מאת משפיע
. . . ולמש"כ כת"ר בהשקו"ט בתנאי
ההיתר דמשמשת במוך (ובטבעת) והביא מהצמח צדק [אבן העזר ח"א סי' פט] וכו' –
הרי ידועים דברי ודעת האחרונים בזה לכאן ולכאן,
וכמובא ג"כ באוצר הפוסקים לאבן העזר סכ"ג ס"ה. וש"נ.
ותמיהני קצת שאין מודגש בהם כפי הצורך: א) שבעוונותינו
הרבים – עתה חל שינוי לגריעותא – דחומרא בזה גורמת שכמה מהכשרות
אפילו פורשות מבעליהן למשך זמן, וכיון שלא כולי עלמא כיעקב אבינו [יבמות עו, א]
הרי התוצאות – הפכיות מכונת המחמירים.
ב)
מטעם זה עצמו אין מקום, לפענ"ד, להצעת כמה אברכים יראי-שמים שינהגו בפרישות
במשך הזמן שמצווה הרופא (ע"פ רוב – שנה ויותר). ובלבד שלא להזקק ולהכנס
למחלוקת הפוסקים, כי (נוסף על הענין דמצוה עונה [נדרים טו, ב. שו"ע
אהע"ז סי' עו סי"א]) אף שכוונתם רצוי' – התוצאות הפכיות, כנ"ל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.