רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 9 ביולי 2013

שתיקת הכבשים

מאת דוד יעקובי

כל אתרי החדשות מלאים בתיאורים וסרטים על הבריונות והאלימות נגד יהודי עם כיפה שעבר במאה שערים עם מדי צה"ל

אבל כל הרבנים והמנהיגים החרדיים ממלאים פיהם מים. היחידים שמדברים ומגנים הם רבני הנח"ל החרדי.
אוי לאותה בושה אוי לאותה חרפה. אנחנו ערב תשעה באב. על קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים. בר קמצא גורש בבושת פנים כי לא הוזמן למסיבה. ישבו חכמים באותה מסיבה ראו איך מביישים אותו ושתקו . אמר בר קמצא "מדשתקי מכלל דניחא להו" . אם הם שותקים משמע נוח להם עם ההשפלה שלי, זה בסדר מבחינתם. וזה היה תחילת החורבן.
אנחנו לא יודעים מי היה בר קמצא , אולי הוא היה סתם בטלן, ואנחנו גם לא יודעים איזה חכמים ישבו באותה מסיבה, אולי הם לא היו כל כך חכמים, אבל אנחנו כן יודעים מי גורש היום בבושת פנים ממאה שערים, יהודי בעל תשובה שמוסר את נפשו למען אחיו היושבים בציון. ואם לא מוסר את נפשו מקדיש מזמנו ומהנאותיו למען הכלל . ואנחנו גם יודעים כי הקול נשמע בכל הארץ ואין חכם שלא שמע על המעשים המכוערים האלה, זו לא פעם ראשונה וגם לא שנייה, וקדמו למעשים אלה שלטי הסתה מכוערים נגד חיילנו .
אבל לא שמענו שום גינוי . רק קול דממה דקה . קשה להגזים בחילול השם שקורה ממעשים שכאלה ועוד יותר קשה להגזים בחילול השם שבשתיקת הרבנים. אם הם שותקים סימן שנוח להם. אם נוח להם במעשים כאלה, אם מותר לפגוע ביהודים כי הם לובשים מדים, אם מותר לבייש יהודים שמוסרים את נפשם למען הכלל, אם הם לא רואים את האבסורד שבשתיקה ואת כריתת הענף עליו הם יושבים, אם אין להם רגש של הכרת טובה לאלה שמשרתים ומוסרים עצמם למען חבריהם, אל יהי חלקי עמהם .

3 תגובות:

  1. הרבנים לא צריכים לגנות כיון שאין להם חלק בזה. אף רב לא קרא או תמך באלימות. להפך אפילו קרלינשטיין מרבני המחבלים קרא לא לפגוע בחיילים. בדיוק כפי שנתניהו ומנהיגי החילונים אינם מגנים רוצחים חילונים כיון שאין להם קשר לזה כך גם הרבנים אינם צריכים לגנות קנאים מטורפים שלא קשורים לקהילותיהם בשום צורה

    השבמחק
  2. יש שלטי חוצות ברחובותינו ההופכים את המתגייסים למפלצות שמנות , ואירועים אלימים מול חרדים במדים. אלה אירועים ומעשים אידאולוגים שמשמעותם גינוי וביזוי כל מי שנדבה לבו לשרת , או מי שבשל עניני פרנסה החליט לשרת את אחיו קודם כל.
    השתיקה היא הסכמה שבשתיקה. רבנים נזעקים על כל שטות . אבל שותקים שתיקה רועמת שמתפרשת כהסכמה מול הבריונים והשלטים .

    השבמחק
    תשובות
    1. לא כל קמפיין שיוצא בנקודת זמן זו או אחרת זוכה להתייחסות הרבנים (אמנם ישנם כמה רבני רקק שמפרסמים מחאות על ימין ועל שמאל אבל רוב הרבנים וגדולי ישראל לא עושים זאת). אדרבה אם ברצונך לך תעבור בין בתי הרבנים ותחתים אותם על קול קורא אני משוכנע שרובם יחתמו (ואגב ר"י פוניבז' ר' גרשון אדלשטיין גינה). אבל מעבר לכך הפורעים זה אנשי נטורי קרתא שאינם נשמעים לשום רב ולכן זה לא אחריותם ותפקידם לגנות.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.