רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 13 באוגוסט 2017

ראשי הישיבות המפורסמים והמשפיעים הגדולים של ליובאוויטש מכל רחבי העולם זעקו מרה נגד מעשיהם של הבלין ווילשנסקי - הרב שמטוב: 250 שנה מסרו אבותינו ורבותינו את החיים שלא להתפעל מהמלוכה או מהצבא הקו של הרבי ברור שבחור ישיבה מקומו ליד דף הגמרא ליד מאמר חסידות ולא במחנות הצבא


לכבוד הגאון הרב חיים שאולזון שליט"א

ראשית, תדע לך שכל חב"ד חייבת לך תודה. בזכות בנך הנגיד ר' אברהם מפלורידה, יש "כיבוד אב" שאין גדול הימנו, לכבוד אביו של הרבי, המקובל האלוקי הגאון רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל. גם השנה כמו בשנה שעברה, הוא מימן ונידב מכספו הטסה של רבנים ומחנכים, שלוחים רבנים ומשפיעים, תמימים וחסידים, לשהות באהל הקדוש באלמא אטא. זו זכות גדולה ונחת רוח שאין לשער.

שנית, קריאתך הרמה לא נפלה על אוזניים ערלות. אני כותב לך מתוך מתחם "גן ישראל" בהרים של ניו יורק.
הפסגה של מרנן ורבנן גדולי ואדירי התורה, ראשי הישיבות המפורסמים והמשפיעים הגדולים של ליובאוויטש מכל רחבי העולם, תחת המטריה המארחת של "אגודת חסידי חב"ד העולמית" בניצוחו של השליח בפילדלפיה ובוושניגטון בבית הלבן, הרב אברהם יצחק שמטוב, בעיצומה.

מה שרבים לא יודעים, וזה כמובן לא מדווח באתרי החדשות הרגילים של חב"ד. זו "האסיפה הסגורה". שם, לאחר שהפוסק המכריע בכל סוגיה אמיתית בחב"ד, מאז פטירתו של הרבי, ה"חוזר" הגאון האדיר הישיש רבי יואל כהן שליט"א מגיע למקום. נערכת פגישה סגורה לתקשורת של 30 הגורמים העיקריים הקובעים את המדיניות ההלכתית, ההשקפתית והחסידית של התנועה העולמית.

כפי הנראה, הרב שמטוב לקח ברצינות רבה את דבריך. ובנאום הפתיחה שלו דיבר בחריפות גדולה על כך שיש רבנים וראשי ישיבות שנטלו לעצמם חירות לשנות מהקו של הרבי, הברור שבחור ישיבה מקומו ליד דף הגמרא. ליד מאמר חסידות. ולא במחנות הצבא.

הוא גם דיבר על כך שבאמצעות כסף... קונים כל מיני אנשים. (כנראה דיבר גם על המצב של יחסי שילת-הבלין והכספים שזורמים שם. וגם על הכספים שהצבא מעביר לישיבות חב"ד בקרית גת ובצפת). וצעק ש250 שנה מסרו אבותינו ורבותינו את החיים שלא להתפעל מהמלוכה או מהצבא. ועכשיו הורסים הכל.

כאן ניסה הרב יעקב יוסף קופרמן, חתנו של הרב משה הבלין, להתערב ולהצדיק את חותנו. אבל הגאון הרב אליהו לנדא, ראש ישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד קם ובשאגת אריה נהם וזעק על המצב. תוך שהוא נותן ביטוי חד לכעס העצום ולכאב של ראשי הישיבות האמיתיים של חב"ד בארץ.
 
משך דקות ארוכות באולם היה דממה והרב לנדא הביע את דעת הנהלת הישיבות המרכזיות. וכן את דעת זקן רבני חב"ד בארץ הקודש הלוא הוא אחיו, רבה של בני ברק הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, שיצא בפומבי בחרב ובחנית נגד הניסיון החצוף לגייס את בחורי ישיבות חב"ד או אברכים טריים, לצבא הישראלי, שאחריתו מי ישורנו.

ר' חיים, זה בקיצור גדול היה הנושא המרכזי של האסיפה. דע לך, שהמאבק שאתה מוביל, הוא בשם כל אותם גדולי ישראל, עובדי השם ומפיצי תורה בכל מדינות תבל. חזק ואמץ. אל תירא מהצבועים העושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.