רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 21 ביולי 2013

התנהלות תמוהה בבית מרן

מאת: ש"סניק
רבני חב"ד בגוף הבוחר הוזמנו היום (יום א') לבית הרב עובדיה יוסף. זימן אותם טלפונית ראש לשכתו ר' אמיר קריספל.
הרב לא הזמין אותם ככה"נ לדון על פרשת השבוע שנקראה השבת בבית הכנסת "ואתחנן". הוא כן הזמין אותם ל"ואתחנן" באופן פרטי משלו, בכדי שיתמכו במועמדות בנו הרב יצחק יוסף. כמו שמסתמן רבני חב"ד יהוו לשון מאזניים מכרעת, ובבית הרב הבינו שיש לפעול בכל האמצעים כדי לשכנע את הרבנים להצביע למי שצריך.
תמהני אם למשל הרב לאו היה מזמין כנ"ל רבנים בריש גלי ללשכתו כדי לשכנעם להצביע לבנו הרב דוד לאו. איך דבר כזה היה מתקבל?
נראה שאופן ההתנהלות בבית הרב מאז "הפרשתו" של אלי ישי שמרן כינה אותו ובצדק "נאמן ביתי" והכנסת "המקובל מפקיעין", צורת ההחלטות בבית הרב מעלה תהיות רבות.
הכל התחיל בכניעה לסחטנות של דרעי שאיים לפתוח מפלגה שתקח מנדטים לש"ס, ושיקול דעת מוטעה מיסודו שכניעה לסחטנות תביא הישועה. אני זוכר היטב את היום שבו הודח ישי והומלך דרעי במקומו. אמרתי אז  שדרעי יהרוס את התנועה מבפנים. אז צחקו לי בפנים בתחושה שמשיח חדש הגיע. והיום? יש כבר דיבורים על "הוזזת" דרעי והמלכת אטיאס במקומו. אבל בש"ס לא הפנימו דבר אחד: ששופכים דם נקי של מישהו (אלי ישי) מטעמי עלות-תועלת זמנית, ושנכנעים לסחטנות, התוצאות הרות אסון. איפה ה"לא תגורו מפני איש" שרב לא צריך לחשוש מתוקפנות? בזה שבית מרן נכנעו לסחטן בכזו קלות והרימו דגל לבן ללא קרב ל"מקובל הידוע מפקיעין", חרצו את גורל התנועה. עד שלא יחזירו את אלי ישי, או יבקשו את סליחתו על העוול שעוללו לו על לא עוול בכפו, לא יעזור דבר והמצב ילך ויהיה גרוע מדחי אל דחי.
אני תקווה שמרן יתעשת ויפסיק לשמוע בקול יועצי אחיתופל שלוחשים על אוזנו השכם והערב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.