מאת חסיד
היום באו אלי הרופאים לעשות לי רפואה, זריקת סמי מרפא ע״י דקירה במחט .ראיתי את הזהירות הגדולה בהכנות לזה: הבדיקה בנקיות הכלים,הרופא ומשרתו מלובשים בגדי בד לבנים, רחצו ידיהם פעמים... ושלש,וגם בדקו צפרניהם פן ואולי נשאר שם שמץ זוהמא ,ולבסוף שפכו על ראשי אצבעותיהם - והעיקר על הצפרנים - סמי מרפא חזק המעביר כל חשש זוהמא. ובגמרם כל ההכנות התחילו לכבס את רגלי ביי״ש חזק ובסמים המסירים כל אבק אפילו היותר דק ובלתי נראה ויכבסו פעמים ושלש.בראותי גודל הזהירות בזה, שאלתים לאיזה צורך הם מכבסים את רגלי, הלא כשעה קלה מקודם רחצתי באמבטיא ובשרי נקי, - השיבו -אף על פי כן, חק הוא ולא יעבור אשר קודם דקירת מחט בבשר החי לזרוק סמי מרפא, צריכים לכבס מקום הדקירה ביי״ש וסם המסיר כל נדנוד אבק, כי אם לא יכובס הלא אפשר שהאבק הזה יכנס ח״ו בגוף יחד עם סמי המרפא, ואז הנה לא זו בלבד שאבק זה יאבד התועלת של סם המרפא, אלא גם יכול להסב חלילה כמה חולאים רעים ר״ל.
מהתנהגותם זו של הרופאים.ניתן גם ללמוד כיצד יש לנהוג בעבודת ה' :
התועדות אנ״ש שי׳ יחד והוא כעין זריקת סמי מרפא בגוף ע״י דקירת מחט ,כי רובא דרובא הנה בכל התועדות הרי ראשי המדברים תובעים מאת המסובים שיטיבו הנהגותיהם ודרכיהם, שיקבעו עתים ללמוד דא״ח ושישמרו הקביעות, ואשר הלמוד יהי׳ ע׳׳מ לעשות ולקיים.וכל התביעות הללו אף שהנה באות מתוך אהבה פנימי׳ וחיבה יתירה, מ״מ הנה על הרוב באות הנה באופן של דקירה, בדוגמת דבר המחט
לזרוק סמי מרפא בגוף, כי כונת זריקת סמי המרפא היא תכלית הטוב,ומ״מ באה ע׳׳י דקירה.וקודם הדקירה הנה, לבד זאת שצריכים לנקות את המחט שתהי׳ נקי׳ בתכלית, הנה עוד זאת צריכים לכבס מקום הדקירה, שלא יהי׳ אבק קל אפי׳ אשר אם אין שומרים תנאים אלו, לא זו בלבד שמאבדים תועלת הרפואה, אלא עוד זאת, ח״ו, הדבר כרוך בסכנת נפשות, כי האבק שמחוץ הגם שהוא מקום לרפש, מ״מ אפשר לדחותו בקל או עכ״פ לכבסו, אבל כאשר נכנס ח״ו לפנים אז הוא דבר המזיק.ההתועדות של אנ״ש שי׳ - א חסידות׳ער פארברענגען - היא סם מרפא, המחי׳ נפשות ממש, ומביאה תועלת בלתי משוערת, כאשר אנו רואים במוחש,שכל אימרה חסידית נכנסת בפנימי׳ המוח ופנימי׳ הלב,וכל תנועה של ניגון חסידי מעורר הלב, מקרבו אל הטוב ומדבקו אל האמת .אולם היות שסמי המרפא של ההתועדות של אנ״ש באים ע״י דקירה, ובנוסח של תביעה הכרחי הדבר ש"המחט" תהי׳ נקיה,ומקום הדקירה ישטף ויחוטא .בדבר השורף כל אבק דרפש וטיט. (אגרות קודש לריי"צ)
היום באו אלי הרופאים לעשות לי רפואה, זריקת סמי מרפא ע״י דקירה במחט .ראיתי את הזהירות הגדולה בהכנות לזה: הבדיקה בנקיות הכלים,הרופא ומשרתו מלובשים בגדי בד לבנים, רחצו ידיהם פעמים... ושלש,וגם בדקו צפרניהם פן ואולי נשאר שם שמץ זוהמא ,ולבסוף שפכו על ראשי אצבעותיהם - והעיקר על הצפרנים - סמי מרפא חזק המעביר כל חשש זוהמא. ובגמרם כל ההכנות התחילו לכבס את רגלי ביי״ש חזק ובסמים המסירים כל אבק אפילו היותר דק ובלתי נראה ויכבסו פעמים ושלש.בראותי גודל הזהירות בזה, שאלתים לאיזה צורך הם מכבסים את רגלי, הלא כשעה קלה מקודם רחצתי באמבטיא ובשרי נקי, - השיבו -אף על פי כן, חק הוא ולא יעבור אשר קודם דקירת מחט בבשר החי לזרוק סמי מרפא, צריכים לכבס מקום הדקירה ביי״ש וסם המסיר כל נדנוד אבק, כי אם לא יכובס הלא אפשר שהאבק הזה יכנס ח״ו בגוף יחד עם סמי המרפא, ואז הנה לא זו בלבד שאבק זה יאבד התועלת של סם המרפא, אלא גם יכול להסב חלילה כמה חולאים רעים ר״ל.
מהתנהגותם זו של הרופאים.ניתן גם ללמוד כיצד יש לנהוג בעבודת ה' :
התועדות אנ״ש שי׳ יחד והוא כעין זריקת סמי מרפא בגוף ע״י דקירת מחט ,כי רובא דרובא הנה בכל התועדות הרי ראשי המדברים תובעים מאת המסובים שיטיבו הנהגותיהם ודרכיהם, שיקבעו עתים ללמוד דא״ח ושישמרו הקביעות, ואשר הלמוד יהי׳ ע׳׳מ לעשות ולקיים.וכל התביעות הללו אף שהנה באות מתוך אהבה פנימי׳ וחיבה יתירה, מ״מ הנה על הרוב באות הנה באופן של דקירה, בדוגמת דבר המחט
לזרוק סמי מרפא בגוף, כי כונת זריקת סמי המרפא היא תכלית הטוב,ומ״מ באה ע׳׳י דקירה.וקודם הדקירה הנה, לבד זאת שצריכים לנקות את המחט שתהי׳ נקי׳ בתכלית, הנה עוד זאת צריכים לכבס מקום הדקירה, שלא יהי׳ אבק קל אפי׳ אשר אם אין שומרים תנאים אלו, לא זו בלבד שמאבדים תועלת הרפואה, אלא עוד זאת, ח״ו, הדבר כרוך בסכנת נפשות, כי האבק שמחוץ הגם שהוא מקום לרפש, מ״מ אפשר לדחותו בקל או עכ״פ לכבסו, אבל כאשר נכנס ח״ו לפנים אז הוא דבר המזיק.ההתועדות של אנ״ש שי׳ - א חסידות׳ער פארברענגען - היא סם מרפא, המחי׳ נפשות ממש, ומביאה תועלת בלתי משוערת, כאשר אנו רואים במוחש,שכל אימרה חסידית נכנסת בפנימי׳ המוח ופנימי׳ הלב,וכל תנועה של ניגון חסידי מעורר הלב, מקרבו אל הטוב ומדבקו אל האמת .אולם היות שסמי המרפא של ההתועדות של אנ״ש באים ע״י דקירה, ובנוסח של תביעה הכרחי הדבר ש"המחט" תהי׳ נקיה,ומקום הדקירה ישטף ויחוטא .בדבר השורף כל אבק דרפש וטיט. (אגרות קודש לריי"צ)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.