ר' חיים שלום
קול זעקה אמיתית, לטובת אברכי בעלזא הדלפונים,
עדיין לא חלפה לה אפילו שנה תמימה מאז אותה חתונת ''הנסיך מבעלזא'' נכד
האדמו''ר,
החתונה אשר עוררה על כל בעלזער חסיד סמל ודוגמה ל"פזרנות" ובזבזבזנות של עשרות ומאות אלפי דולרים אשר ירדו לטמיון בין לילה אחד (ושום דבר לא מצדיק כזאת בזבזנות ע''ח הציבור)
כאשר דייני הקהילה הקדושה פסקו חד משמעית, שניתן לבזבז אפילו מכספי
מעשר (כן,כספים המיועדים לעניים חסרי כל או ללומדי תור)
ולהזרים כספים אלו הישר לכיסם של העסקנים שדאגו להביא טריבונות (פארענצס)
ענק כדי שיהיה מקום רב לחסידים הרבים שבאו לחזות ב'זיו השכינה'
וכעת נעבור לדרשתו של מרן האדמו''ר מבעלזא אתמול בדברו
לפני אלפי נשות בעלזא:
''הוצאות הבית וחתונה: צריכים לחיות בחשבון,יש לחשבן כמה שמרוויחים,
וכמה שצריכים להוציא, עדיף שיישאר אגורה בכיס מלהשאיר חוב לזולת. כן כשמחתנים
ילדים צריכים שההוצאות צריכות להיות עם חשבון, כשמחתנים את הילד הראשון, צריכים
לחשב ולזכור שיש עוד ילדים בבית לחתן. אפילו שצריכים לחיות תמיד באמונה ובבטחון
בהקב"ה, אבל אסור שהפזרנות יגיע על חשבון הבטחון, אלא אך ורק להוצאות הבית
שצריכים להוציא, באין ברירה, ועל זה באם זה מגיע בדרך הקשה צריכים לבטחון
בהקב"ה, אבל לא על דברים שאינם צריכים.
לא, אין זה דמיון. אלו היו מילותיו של כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא
אמש בכנס נשים בירושלים.
לא יאומן כי יסופר !
עוד הסתפקות במועט זכינו לראות בשמחת הנישואים מפני שהנסיך הצעיר
הסתפק אך ורק בשני דירות מחוברות בפרוייקט הצנוע "נופי אליהו"
במרכז קרית בעלזא ואף דירה צנועה זו שופצה במינימום ממש אע"פ
שמדובר בפרויקט שזה עתה נסתיים בנייתו.
וכל זה נוסף על האווירה הפשוטה והצנועה השוררת בבית האדמור שליטא הכל
במידה ובמניין לבלתי השאיר שום חוב לזולת וחלילה ליפול על כתפי הציבור
אז כיצד מיישבים סתירה זו?
לחסידים פתרוניים ?!?!
חסיד שוטה תמיד שותק ו 'אוכל ' שיירים שומניים מסעודת הפריץ ( הרבי ) שזורק לו עצם מכורסמת אז שימשיך למצוץ את העצמות היבשות וינגב פיו וימשיך לתת מעשר לרבי הנצלן ולמשב"ק שלו. בכל החסידויות זה אותה תפאורת השקר של יראת שמיים לעילא ולעילא ...
השבמחק