רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 31 במרץ 2015

הגאון רבי חיים קנייבסקי פונה לבדיקות

מאת בן תורה

היום הגיע מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי לבדיקות בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק זאת לאחר שלא חש בטוב בימים האחרונים ורופאיו החליטו על קיום בדיקות מקיפות • מקורביו אומרים כי חלק מהבדיקות שגרתיות • התפללו לרפואת מרן רבי שמריהו יוסף חיים בן פעשא מרים

האדמו"ר מרן רבי יאשיהו פינטו עובר הליך מסובך בשל מצבו הרפואי

בקהילת 'שובה ישראל' מתפללים לרפואתו של מנהיגם האדמו"ר מרן רבי יאשיהו פינטו, אשר עובר בשעות אלה הליך פולשני בהרדמה מלאה עקב מחלת הסרטן ממנה הוא סובל, בבית החולים 'קונרל פרסבטיריאן' במנהטן, ניו יורק.
בחודש האחרון חלה התדרדרות במצבו הרפואי של הרב והוא נאלץ לעבור סדרת טיפולים קשים. לפני כשבועיים עבר הרב בהצלחה ניתוח מסובך שנערך באופן בהול להסרת גידול ממאיר בראשו ובתחילת החודש הקודם, עבר ניתוח ארוך שנמשך למעלה מ-6 שעות להסרת גידול סרטני בערמונית וגרורות במקומות שונים בגוף, שבעקבותיו חלה הסתבכות רפואית, אך לא נשקפה סכנה מידית לחיי הרב.
לדברי מקורבי הרב, הרופאים מתכוונים לבצע ברב טיפול רפואי מאומץ הכולל טיפולים כימותרפיים אגרסיביים כדי למנוע את התפשטות המחלה בגופו.
לפני כניסתו לניתוח הקודם, שיגר הרב איגרת נרגשת לחסידיו בה כתב: "אחיי ורעיי האהובים והחביבים, ימים רבים גזרנו על עצמנו שתיקה ולא כתבנו את דבר תורה היומי, אך אומרים אנו לכל בני קהילתנו: חפץ ה' בידינו יצליח, עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו. ובע"ה לא נחזיר את נשמתנו לבורא עולם עד אשר יוודע צדקינו, הרבה שלוחים למקום,‏ והצער ועינוי הנפש אשר אנו ובני משפחתנו סובלים יהיה כפרה על כלל ישראל. מתפללים אנו בשברון הלב שהקב"ה ישיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם. מבקשים אנו בנמיכות קומה ובלב נשבר להעתיר בעדי, והן קל כביר ולא ימאס תפילת רבים. ושנזכה לצאת לחיים ולבריאות ולראות בשמחת וטובת כל אהובי. ה' ה' קל רחום וחנון ארך אפים וגו'".
חסידי הרב קיימו בתחילת חודש אדר עצרת תפילה ברחבת הכותל המערבי, לרפואתו השלמה של הרב. בין המשתתפים היו ראשי ישיבות מאשדוד ואשקלון המקורבים לרב.
בקהילת 'שובה ישראל' קוראים לציבור להרבות בשעות הקרובות ובימים הבאים בתפילות ובקריאת פרקי תהילים למען רפואתו והחלמתו המלאה והמהירה של הרב פינטו.

למנוע בכל מחיר את כניסת אריה דרעי למשרד הפנים - לא לתת לגנב לחזור למקום גניבתו

מאת הירא והחרד

כניסתו של דרעי למשרד הפנים היא אות קלון מביש על היהדות החרדית כולה. דרעי שוב יטביע את החותם שהחרדים הם הגנבים והנוכלים המרמים את הציבור ועושקים את כספי המדינה.
 
אני פונה ומתחנן לדרעי למען השם הטוב שלנו וכדי למנוע זעזועים. עליך להיות יו"ר ש"ס כפי שמרן הכתיר אותך אבל מבחוץ. תמנה שרים וסגני שרים ותשלוט עליהם בשלט רחוק מהמשרד בהר חוצבים.
 
אין לך זכות להטיל כתם על הציבור החרדי כחברה ובפרט שזה חילול ה'.
 
הזכר מה אמר הרב עובדיה בקלטת הלוהטת שהתפרסמה ותבין למה לא כדאי שתיקח תפקיד שר.
 
תאמין לי שלשלוט מאחורי הקלעים ולבחוש זה הרבה יותר יעיל ויותר כדאי מאשר תעמוד אתה בחזית ותגרום לנו נזק בלתי הפיך.
 
עדיף ששרי ש"ס יעלו כל בוקר אליך לתפילת שחרית ויקיימו איתך התייעצות על בסיס יומי כמו שהם עשו עם הרב עובדיה כל שחרית.
 
אריה אם תעשה כך אתה תצא גדול! ובפעם הבאה תוכל להיות גם שר וסגן ראש ממשלה.
 
יום טוב ופסח כשר ושמח

מכתבים קצרצרים


מרובים צרכי עמך במיוחד בערב פסח אבל מי אומר שמותר לבזות ולהתבזות?
מנהג יפה הנהיגו בעם ישראל והוא הענין של קמחא דפסחא להבטיח שלכל יהודי יהיה מספיק לחג הפסח, אין ויכוח כי מדובר בנושא חשוב, עד כדי שבהגדה של פסח אנו פותחים בהא לחמא עניא ומזמינים את כל מי שאין להם, למרות שזה נראה קצת מגוחך אתה אומר זאת לצד השולחן כשאף אחד בחוץ לא שומע את מה שאתה אומר, וזה נראה מעין זלזול באינטלגנציה או התחמקות מהזמנת מי שבאמת אין להם, את זה לכאורה היו צריכים להכריז שבוע קודם לכן בכל מקום מרכזי שהכל יידעו כי אתה מוזמן לבא לאכול אם אין לך היכן לאכול, אבל האם זה שייך? אם מאה איש ידפקו בדלת שלך וירצו להשתתף בסדר, יהיה לך מספיק אוכל לכולם? בהחלט שצריך לדעת מראש בערך כמה אנשים יבואו בשביל להכין, הענין הוא, שפותחים את הסדר באמירה שבלעדיה אין סדר, אתה לעצמך בודאי שהכנת את כל מה שאתה צריך, אבל איך אתה יכול לשבת ולנהל סדר כשישנם מי שאין להם, כל עוד שלא הבטחת שלכולם יהיה היכן להיות בסדר, אז אתה לא יכול לשבת בסדר שלך, ולכן מאוד חשוב להבטיח שלכולם יהיה לפסח מה שהם צריכים, ובכל זאת ניצבים אנו בפני כמה בעיות, והראשונה והעיקרית שבהם, האם כל העולם צריך לדעת שאין לפלוני או אלמוני מהיכן ואיך לעשות סדר פסח

חיים באווירת שנור ולא מתביישים עוד כשמחלקים לבא לקחת
יש לחלק את הציבור בכמה, ביניהם מי שהתרגלו לחיות כשנוררס, היכן שמחלקים הם נמצאים, הם לא מתביישים, זה חייהם, את אלו תראה גם בחלוקות קמחא דפסחא, ואין זה משנה מה שיחלקו, ועוד יותר, גם אם הם לא צריכים, יש להם, הם יבואו לקחת, זה הפך להיות טבע שני אצל מי שחייהם הוא שנור, לקחת מן האחר כל מה שרק אפשר, אלה מהווים בעיה כלל ציבורית, ואנו סובלים מהם ומן הדרך שהנהיגו זה כמה דורות, אבל לא על כך אני מבקש לעסוק בשורות אלו, אלא על מי שבאמת אין להם ולא רוצים לחיות כשנוררס, הם מתביישים לבא לעין כל לקחת, זה פוגע בהם, הם עושים זאת בדלית ברירה, מפני שאחרת ישארו בלי כלום, אבל האם מותר לו לחלק אוכל לפסח לעין כל כפי שזה נעשה, או שמא עלינו ללמוד ממה שקורה בתחום החלוקות לשבת במקומות מסויימים

החלוקה לשבת לאחר חצות הלילה על מנת שאיש לא יראה כי הוא קיבל אוכל לשבת
מנהג טוב הנהיגו בכמה מקומות, שמחלקים אוכל לשבת, החלוקה מתבצעת בין 2 ל-4 בבוקרו של ליל שישי, ומדוע בשעה הזו, בשביל שלא יראו מי מקבל ומה. רבים וטובים לא נעים להם שיידעו כי אין להם לחם לאכול, גם אם אולי טוב יהיה אם יידעו מפני שאז ימצאו מי שיעזרו להם, ובכל זאת, יש כאן ענין של בושה, ולכן החלוקה המתבצעת בזמנים שמינימום של אנשים יידעו כי זה או אחר מקבלים אוכל. אבל שימו לב, כשזה מגיע לפסח כאן הסיפור הוא אחר, החלוקה מתבצעת במקומות מרכזיים ולעין כל. אולי יגידו כי מאחר וישנם מי שבכל השנה לא לוקחים רק לפסח מפני שההוצאה אז גדולה ואינם יכולים לעמוד בזה אז זה פחות בושה, ובכל זאת לא כולם רוצים שיידעו כי זה מצבם, ומכיר אני מי שסובלים סבל בל יתואר, עד שהם מצליחים לארגן את הפסח אך ורק מפני שהם לא רוצים להתבזות

החלוקה חייבת להיות בדרך כבוד אחרת אולי כדאי לוותר עליה
השאלה היא מה עדיף, לחלק לנצרכים ולהאמין כי עזרת לכל כך הרבה אנשים, או שמא ההלבנת פנים לא שווה את כל מה שעשית. מפני שאם זה או אחר היו צריכים להתבזות בכך שפלוני או אלמוני יודעים כי הוא לקח מקמחא דפסחא, כל המצוה שבעזרה הזו לא שוה את העלבון של אותו יהודי ובניי משפחתו, במיוחד מי שנחשבים למשפחות חשובות, ועוברים מצבים קשים, ואין מי שלא עובר תקופות כאלו בחייו, אז מי מתיר חלוקה בגלוי ולעין כל, ובצורה כפי שהיא נעשית, המונעת מכל כך הרבה שזקוקים וצריכים את העזרה מן היכולת ליהנות מזה. חבל שהרבנים והחכמים וכל מי שהיה להם כח בנידון לא קבעו תקנות וסדר לחלוקה הזו, להבטיח כי זו תיעשה בדרך מכובדת ובצורה שלא תבזה אף אחד

ההתסערות על החלוקות אינן מוסיפות כבוד ומרחיקות את הנצרכים באמת
קורה עוד משהו חמור בחלוקות של קמחא דפסחא, נמצא את מי שמסתערים דוחפים רצים ממהרים רוצים להיות ראשונים בשל החשש שמא לא ישאר גם בשבילם, וישנם רבים וטובים שמתבישיים ולא רוצים להיות חלק מן ההסתערות הזו. גם ונכון שאין מספיק לכולם ואם לא תסתער תרוץ תתפוס לא ישאר בשבילך, ובכל זאת, חלק גדול מאוד מן הציבור לא רוצה להיות חלק מזה, והשאלה היא, מדוע לא מבינים המחלקים למיניהם שהגיע הזמן למצוא דרך אין לחלק בכבוד, בדרך שהכל יוכלו לחיות עם זה, ומה שפחות לבייש, ומה שפחות שיידעו מי קיבל ומה

ואולי עדיף לתת כסף במקום מוצרים זה פחות יבזה
אני מבין את אלו האומרים כי אם יתנו כסף זה לא יילך למוצרים והמשפחות ימשיכו לסבול, מפני שישנם בעלים בלתי אחראים שינצלו את הכסף לעניינים שאין להם עם פסח, ולכן אין ברירה אלא לתת מוצרים שאת זה אין להם ברירה ומוכרחים יהיו להביא הביתה. ובכל זאת אפשר להבטיח דרך של חלוקה על ידי כרטיסי מחשב, כמו קרדיט-קארטס כסף שאתה יכול לקנות בו רק אוכל או רק מוצרים לפסח, ואולי במקומות מסויימים בלבד, ככה תבטיח שהכסף כולו ינוצל לפסח בלבד, אני מבין את אלו שצריכים את החלוקה לתמונות בשביל שיוכלו בשנה הבאה שוב לבקש מיהודים כסף כשיראו להם ראו כמה אוכל חילקנו ונשוב על כך גם השנה, ובכל זאת, צריך למצוא דרך איך לשכנע יהודים כי נתנו כסף לכך וכך אנשים ומתוך מטרה ורצון שלא לבזות, אף אחד לא צריך לדעת מי קיבל מהחלוקה הזו, הכבוד האנושי לא פחות חשוב מהחלוקה, אני בטוח כי התורמים יבינו זאת ואולי אף יעדיפו את הדרך הזו

חייבים לעשות סוף להתבזות
כפי שפתחתי ישנם מי שזה דרך חייהם ואינם מתביישים בלחיות מן החלוקות, הם חיים על שנור, אוספים כסף, ומאמינים כי זו דרך חיים. שורות אלו אינם עסוקים בהם, מפני שהם מהווים בעיה אחרת לגמרי. הכוונה היא לכל כך הרבה שעובדים ומתפרנסים ולמרות הכל קשה להם לעשות פסח, ישנם אברכי כוללים ואחרים שלא עושים הרבה כסף ועזרה לפסח מאוד חשובה, ולא כתוב בשום מקום שצריך להתבזות, הגיע הזמן שהרבנים והעסקנים ימצאו דרך איך לעשות סוף לחלוקות המבזות, ושאלו יתנהלו בדרך מכובדת ככה ישיגו את היעד יקבלו מי שזקוקים למצרכים האלו באמת ולא רק שנוררים שלחלקם יש הרבה יותר מן המחלקים

אמש ב'מרכז החדשות'

השקר נחשף!
ראש מערך הטרור מבית 'הפלס' אברהם טריגר שהצהיר בראיון לרדיו 'קול חי' כי מעולם לא הטריד רבנים ומחאותיו הן לגיטמיות, נחשף הערב במערומיו!
כך מורה טריגר להטריד את הגאון ר' יצחק סטפנסקי ר"מ ב'תפארת התלמוד' "לא לתת לו מנוחה". הסיבה: קיים כינוס בחירות מטעם גדו"י.
הטרדה נוספת בה מורים שלוחיו של טריגר להטריד את ראש ישיבת 'חברון' הגר"ד כהן.
מחר בבוקר דיון בבית המשפט בכפר סבא - המשטרה תמליץ להגיש כתב אישום מזורז בשל רעיות חותכות לפלילים! טריגר קרא מעל גבי הקו לכל תומכיו להופיע מחר בבית המשפט בניסיון להשפיע על דעת השופט.
מרכז החדשות: 0559901129

מבזקים - מפה ומשם


הגר"ח קניבסקי פונה לבדיקות ב'מעיני הישועה'.
 -------------------
ביהמ"ש לענייני משפחה דן היום בצוואת הגר"ע יוסף זצ"ל. בני המשפחה בחרו לא להשתתף בפועל בדיון ושיגרו את עורכי דינם.
-------------------
בית המשפט המחוזי בי-ם התיר לפרסם כי  יו"ר ארגון בינת הלב שמטפל בזוגות חרדים ובשלום בית יהודה ליב אוירבך  בן 45  משכונת נווה יעקב בי-ם  הוא החשוד שנעצר השבוע בחשד לביצוע  מעשים מגונים  במס' נשים חרדיות  שבהן טיפל  במסגרת עבודתו.
-------------------
הערבים עוברים בשכונות היהודיות ואוספים מן הפחים ברזלים ומקררים
מן האשפה לפני פסח וגם במוצאי פסח הנייר כסף העבים ומי יכול לערוב שאין זה מגיע בסוף לעשיית טילים
 -------------------
'הקול החרדי': מרן הגר"ח קניבסקי פונה לבדיקות ב'מעיני הישועה'.
 -------------------
העתירו בתפילה לרפואת דיקלה בת אביב, יולדת שמאושפזת בטיפול נמרץ במצב קריטי, מורדמת ומונשמת.
 -------------------
אחיו של האדמו"ר ממונקאטש יאיר רבינוביץ חוזר לקבר אביו שנטש את האדמו"רות לטובת הציונות.
 -------------------
'בקהילה' לחג: אלי ביתאן בפרופיל מקיף וראשוני על הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק ראש ישיבת בריסק.
 -------------------
פרשיית ראש מערך ההטרדות טריגר: בית המשפט אסר לפרסם את מספרי הטלפון של החברות בקו ההטרדות. במהלך הדיון המשטרה הודיעה לבית משפט שתוך 14 יום יוגש כתב אישום חמור נגד טריגר ונגד מעורבים נוספים בפרשה.
 -------------------
'קו עיתונות' לחג: האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בשיחה מטלטלת ורווית אמונה ממיטת חוליו, מדבר על גל ההתמודדויות הפוקדות את סביבתו.
 -------------------
'בקהילה' לחג: ראש הסי איי אי לשעבר בראיון ליצחק הורביץ "אובמה שונא את ישראל, לשחרר את פולארד".
 -------------------
ראש שב"כ לשעבר, הח"כ החוזר לכנסת אבי דיכטר לוואלה: 'ישראל צריכה לחדש היכולת ההתקפית נגד איראן
 -------------------
ח"כ איילת שקד ל'וואלה' רגע לפני פתיחת מליאת הכנסת: "עד לרגע זה לא הוצע לבנט ולבית היהודי אף תיק".
 -------------------
דוברות איחוד הצלה: ילד נפצע בינוני וילד נוסף נפצע קל עד בינוני מפגיעת רכב שעלה על מדרכה ברחוב משה זקס בירושלים - סמוך לכיכר זוועהיל, מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'ירושלים' העניקו להם טיפול רפואי ראשוני.
 -------------------
ח"כ מוזס לניצן קידר ב'קול ברמה': "בראשות וועדת הכספים חייב לעמוד ח"כ גפני, התפקיד מחייב אדם בעל ניסיון. נתניהו למד שאי אפשר לשים טייס בלתי מנוסה על מטוס כפי שעשה במשרד האוצר עם לפיד בממשלה הקודמת".
 -------------------
 ברוך דיין האמת: הרב חיים יעקב גרוסמן ז"ל. מרח' חלפתא באשדוד, נפטר בבית החולים לאחר דום לב, בן 56. מקהילת גור.
 -------------------
משאל טלפוני מתקיים עכשיו בסיעת 'הליכוד' לאישור מועמדות יולי אדלשטיין לקראת ההצבעה על יו"ר הכנסת מחר
 -------------------
'סרוגים': ניסן סלומיאנסקי בהרמת כוסית בסניף הבית היהודי בירושלים: "ייתכן ונשב באופוזיציה למרות הכל, כפי שהזהרנו בעבר".
 -------------------
נדב פרי בטוויטר: הדרישה של החרדים במו"מ ביטול דה פקטו של חוק הגיוס של יאיר לפיד: ביטול הסנקציות הפליליות, צמצום משמעותי בסנקציות הכלכליות ושינוי יעדי הגיוס
 -------------------
בניגוד לדיווחים על משבר: פגישת מו"מ בין צוותי הבית היהודי והליכוד מחר ב-10:30
 -------------------
'כיכר': ביהמ"ש לענייני משפחה דן היום בצוואת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. בני המשפחה בחרו לא להשתתף בפועל בדיון ושיגרו את עורכי דינם.

להמשך המבזקים כנסו כאן:

מהדורת חצות של סוכנות הידיעות "חדשות 24":

מוטי בוקצין דובר זק"א בראיון: "מתנדבי היחידה הבינלאומית של זק״א הגיעו בשעות אחה"צ במסוק לזירת התרסקות המטוס בהרי האלפים בכדי לסייע באיתור גופת הישראלי אייל באום שנהרג באסון ולהביאו במהרה לקבר ישראל. אנחנו בקשר רציף עם משפחת הנעדר ונעשה את המקסימום לאיתורו".
הרבצ"ר לשעבר הרב אביחי רונצקי מביע החמצה מכך שהוא לא יושבע מחר כחבר כנסת מטעם הבית היהודי, ומאשים את מפלגת יחד ששרפה קולות לציבור הימין ואת מפלגת הליכוד שהבטיחה לדאוג לבית היהודי ובשלב זה לא מקיימת, מדווח כי מבדיקה שלו אכן המו"מ תקוע, וקורא לאיחוד עם רסיסי מפלגות הימין ולקיום פריימריז משותף.
הכלכלן שלמה מעוז מציע בראיון נרחב להקים בתי דין לענייני דיור שדרכם יוכלו ליישב סכסוכים בענייני שכירות או קניית דירות באגרה נמוכה, מה שבבית משפט רגיל כיום עולה הרבה כסף, והאם בקדנציה הקרובה הוא רואה סיכוי לשינוי חיובי בתחום הדיור? הוא נותן מחמאות לפעילות הח"כים החרדיים בתחום הדיור ובפרט לח"כ משה גפני שמגדיר אותו "הוא ענייני ופעל בנושא בצורה מירבית וטובה".
ויהודה עמרני יו"ר התנועה למשילות ודמוקרטיה בראיון: ​"הממשלה הבאה חייבת להסדיר את הייעוץ המשפטי שלה, בשנים האחרונות אנו נתקלים במקרים בהם עמדת השר והמשרד הממשלתי אינה זוכה לייצוג הולם בבתי המשפט מכיוון שהיועץ המשפטי למשרד כפוף ליועץ המשפטי לממשלה ולא לשר הממונה עליו".
להאזנה לראיונות במלואם חייגו 0508002424 שלוחה 1 או במספר 0543271218 שלוחה 1 שפתוח גם מכשרים

הברירה היחידה שנותרה להרב מצגר לברוח אחרת הוא יישב בבית הסוהר

זו לא הפעם הראשונה שהוא מבקש וסירבו, אך הפעם זה זכה לפרסום, ושוב אותו נימוק, כי הוא עלול לברוח, למרות שיפקיד סכום גדול, זה שוה לו בשביל לא לשבת בבית הסוהר

במצב המשפטי שנוצר, נראה כי אין כל סיכוי להרב יונה מצגר להתחמק ממשפט קשה וישיבה בבית הסוהר, גם אם נניח הוא יעשה עיסקה - דבר שלא ברור כרגע אם יסכימו - הוא יישב פחות אבל יישב, על ישיבה בבית הסוהר לא יוותרו לו, ולכן הברירה היחידה שנותרה לו זה לברוח, ואת זה הוא יכול לעשות רק אם תתאפשר לו היציאה לחוץ לארץ ולא ישוב

השאלה היא, לאן הוא יברח, לרוב המדינות הסכם הסגרה, האם הוא יילך לגור באפריקה השחורה, או במרוקו כמו שעשה הרב ברלנד? קשה להאמין, לכן קשה להאמין כי הוא יברח, מפני שאז הוא יישב יותר שנים. ובכל זאת הפרקליטות חוששת שיברח וככל הנראה יש לאן לברוח, לדוגמא ברזיל, אם כי גם ברזיל למרות שאין הסכם הסגרה הסגירה פושעים והעבירה אותם לישראל. קחו למשל את אליאור חן שברח לברזיל הוסגר, וכן אחרים. לכן קשה להאמין כי יש ליונה מצגר דרך איך לברוח פרט אם ישחק כי הוא מת וישנה את שמו ותדמיתו ויסתגר אי שם שלא יידעו מי הוא, דבר שקשה להאמין

לכן, הסבירות שיברח, קטנה, אבל הפרקליטות בכל זאת חוששת שהוא ימצא לאן לברוח, ולכן לא מאפשרת לו לצאת מן הארץ

עדויות: הוצע לנו כסף בתמורה להצבעה לש''ס

מעדויות שהגיעו לוואלה חדשות עולה כי לשלושה מצביעים חרדים משתי ערים שונות, במרכז הארץ ובצפונה, הוצע כסף בתמורה להצבעה לש"ס בבחירות לכנסת. חלקם סיפרו כי התשלום ניתן להם בסמוך לקלפי. כמו כן, בידי וואלה חדשות שיחה מוקלטת עם קבלן קולות מאזור המרכז, שבה הוא מצהיר כי שילם ל-20-30 בוחרים כדי שיצביעו לש"ס. במפלגת ש"ס טוענים: "מדובר בהמצאות ובסיפורי בדים".
על פי החוק, תשלום לבוחר עבור הצבעתו או הבטחת כסף עבור הצבעה או שינוי הצבעה מוגדרים שוחד בחירות ומדובר בעבירה פלילית.
פעיל פוליטי מאזור המרכז תיאר בשיחה עם תחקירן וואלה חדשות, יצחק חברוני, כיצד עבדה השיטה: "היה לנו תקציב, סכום של כמה מאות (שקלים – י"י, י"א) טובים, (לשלם ל – י"י, י"א) בערך משהו כמו 20 אנשים, 30 אנשים. משהו כזה. לכל אחד שילמתי 50 שקלים. היו איזה שניים שהתעקשו על מאה. לכחלון (אנשים שתכננו להצביע לכחלון – י"י, י"א) שילמנו יותר". בסוף השיחה הבהיר הפעיל: "אם תוכל... אל תעביר את זה הלאה כי לפי החוק זו בעיה לפרסם את זה, שזה לא יצא החוצה כי זה פלילי הדבר הזה של הכסף".מצביע מאזור המרכז סיפר כי קיבל כסף כדי לא להצביע למפלגת יחד של אלי ישי. "חבר שלי קיבל מאה שקל ואשתו מאה שקל, ואני קיבלתי רק 50 כי לא היה לי כוח להתווכח", הוא סיפר. "הבנתי שהיו ערימות של כסף בשביל זה. הביאו את הכסף בבוקר הבחירות". הוא הוסיף כי הכסף לא ניתן לו בסמוך לקלפי עצמו. לדבריו, הייתה לו התלבטות קשה משום שרצה להצביע יחד, אבל הצביע לש"ס כי היה לו מה להרוויח מזה. "הגיס של החבר שלי הוא מאלה שקיבלו את הכסף לחלק אותו", הוא הוסיף. "הוא לא היחיד שקיבל, הוא סתם פעיל. כל פעיל קיבל סכומים אחרים".
עדות נוספת הגיעה גם כן מאזור המרכז. מצביעה סיפרה לתחקירן וואלה חדשות: "אני ובעלי קיבלנו 50 שקל כל אחד וחברה שלי קיבלה מאה. היא רצתה להצביע לכחלון ואמרתי לה ש"ס אז נתנו לה מאה, זאת בעיה?".
נוסף על כך, תושב צפון הארץ טוען כי אחיו קיבל 300 שקלים בתמורה להצבעה בש"ס. "פעיל מקומי עבר לידינו. הוא יודע שאנחנו (תומכים ב – י"י, י"א) אלי ישי, ובא אלינו, שם לו 300 שקל והלך. זה היה בדרך לקלפי", סיפר האיש.
מערכת וואלה חדשות הגיעה לעדים בלא סיוע מגורמים במערכת הפוליטית. ככל הידוע, מצביעים אלו אינם חברים בשום מפלגה.
מש"ס נמסר בתגובה: "מדובר בחלק ממסע השמצות נגד תנועת ש"ס. דברים אלו מנוגדים לחלוטין לדרכה של התנועה, ואנו בטוחים כי מדובר בהמצאות וסיפורי בדים".
לאחר שעומת עם הדברים שאמר בהקלטה, סירב הפעיל הפוליטי להגיב לטענות.
מקור: וואלה

ר' מנדלי וויזניצער בכותל


אחד מי יודע


הטיפ היומי


הוידאו היומי


היום יום י"א ניסן - בציור


היום יום י"א ניסן


ווארטים


"אם אתה אוהב את החיים, אל תבזבז זמן. החיים עשויים מזמן."

״כאשר יש לאדם על מה לצעוק, ורוצה לצעוק, אך אינו יכול לצעוק -זוהי הצעקה הגדולה ביותר״.



בעל שואל את אשתו לפני פסח: במה אני יכול לעזור לך? אשתו עונה: הכי טוב שתלך לבית המדרש ללמוד. כעבור קצת יותר משעה הוא חוזר. שואלת אשתו: מה קרה? עונה הבעל: כמה אני יכול לעזור לך?!

זרח: אני בפסח לא אוכל שום דבר קנוי
ברוך: גם לא יין?
זרח: לא
ברוך: ומה עם מצות
זרח: גם לא
ברוך: ומה אתה עושה עם מוצרי חלב
זרח: גם לא
ברוך: איך אתה עושה זאת?
זרח: אני לא קונה שום דבר לפסח, אני מקבל הכל מקמחא דפסחא

זרח: "איך עס נישט פסח קיין געקויפטע זאכען!"
ברוך: "וויין אויך נישט?”
זרח: "ניין"
ברוך: "און מצות?"
זרח: "אויך נישט."
ברוך: ”און וואס טוט זיך מיט מילכיגס?"
זרח: ”אויך נישט.”
ברוך: "וואו אזוי מאכסטו דאס?"
זרח: "איך קוף גארנישט אויף פסח, איך באקום אלעס פון קימחא דפיסחא..

שודד נכנס לבנק
לוקח את הכסף
יורה לכספרית כדור בראש
עובר לבחור הראשון בתור
שואל מה ראית
הבחור אומר לו אתה שדדת את הכספרית וירית לה בראש
השודד יורה לו בראש
עובר לבחור השני שואל מה ראית
הבחור עונה לו אתה ירית בכספרית ואח״כ ירית בבחור
השודד יורה גם בו
עובר לבחור השלישי שואל מה ראית
הבחור עונה לו אני לא ראיתי כלום
אבל אישתי פה ראתה הכל

סרטון נדיר שבו רואים את הרב קוק ור' יוסף חיים זוננפלד יוצאים מאותו מקום


קצב מקבל את פניו של אולמרט בכלא


סדר הישיבה בכנסת


ר' חיים קנייבסקי טוחן את הקמח למצות


האדמו"ר מניקלשבורג עושה סדר פסח עם הילדים בכיתה בישיבת חיים ברלין




לגלריה כנסו כאן:

חלוקת קמחא דפסחא בדרך כבוד ע"י "טוב וחסד"



לגלריה כנסו כאן:

הרה"צ רבי יוסף יואל קאהן שליט"א האד' ממבקשי אמונה היום ברחובות מאה שערים


חדשות שאץ ויזניץ - ברכת חג פסח כשר ושמח - מודעות ועדכונים



לקראת חג הפסח הבא עלינו ועל כל ישראל לטובה מתכבדים אנו בזה להביע למע"כ ולכל הנלוים אליו ברכת

חג כשר ושמח

מתוך שמחה וכל טוב, ויתברך בבריאות הגוף, שפע ברכה והצלחה לאורך ימים טובים.
ויה"ר שתתקיים בנו ברכתו של מרן רבינו הק' בעל ה"אהבת שלום" זי"ע באגרת הק' שכתב לאנ"ש לקראת חג הפסח וז"ל "ומעתה תקבלו את החג הקדוש הבעל"ט בעזה"י בכשרות הלב ובשמחה ויהי' לנו ישועות הנפש וגאולת הנפש וגאולת הגוף בהני תלת בבני חיי ומזוני אמן כן יהי רצון"
בברכה מרובה ומועדים לשמחה
ושנזכה לאכול במהרה מן הזבחים ומן הפסחים
ההנהלה

- רצ"ב תמונות של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א עם רבנים ואדמו"רים בביקורים לקראת חג הפסח הבעל"ט
- עם הגאון הצדיק המקובל רבי אברהם קוך שליט"א מחיפה
- עם כ"ק אדמו"ר מזלאטשוב שליט"א בנתניה
- עם ש"ב הרה"ג קלמן מאיר בר שליט"א
הרב הראשי של נתניה 
- עם הגאון רבי שניאור קלופט שליט"א ראש כולל 'דעת יואל' ומחשובי הרבנים בחיפה
- עם החסיד הישיש הר"ר בועז בן דוד שיחי' לאוי"ט בביקור בביתו

לגלריה כנסו כאן:

האדמו"ר מסדיגורא אופה מצות


חלוקת קמחא דפסחא ל-240 משפחות בקהילת "אנשי הצדיק" דחסידי ברסלב בבית שמש



לגלריה כנסו כאן:

האדמו"ר מדארג אופה מצות


הכנות לפסח תשע"ה - חלק א



לגלריה כנסו כאן:

פנינים לפסח


הרבי מבית חיים שיעי אופה מצות


אלפים תרגלו את זבח הפסח בירושלים. לראשונה בהשתתפות הרבנים הראשיים לירושלים וצפת - גלריה



מאת מקדשער

הרב אריה שטרן הרב הראשי לירושלים: לצערנו טרם זכינו לקיים את המצווה הזו, מצוות קרבן הפסח. צריך לקוות שעם ישראל יתחזק ויוכל לעשות זאת  //  הרב שמואל אליהו רבה של צפת: "בית המקדש הוא עניין ממשי ומעשי"  //  הרב יעקב מדן ראש ישיבת הר עציון: אנו מתחילים מסלול ארוך בצעד קטן אבל רצוי ואהוב  //  יהודה גליק: היום הכי עצוב בשנה הוא יד בניסן שבו לא מאפשרים לנו לקיים מצווה שמקבילה בחומרתה לברית מילה"  //  הרב שלמה ריסקין שלח איגרת: חיוני לנו להתחיל להתרגל למצווה הגדולה הזאת שהיא עיקר קדושת זמן חרותנו, אפשרי להקריב את קרבן פסח במקומו אפילו לפני בנין מקדש


אלפים השתתפו בירושלים במעמד כיסופים ותרגול של זבח קרבן הפסח בהשתתפות רבני ערים, חברי כנסת, חברי מועצת העיר, ואנשי הר הבית. באירוע ציבורי רב רושם שהתקיים כמדי שנה ב-י' בניסן, 'בעשור לחודש הראשון', .

האלפים שהתכנסו בכיכר מאור התורה שבבירה, תירגלו את הקרבת הפסח כפי שהוא אמור להתקיים בהר הבית. האירוע שהפך למסורת כלל שחיטת טלה, קבלת הדם במזרקים, נתינת הדם על דמוי מזבח, מליחת החלבים ואימורים והקרבתם באש על דגם המזבח, תקיעת חצוצרות, שירת ההלל, ולבסוף צליית הכבש ללא חיתוכו, אלא "ראשו על כרעיו ועל קרבו" ככתוב בתורה.

באירוע השנה השתתפו לראשונה, הרב הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן, ורבה הראשי של צפת הרב שמואל אליהו. בנוסף השתתפו באירוע ראש המכון הגבוה לתורה באונ' בר אילן - הרב שבתי רפפורט, ראש ישיבת הר עציון הרב יעקב מדן, ונשיא מכון המקדש הרב ישראל אריאל.

לראשונה עיריית ירושלים השתתפה תקציבית בקיום האירוע. את מועצת העיר ייצג חבר המועצה אריה קינג. קינג איחל לנוכחים לקיים את האירוע האמיתי של קרבן הפסח במקומו הנכון בהר הבית. גם חבר הכנסת משה פייגלין כיבד את האירוע בנוכחותו, ואיש הר הבית יהודה גליק.

הרב שמואל אליהו רבה של צפת נשא דברים בחשיבות התירגול, ואמר שבית המקדש הופך אט אט למעשי וממשי: "כשאנחנו מדברים על בית מקדש אנחנו מדברים על משהו מעשי. לאט לאט אנחנו מתרגלים - זה עניין מעשי וממשי. כשאנחנו עוברים את המבחן הזה, אנחנו מנצחים".

הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, ציין את השתוקקותם של גדולי הדורות להקריב את קרבן הפסח. לכאורה מבחינת ההלכה היינו יכולים לקיים את המצווה הזו אבל לצערנו עוד לא זכינו. בוודאי ההשתוקקות הגדולה הזו. רבי עקיבא איגר והחת"ם סופר דיברו על המצווה הזו בגעגועים גדולים, וגם אנחנו. צריך לקוות שעם ישראל יתחזק ויוכל להגיע לקיומה של המצווה הזו.
הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון אמר באירוע שהטמעת תודעת קרבן הפסח בזמננו איננה פשוטה כלל, כשקיימת התנגדות לכך גם מתוך בית המדרש. "חלק מההתנגדות נובע מכך שהמצווה הזו נעדרה מחיינו במשך אלפי שנים. אני מעריך שגם אם ברית המילה היתה נעדרת מחיינו אלפי שנים אנשים היו מזועזעים לחדש אותה ולא היינו מצליחים בכך. אבל מכיוון שהורגלנו במצווה, אנשים רואים גם את הצדדים היפים שלה" אמר הרב..

"עם כל הקושי, המצווה הזו, קרבן פסח, היא לא פחות מחידוש הברית עם הקדוש ברוך הוא. כך היה בימי חזקיהו ויאשיהו. הברית הזו באה לציין שאנחנו מוכנים לתת את דמנו על קיום הברית עם הקדוש ברוך הוא". אמר הרב מדן והוסיף, "היום הדבר הזה נראה רחוק מאוד, גם מסיבות פוליטיות, לדאבוננו, הקשורות למעמדו של הר בית ה'. אבל הוא היה נראה רחוק גם בימי שאול ושמואל כשהארץ היתה רמוסה תחת יד פלישתים. כשהמשכן כבר חרב. ולמרות זאת האנשים האלה - שמואל ושאול ודוד ואבנר בן נר ויואב בן צרויה - עסקו בהכנות ובכיסופים. כך כתוב במפורש בפסוקים. היו כיסופים, היתה תקווה. גם כאן, אנחנו עוסקים בהכנה שעיקרה הכשרת הלבבות, אבל גם מסלול ארוך מתחיל בצעד אחד קטן - והצעד הקטן שאנו עושים היום רצוי ואהוב".

יהודה גליק, איש הר הבית, ריגש את הציבור כשהודה לבורא עולם על הנס שנעשה לו בהצלתו: "אני, יהודה יהושע בן שמעון מיכאל ואיטה בריינה, זכיתי בעיניי לראות בחסדיך הגדולים בשנה האחרונה. לפני חמישה חודשים, בו' במרחשוון, הובאתי ממרכז בגין לשערי צדק כשהרופאים לא נתנו לי יותר מ-2-5% סיכוי לשרוד. ילדיי הגיעו לבית החולים כדי להיפרד ממני. אחותי הגיעה ובחרה חולצה שתוכל לקרוע אותה. הלוואי שיכולתי להביא קרבן תודה, אבל היום איננו יכולים. מי יודע, אולי בקרוב נוכל. ריבונו של עולם, תודה רבה לך.

"עד היום עסקנו ב'זכר'", הוסיף גליק. 'זכר לחורבן. זכר למקדש. אנחנו עושים עכשיו סוויץ'. לא 'זכר' אלא 'לקראת'. מתכוננים לקראת ואומרים: ריבונו של עולם, אנחנו רוצים. אנחנו מוכנים. יש מי שחושב שהיום הכי עצוב בשנה הוא תשעה באב. לא, היום הכי עצוב בשנה הוא י"ד בניסן, היום שבו לא מאפשרים לנו לקיים מצווה שמקבילה בחומרתה לברית מילה".

הרב שלמה ריסקין, רבה של אפרת שלח איגרת ברכה למשתתפי התירגול. הרב ריסקין כתב כי מבחינה הלכתית אפשר כבר כיום להקריב את הפסח למרות שבית המקדש עדיין לא נבנה. "חיוני לנו להתחיל להתרגל למצווה הגדולה הזאת שהיא עיקר קדושת זמן חרותנו", כתב הרב ריסקין והוסיף: "אפילו בראשית צמיחת גאולתנו אפשרי להקריב קרבן פסח כמו שצריך, אפילו בלי בית שלישי, שיבנה במהרה בינינו".

המוהל המפורסם הרב יהודה גיאת ערך את השחיטה. הייחודית לקרבן הפסח. הרב גיאת סיפר בהתרגשות שמתירגול לתירגול אנחנו למדים יותר ביסודיות את אופני זבח הפסח ומגלים כיצד הוא צריך להיות. הרב גיאת תיאר בפני הנוכחים את החידושים שעלו בידו מאז התירגול האחרון, וכמה מהשינויים בין שחיטת הפסח לשחיטה רגילה, וכן שינויים בצורת ניקור הבהמה מהחלבים והגידים.

בתום התירגול המעשי פצח הקהל בריקודי שמחה לצלילי תזמורתו של הזמר מרדכי יצהר שהנעים בשירתו את משך כל מעמד הכיסופים. 

העיתונאי ארנון סגל ופעיל הר הבית שהנחה את האירוע סיכם ואמר עשינו זאת כדי להזכיר ולהיזכר. עשינו את מה שאנחנו מסוגלים, ורוצים ומוכנים. בסיום הסדר אנחנו נוהגים לשיר 'לשנה הבאה בירושלים הבנויה', אבל האמת היא שירושלים כבר בנויה לתפארת. אנחנו כעת בתוככי ירושלים, ומה נותר לנו עוד לבקש? עשה נא אתה, בורא עולם, את שלך. וכתפילת דניאל: "ועתה שמע א-לוהינו אל תפלת עבדך ואל תחנוניו, והאר פניך על מקדשך השמם". בנה ביתך כבתחילה וכונן מקדשך על מכונו, רחם על ציון משכן כבודך, ועל מזבחך, ועל היכלך.
לגלריה כנסו כאן:

מחלקים חלב


אבוטבול - מתנה לפסח


אדיר הוא יבנה ביתו בקרוב בחור הוא שירי פסח נוסח רוז'ין בביצוע הרב יונתן שטנצל


בית הסוהר לתפארת מדינת ישראל


בשל הטייס שהתאבד מצאו פתרון לטייסים מעתה לא יצטרכו עוד לעזוב את תא הטייס


החיזוק היומי א' שמיני


המבשר



עיתוני הבוקר


מחפשים את שרידי היהודי באלפים של צרפת


פרשיה לא נעימה תתפוצץ






חותם שוקע חותם בולט


במה השתמש אולמרט בכסף?