רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 13 ביוני 2013

סוף לSPAM החרדי

כידוע, בעידן האינטרנט נהפך ה"ספאם" (SPAM) לסיוט של ממש. כהגדרה, ספאם הוא כל סוג של תקשורת לא רצויה הנקראת גם "זבל" (TRASH). לפעמים הספאם יכול להיות ניסיון להונאה (SCAM), גניבת זהות או סוג אחר של הונאה. גניבת זהות נקרא לעתים קרובות "הונאת דיוג" (PHISHING). חברות המחשוב הגדולים בעולם, משקיעים הון עתק כדי למגר את התופעה הזאת.
מנגד, אנחנו כציבור החרדי חשופים בכל יום למאות הודעות "ספאם" בצורה הכי פשוטה שיש, ואין פוצה פה ומצפצף! אף אחד לא מטפל בתופעה הבזויה הזאת.
שיטת ה"פשקווילים" היא בכלל ה"ספאם הבלתי- מקוון". בהליכה קצרה ברחוב אנחנו נחשפים להודעות אנונימיות שכוללות תוכן לא רצוי, אף שקרי ומבזה. כל מאן דבעי יכול לפרסם במרחב הציבורי חומר פוגעני או שקרי בצורה אנונימית ולכפות עלינו -מבלי שנרצה- לקרוא את מה שכתוב.
תופעת העתקת חתימות של רבנים חשובים והדבקתם על פשקווילים זה דבר יום ביומו, וממש מהווה סוג של דיוג (phishing ).
אך, ההבדל הגדול בין ספאם המקוונת לספאם מסוג פשקוויל, היא שעל פי רוב הספאם אינו עוסק בעניינים רוחניים או פוליטיים, ואינו משבח ומעודד אלימות כלפי גוף האדם או קורא להחרים אדם ופלגים באוכלוסייה.
הקמפיין נגד ה"חרדקים" היא דוגמה טובה של "ספאם בלתי- מקוון" מושקע והרסני, המעודד שנאה ואלימות כלפי אזרחים בצורה אנונימי.
אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, וחופש הביטוי וההבעה הוא זכותו של כל אדם, כמו גם זכות הציבור לדעת. אם זאת, ישנם חוקים המגבילים את חופש הביטוי (כמו הכחשת השואה, ביטויי גזענות, ועידוד לאלימות) ודיני לשון הרע אזרחיים המאפשרים לנשוא הפרסום לשמור על שמו הטוב . גם אנו, כציבור שומר תורה ומצוות מאמינים בכבוד האדם וחירותו ומקפידים מאד על הלכות לשון הרע ומוציא שם רע. הגיע הזמן להנהיג זאת גם במרחב הציבורי.

ולכן אנחנו דוגלים ברעיון שכל אחד יכול להביע ולפרסם דעה -גם אם זה מוגש בצורה אנונימית- אך ורק באופן שהבחירה נשארת אצל הצרכן לקרוא או לצפות בפרסום או לא, מבלי שיצטרך "להוריד עיניים" או "להסתכל הצידה".

אם משהו משתמש במרחב הציבורי ובמשאבים ציבוריים כדי להביע את דעתו, עליו להזדהות ולקחת אחריות על הפרסום בכל המשתמע לכך.
הרעיון הנ"ל, שתחילתו בתפיסה שכלית, ובהמשך במעשים ותהליכים חוקתיים, יהווה עוגן ואבן יסוד לתרבות חדשה שיביאו חיים איכותיים יותר בקרב הציבור החרדי.
ח"כים, חברי המועצות האזוריות וחברי העיריות בריכוזים חרדיים יכולים לחוקק חוקים וחוקי עזר כדי לאכוף סדרה של כללים ברורים המגנים על כבוד האדם וחירותו, הכולל אכיפה וקנסות כבדות על ביטויי גזענות, ועידוד לאלימות, לשון הרע ושקר.
ולכן אנחנו בקריאה נרגשת לגדולי המוחות החרדיים לעשות סדר בעניין ולחוקק חוקים המגבילים פרסומים אנונימיים המתפרסמים במרחב הציבורי, והמחייבים כל פרסום שמוגש במרחב הציבורי להיות עם שם של המפרסם. חוקים אלו יחולו על מפרסמים עצמאיים, וגם על מחלקות הפרסום במסגרות ציבוריות כמו עירייה, מועצות אזוריות  וחברות ציבוריות.
זו קריאת השכמה למנהיגים אמיתיים של הציבור לעשות מעשה סוף סוף ולמגר תופעה הבזויה הזאת בכל דרך אפשרי.
יה"ר שנזכה להנצל היום ובכל יום מלשון הרע, ממלשינות, מעדות שקר, משנאת הבריות, מעלילה וכו' 
-          מוגש ע"י הפורום לחיי איכות בציבור החרדי
frumqualitylifestyle@gmail.com
אנחנו מודים למנהל הבמה המכובדת הזאת על ההזדמנות לפרסם את דעתנו לכל מי שחפץ לקרוא אותו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.