפשו של האדם, וזה גם תיקון למידת היסוד ולבלבול הדעת כי ההלכה מחדדת את דעתו של אדם.
ד.תיקון הנפש - מזמורים אשר ליקטנו בזמנים לא פשוטים שעברו עלינו, ובס"ד יש לזה כוח גדול ביותר.
ה.פסוקים של ישועה - כתוב בספרים הקדושים שברגע שאדם קורא את אותם ניסים שהיו לאליהו הנביא ואלישע הנביא וידבק בניסים שלהם, באותו רגע יכול לזכות לישועה כאותם ניסים שקרו להם, וזאת מחמת שנעשה חלק מהם, נכנס בתוך זה ואז יש לו כוח שיקרו לו ניסים וישועות כמו לאליהו ואלישע, ויש לזה כוח גדול ועצום שאין כדוגמתו.
ו.כל אחד ישתדל לפחות פעם בשבוע בכל כוחו לזכות יהודי להניח תפילין, ובעצמו להניח לו את התפילין. "אות היא לעולם" – כשאתה גורם שיהודי מניח את התפילין שהם אות הרי שבכך זוכה לשמח את הקב"ה וזו זכות עצומה שאין כדוגמתה.
ז.כל יהודי חייב לפחות פעם בשבוע לתת צדקה, ויקפיד ליתן לפחות בין חמישה לעשרה שקלים לצדקה. ויכוון בייחוד של שם הוי"ה ב"ה, על ידי שיחשוב בדעתו שהמטבע שנותן רומז לאות י', וחמש אצבעות של הנותן רומזים לאות ה', יד הנותן רומזת לאות ו', ויד העני המקבל רומז לאות ה'. וכשנותן הצדקה ביחוד זה שהוא חסד ורחמים, יזכה שהקב"ה ישפיע עליו גם כן חסד ורחמים.
ח.הזוהר הקדוש הרי הוא ככבשן האש, לפיכך ישתדלו לקבץ חבורה קדושה של אנשים לסיים הזוהר הקדוש אחת לשבוע. וכל אדם ישתדל בעצמו לסיים הזוהר הקדוש לפחות פעם בשנה. וכשמתקבצים חבורה זוכים עפ"י רוב השנים לסיים הזוהר חמישים וארבע פעמים, וזו מעלה למשתתף כאילו סיים בעצמו הזוהר , וכן נהגו בתהילים. ובכך מזכך האדם נפשו ביותר זיכוך עצום שאין כדוגמתו.
ט.יום שלישי בשבוע – סעודה לכבוד הנביא הושע בן בארי - "סעדני ואוושעה"(תהילים קיט, קיז) במהלך כל השבוע יקבל על עצמו קבלות, ואם יש לו בעיה יאמר: ריבונו של עולם בזכות הושע בן בארי ע"ה תפתור לי את הבעיה, ובמידה ועד יום שלישי הבעיה תסתדר אעשה סעודת הודיה. במידה ולא הסתדרה הבעיה, יאמר בליבו: ריבונו של עולם אני יודע שעזרת לי ולכן אני מודה לך, ולמרות שטרם נראתה הישועה לבעיה שקרתה לי, בכל זאת אני שמח ויודע כי גם זו לטובה. ויעשה סעודה  לכבוד הושע בן בארי, ואומר החוזה מלובלין שבזמן הסעודה יאמר: "נשמת כל חי" בכל כוחו, ובכך יזכה בע"ה שתהיה לו הזכות לקבלת בקשותיו מהקב"ה ויוושע.  ונחדד עוד שיאמר גם את פסוקי שירת הים, כי בנ"י הודו שם להקב"ה על הטוב ועל הרע, על ההווה העבר והעתיד, וכשמהלל אדם ומשבח את הקב"ה זוכה להגיע למדרגות גבוהות ביותר וחזקה שהשי"ת ישמח אותו.
י.כל יהודי ישתדל לעשות משהו למען יהודי לכבוד שבת, או לשדל אחרים לעזור. מסופר על רבי יואל מסאטמר זצ"ל שקבע בקהילתו חוק שכל אדם ולא משנה עשיר או לא שילך פעם בשנה לקבץ כסף בשביל לעזור אחד לשני, ובכך גם תגרם טובה למקבץ ממון להשפיל עצמו ע"י שפושט ידו, וכל זה בנוסף לחסד שפועל כלפי חברו, וזה תיקון היסוד  אשר הינו תיקון עצום. מתי שמשדלים יהודי לתת צדקה אין זכות גדולה מזו. לפיכך פעם בשבוע ישתדל וישדל אחרים לקנות לעניים בשר, דגים, יין ושאר צרכי שבת, כך נכנסים לשבת במעלה גדולה.
יא.כל אחד ישתדל בכל כח לזכות בין בעצמו בין בשותפות לעזור לחתן יתום ויתומה. זהו דבר שמעלתו רמה ביותר, כמובא בספרים הקדושים. ובכך זוכה לשפע גדול משמים שאין לו התחלה ואין לו סוף.
יב.מעלת הסנדק רמה ביותר ואין שני לה, לפיכך ישתדל אדם אפילו פעם אחת בשנה להיות סנדק, ובמידה ולא יכול להיות סנדק, ישתתף כמה שאפשר בברית מילה, ירים את התינוק, יקח אותו לכיסא אליהו הנביא, וזו זכות גדולה שאין לה שני.
יג.יום רביעי בשבוע - יום של דינים. הסבא קדישא בבא מאיר זיע"א לא היה רואה אנשים ביום זה, אנשים היו באים לקבל ברכה והצדיק לא קיבל אף אחד, והיה אומר כי הוא יום של דינים.   וכיצד ימתק הדינים, ידוע כי יין רומז לדין, וממתקין אותו ע"י שיתן לתוכו שלוש טיפות מים שהם חסד.  גם ישכנע יהודי ביום רביעי או שבעצמו יעזור ליהודי בהוצאות שבת קודש, שיהיה לו איך לקנות בשר דגים ויין לשבת. וזו מידה רמה שאין כדוגמתה.
יד.בכל ערב שבת ישתדל אדם לשוב בתשובה וללכת למקווה טהרה, ואם אין מקווה בנמצא, יטול ידיו כשיטת הבן איש חי ארבעים פעמים, היינו שיערה עשרים נטילות לסרוגין סה"כ עשר נטילות על כל יד. אח"כ יערה עשר פעמים ברציפות על יד ימין ועשר ברציפות על יד שמאל.
טו.כניסת שבת - להכניס את השבת עשרים דקות לפני הזמן, וזו סגולה לפרנסה. "עשה שבתך חול ואל תצטרך לבריות" (פסחים קיב), קח מהחול והוסף לכבוד שבת, וה' יתן לך שפע גדול.
טז.בסעודת ליל שבת יקיים את עצת רבי מנחם מנדל מרימינוב זצ"ל האומר כי מחתיכת המוציא יחלק שבע חתיכות, ויכוון בכל אחת כנגד יום מימות השבוע, ובשעה שאוכל מכל אחת יחשוב בדעתו "ריבונו של עולם תן לי פרנסה לעזור לעם ישראל וגם לי תהיה פרנסה", וכן יעשה בחתיכה שניה כנגד יום שני וימשיך על זה הדרך לשאר הימים. וזו סגולה לפרנסה שתהיה לאדם באותו השבוע.
יז.סעודת ליל שבת - ילמד בשולחן מהספר אור החיים הקדוש, כי כוחו של רבי חיים בן עטר זיע"א גדול ביותר.
יח.סעודה שניה - ילמד בשולחן מספר "פלא יועץ", כי כוחו של רבי אליעזר פאפו זיע"א עצום, ויש בכח זה הספר לרומם את נפש האדם ולהמליץ טוב על עם ישראל.
יט.מנחה של שבת - לקרוא פרק ק"ז בתהילים: "יאמרו גאולי ה' אשר גאלם מיד צר וגו'", ואומר הבעל שם טוב הקדוש כי כוחו של מזמור זה לתקן את כל הנפש, ואת המהות והחיות של האדם.
כ.במוצאי שבת יעסוק האדם בסיפורי צדיקים, וזו זכות גדולה ביותר. וישב האדם במוצ"ש לחשוב ולהרהר בגדולת הבורא יתברך שמו, ובתוך הגדלות והשבח יכניס את כל הבעיות שיש לו, ויבקש מהקב"ה שירחם עליו.
אדם שיקפיד בדברים הנזכרים, הרי שבכך זוכה להתהלך בדרך של קדושה ויראה. זוכה שנפשו תהיה מרוממת וחזקה ותשכון אור במקומות קדושים ביותר, וחזקה שתהיה לו ברכה וישועה.  
אלו יסודות שבונים את נפש האדם ונותנים לו כוח להתמודד עם נסיונות הדור הזה אשר הינם קשים ומרים.
ומבקשים אנו מכל האהובים והחביבים לעסוק בהפצת הנהגות קודש הנ"ל "ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה", ובכך מקרבים את הגאולה והישועה
בב"א

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.