רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

נתי גרוסמן ל'העדה החרדית': לא לקחתי את התואר מהרב ווייס ר' שמואל הוא רבה של ירושלים והרב ווייס מרא דארעא דישראל

מאת עדה'ניק

אין גבול לציניות, בעיתון 'הפלס' של יום שישי הוכתר ר' שמואל אויערבאך על ידי אחיו ר' עזריאל אויערבאך כ'מרא דאתרא' בירושלים.
מקורות פנימיים מספרים לנו שמייד לאחר פרסום המכתב בהפלס, פנה אפרים שטערן בטלפון נבהל לנתי גרוסמן בטענות וצעקות, אתה לא מתביש? אנחנו הסאטמארים הזאלונים נותנים את הגב הכלכלי לעיתון שלך, ועכשיו אתה הולך ומכתיר ר' שמואל אויערבאך בתור 'מרא דאתרא' בירושלים, הרי אתה לוקח את התואר הנחשק הזה מר' טוביה ווייס שהוא המרא דאתרא היחיד בירושלים, ואיך אתה מעיז בזמן קשה שכזה שרבים בתוך העדה החרדית מערערים על הנהגתו, עוד לחלוק על התואר 'מרא דאתרא'.
ענה לו נתי גרוסמן בערמומיות: ר' שמואל אויערבאך הוא אכן בבחינת מרא דאתרא בירושלים, אבל ר' טוביה ווייס, הוא הרבה יותר חשוב, הוא מרא דארעא בכל הארץ.

תגובה 1:

  1. זוכר אני בימים שייבא יוסל'ה שיינברגר ע''ה את הגאון הרב וייס ממנשסטר להיות סגן הרא'בד ומינהו לאחר מן ראב''ד ולבסוף מרא דכל ….אמר לי ישיבה'מאן וותיק: זה הכל פורים'שפיל, בשבילי רב העיר הוא זה שפרענקינע מקטמונים תעיר אותו באמצע הלילה בתלונה שהמקוה במקומה מקולקל.. כי אין סמכות בלי אחריות אפילו אם ליוסל'ה מתחשק אחרת.. הרב עזריאל אויערבאך הוא מתמיד אבל סמכותו למנות רב להמוני יהודי ירושלים היא כזו של הבלן של בית וגן..

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.