שלום וברכה
אחד"ש
קראתי את הכתבה על הרב שעושה גט מעושה ואת כתב ההגנה המגוחך של משולם צפניה.
להלן תגובה לדבריו של משולם צפניה
במחילה מכבודך דבריך דברי הבל, כי דברי הרמב"ם הינם רק במקום שבי"ד פוסקים שעפ"י דין הוא מחוייב
לגרשה, כמבואר בכל הפוסקים, ולא במקום שפוסקים שראוי/רצוי/מומלץ וכדומה,
ובכלל דעת הרמב"ם בזה היא דעת יחידאה ואינה מתיישבת עם משמעות הסוגיא בגמרא
שהגט פסול מדאורייתא ותצא והולד ממזר, וכן כתבו שאר הראשונים, והכריעו כן
להלכה ברורה השו"ע ושאר האחרונים.
כמו"כ
במקום שיש לו טענת ממון ואין האשה או הבי"ד מסכימים לדון הזה בפני בי"ד
קודם הגט א"א לכופו, ואם כפוהו הגט פסול, ולצערנו בבתי הדין הרבניים ג"כ
כופים שלא כדין ומרבים ממזרים בישראל רח"ל, כמבואר באורך בספר "משפטי
ישראל".
לגבי
מה שכתבת על 12 חודש, זה אולי כשהבעל לא רצה אבל במקום שההתנגדות באה מצד
האשה, הרי יש לה דין מורדת ויוצאת בלא כתובה, כך שודאי א"א לומר שכופים
אותו לתת גט, [וכי כל אשה תוכל למנוע ממנו 12 חודש ואח"כ לחייב אותו לתת
גט...].
ולכן
לגבי הגט בויז'ניץ ששם הבעל היה מעוניין בשלום בית כל הזמן והאשה הוסתה
נגדו ע"י אחיה וגיסיה הרי שלא שייך טיעון זה, כיון שהיא מנעה ממנו, והגט
פסול מדאורייתא, גם הטיעון של טעו בי"ד אינו רלוונטי כיון ששום בי"ד לא נתן
היתר כפייה.
הדיינים
החשובים ביותר לענייני גיטין כיום ישבו על המדוכה הזאת וניסו בכל צורה
שהיא למצוא היתר כל שהוא ע"מ להכשירו בדיעבד ולא עלתה בידם, וכשנכנסו לביתו
של אחד מגדולי הת"ח שבדור ושטחו בפניו את כל הסוגיא על כל צדדיה במשך שעות ארוכות, חרץ את דינה שתצא והולד ממזר.
יש עוד פרטים רבים שאין כאן המקום לפרטם – מצו"ב קונטרס בעניין הגט הנ"ל, דרך אגב ישנו קונטרס נוסף.
אז
בבקשה נא לא לבלבל במוח, ולא כל מי שהשקפותיו נטועות עמוק בליברליזם
ובשוויון מגדרי ובהומאניות, יוכל לגייס איזה פיסקה ברמב"ם בשביל להתאים את
תורת ישראל להשקפותיו הכוזבות, מוטב לו שיבנה את השקפותיו על אדני התורה
ולא יזרוק את התורה על אדני השקפותיו.
כן
כן, גם אם זה לא תואם את ערכיך או את הלך מחשבותיך, השקפת התורה היא שהבעל
הוא זה שקונה את האשה, וזה לא הסכם שותפות, וזכויותיו גוברות על זכויות
האשה, והוא זה שיכול להחליט אם הוא רוצה לגרש אותה או לא, למעט מקרים מאד
מאד חריגים שבהם אמרה התורה שאפשר לחייב אותו לגרש עד שיאמר רוצה אני, אני
מסכים שבמקרים מסוימים הבעל מנצל את סמכותו שלא כהוגן ולפעמים אפילו
ברשעות, וחלילה אין בכוונתי להצדיק את מעשיו או לגונן עליו, הוא ישרף
בגהינום יחד עם כל חבריו המושחתים, אך לא כל מי שמשתמש בסמכויותיו ברשעות
אפשר ליטול ממנו אותם, כמו שאי אפשר לנשל אדם מרכושו אם הוא משתמש בו כדין
אך ברשעות כלפי זולתו.
זו
התורה ואין בלתה, ומי שזה לא מתאים לו לדעותיו, שיתכבד וישנה את דעותיו,
אך גם מי שקשה לו ואינו מוכן להצהיר טעיתי, מוטב לו שיצטנף בפינתו בבושת
פנים ויחלוק את מקומו עם ארגוני הנשים למיניהם בתוך שאר עוקרי התורה, ושלא
יעז לנסות לעוות את תורתינו הקדושה, ולנסות להתאימה לדעתו המעוותת.
בברכת התורה
החפץ בעילום שמו

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.