מאת ברסלבר
ראש השנה זה חג שלא בנוי על איזה היסטוריה כמו חגים אחרים שבנויים על היסטוריה
אלא זה יום שצריך להמליך את השי''ת על כל העולם
יש עצות שרבינו אומר לאדם כדי שיתוקן ויהיה לו מזה תועלת והתקרבות לשי''ת
אבל יש דבר שרבינו מתחנן לאדם אני צריך אותך בראש השנה כדי שתעזור לי בתיקון העולם
רבינו אמר שיש שלש כיתות, השניים הראשונים באים לקבל, אבל אני רוצה שתהיו מהכת
שאפויים בלבי דהיינו שרוצים לתת לרבינו
לאדם נראה שיהיה לו כזה תועלת מזה שהוא יגיע אליו אבל הוא אינו יודע איזה
תיקוני עולמות רבינו עושה בזה שהוא בא אליו
מוהרנ''ת אמר שאני מאמין שרבינו יודע מה עבר על כל הנשמות מאדם הראשון ועד סוף
כל הדורות וזה נחשב דבר קטן בעיניו דהיינו שיש דברים שנראה לנו שזה כל היעד אבל
יש יעד הרבה יותר גבוה ממה שאנחנו חושבים
הבעל תפילה הוציא את אנשיו מחוץ לישוב זה לא הכוונה שלא יעניין אותם מכל העולם,
אלא הפוך בזה שהם יצאו אתו, בסוף הם קיבלו רשות ממנו להיכנס כדי לתקן אנשים בתוך הישוב
רבינו אומר לאדם שבא אליו כדי לקבל ישועות בגשמיות וברוחניות, אני יכול לתת לך
את כל זה אבל עיקר מגמתי זה איך אני יכול לתקן מלכות השם ,וכמו הסיפור של איש
היער שאמר לו אמנם מטריד אותך איך לעבור כאן שיש נחשים ועקרבים (דהיינו כל
מיני הפרעות בעבודת השם)אבל אני חושב אפי' אם תעבור את הנחשים אבל איך תגיע
לבית שלי שנמצא באוויר?
שאול המלך חיפש את האתונות שנאבדו לו ולבסוף הוא פוגש את שמואל הנביא שמגלה לו
שהוא הגיע כדי להמליך אותו למלך וזה מה שהצדיק עושה עם אנשיו שהאדם מגיע אליו
כדי לפתור את בעיותיו(האתונות) והצדיק ממליך אותו למלך דהיינו שהוא חושב איך
נמליך את השי''ת על כל העולם על ידך וזה כל עניין ראש השנה להמליך את השי''ת על
כל העולם, וזה מפריך כל מיני ביטויים ששומעים מאנשים שבברסלב כל אחד חושב רק על
עצמו ולא חושבים על כלל ישראל הרי רבינו כל תורותיו זה על כלל ישראל וארץ ישראל ומשיח
דוגמא חזקה איך צריך לגשת לעניין רבינו, כשרבינו היה בדרך לא''י והיה הרבה
סכנות אמר רבינו לתלמידו שליוה אותו אני נוסע בכל מצב אפי' אם אני ימות ואם אתה
רוצה אתה יכול לחזור, והוא ענה לו אני ילך עם אדוני בין לחיים ובין למוות וכך
צריך לגשת בעניין של להגיע לרבינו בר''ה (וכן בכל העניינים של רבינו)
ראש השנה זה חג שלא בנוי על איזה היסטוריה כמו חגים אחרים שבנויים על היסטוריה
אלא זה יום שצריך להמליך את השי''ת על כל העולם
יש עצות שרבינו אומר לאדם כדי שיתוקן ויהיה לו מזה תועלת והתקרבות לשי''ת
אבל יש דבר שרבינו מתחנן לאדם אני צריך אותך בראש השנה כדי שתעזור לי בתיקון העולם
רבינו אמר שיש שלש כיתות, השניים הראשונים באים לקבל, אבל אני רוצה שתהיו מהכת
שאפויים בלבי דהיינו שרוצים לתת לרבינו
לאדם נראה שיהיה לו כזה תועלת מזה שהוא יגיע אליו אבל הוא אינו יודע איזה
תיקוני עולמות רבינו עושה בזה שהוא בא אליו
מוהרנ''ת אמר שאני מאמין שרבינו יודע מה עבר על כל הנשמות מאדם הראשון ועד סוף
כל הדורות וזה נחשב דבר קטן בעיניו דהיינו שיש דברים שנראה לנו שזה כל היעד אבל
יש יעד הרבה יותר גבוה ממה שאנחנו חושבים
הבעל תפילה הוציא את אנשיו מחוץ לישוב זה לא הכוונה שלא יעניין אותם מכל העולם,
אלא הפוך בזה שהם יצאו אתו, בסוף הם קיבלו רשות ממנו להיכנס כדי לתקן אנשים בתוך הישוב
רבינו אומר לאדם שבא אליו כדי לקבל ישועות בגשמיות וברוחניות, אני יכול לתת לך
את כל זה אבל עיקר מגמתי זה איך אני יכול לתקן מלכות השם ,וכמו הסיפור של איש
היער שאמר לו אמנם מטריד אותך איך לעבור כאן שיש נחשים ועקרבים (דהיינו כל
מיני הפרעות בעבודת השם)אבל אני חושב אפי' אם תעבור את הנחשים אבל איך תגיע
לבית שלי שנמצא באוויר?
שאול המלך חיפש את האתונות שנאבדו לו ולבסוף הוא פוגש את שמואל הנביא שמגלה לו
שהוא הגיע כדי להמליך אותו למלך וזה מה שהצדיק עושה עם אנשיו שהאדם מגיע אליו
כדי לפתור את בעיותיו(האתונות) והצדיק ממליך אותו למלך דהיינו שהוא חושב איך
נמליך את השי''ת על כל העולם על ידך וזה כל עניין ראש השנה להמליך את השי''ת על
כל העולם, וזה מפריך כל מיני ביטויים ששומעים מאנשים שבברסלב כל אחד חושב רק על
עצמו ולא חושבים על כלל ישראל הרי רבינו כל תורותיו זה על כלל ישראל וארץ ישראל ומשיח
דוגמא חזקה איך צריך לגשת לעניין רבינו, כשרבינו היה בדרך לא''י והיה הרבה
סכנות אמר רבינו לתלמידו שליוה אותו אני נוסע בכל מצב אפי' אם אני ימות ואם אתה
רוצה אתה יכול לחזור, והוא ענה לו אני ילך עם אדוני בין לחיים ובין למוות וכך
צריך לגשת בעניין של להגיע לרבינו בר''ה (וכן בכל העניינים של רבינו)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.