הרה"ח עוסק
בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת פרשת [תזריע] מצורע שנת תנש"א , סימן א , בהמשך להמדובר ומודגש ביותר בזמן האחרון
ממש על דבר הצורך בפעולתו של כל אחד ואחד מישראל לעשות כל התלוי בו להביא את משיח
צדקנו בפועל ממש תיכף ומיד ממש , - כיון שבימינו אלה ממש [ עם סיומו של חודש ניסן
דהיה תהא שנת אראנו נפלאות ] כלו כל הקיצין [ קץ הימים וקץ הימין ] כפשוטו ממש ,
ובודאי שתיכף ומיד בא משיח צדקנו , וכל אחד ואחד מראה באצבעו ואומר הנה זה
[ מלך המשיח ] בא , שכבר בא [ בלשון עבר ] ברגע שלפני רגע זה – יש לבאר הדגשת ענין
הגאולה ופעולת כל אחד ואחד מישראל בהבאת הגאולה בעניני יום השבת קודש זה – בפרשת
השבוע [ כולל גם הפרשה שמתחילין לקרוא במנחה ] , וכן בפרקי אבות דיום השבת קודש זה
, וגם בתוכנו של הזמן – הן הנוגע לכללות החודש , והן בנוגע לימי הספירה , כדלקמן ,
סימן ב , בפרשת השבוע – תזריע – מצורע – מודגש ביותר ענין הגאולה , תזריע – אשה כי
תזריע וילדה זכר – כידוע שלידה [ וילדה ] רומזת על גאולה
[ וכמו שכתוב ילדה ציון את בניה ] ולידת זכר רומזת
על החוזק והתוקף [ זכר ] דגאולה האמיתית והשלימה , גאולה נצחית שאין אחריה גלות [
שיר חדש לשון זכר ] על ידי משיח צדקנו , היינו , שוילדה זכר רומז על לידת
[ התגלות ] נשמת משיח שהיא ממדריגה היותר
עליונה , , מעלמא דדכורא , ובפרטיות יותר , אשה כי תזריע – קאי על כללות העבודה
דכנסת ישראל [ אשה ] בזמן הגלות שנמשלה לזריעה [ תזריע ] כמו שכתוב וזרעתיה לי
בארץ , הבאים ישרש יעקב , גומר ,,ועל ידי הזריעה דמעשינו ועבודתינו כל זמן משך
הגלות נעשית [ תיכף ומיד , ללא הפסק כלל ] הצמיחה [ יציץ ופרח ישראל ] דהגאולה
האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו שאין אחריה גלות – וילדה זכר , ומצורע – כדאיתא
בגמרא מה שמו [ של משיח ] ,, חיוורא דבי רבי שמו [ מצורע של בית רבי ] שנאמר אכן
חלינו הוא נשא ומכאובינו סבלם ואנחנו חשבנוהו נגוע מוכה אלקים ומעונה , מאי סימניה
יתיב ביני עניי סובלי חלאים , מנוגעים , והוא נמי מנוגע , דכתיב והוא מחולל
מפשעינו וכתיב חלינו הוא נשא , ובפרטיות יותר – כהמשך הכתוב זאת תהיה תורת המצורע
ביום טהרתו , ועד שנוהגין לקרוא פרשה זו בשם פרשת טהרה – שמצורע הוא שמו של
משיח בזמן הגלות , שאף שמצד עצמו הוא בתכלית השלימות , כמו שכתוב ישכיל עבדי
ירום ונשא מאד , מכל מקום , סובל וכואב בעצמו צער ומכאובי הגלות , וביום טהרתו [
שנרפא נגע הצרעת מן הצרוע ] קאי על מעמדו ומצבו של משיח כשמתגלה וגואל את בני
ישראל בגאולה האמיתית והשלימה ,
בברכת התורה
משולם צפניה
זה רק נדמה לי או שהוא בלי כיפה בתמונה?
השבמחק