רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 ביוני 2013

הסודני שניצח את המיזרחיסטי המבוייש

לכבוד הרב שאולזון
תשמעו סיפור

סודני אחד לא יכל לסבול שמשטרת ההגירה עוקבת אחריו ורוצה לשלחו חזרה לדרום סודן. מה עשה? הלך בעצת מעבידו – לבש כיפה שחורה, ציצית, מכנסים שחורות וחולצה לבנה ובכך חזותו נראית כיהודי חרדי בסגנון אתיופי הודי כזה.

מזרחיסטי אחד ממצביעי בנט, עבר ברחוב וראה את המחזה המוזר הזה. מיד אמר לו בלעג "אתה חושב שאנחנו לא יודעים? אתה צבוע!

הסודני לא נשאר חייב ואמר לו באותו מטבע "אתה גם צבוע" מדוע? שאל המיזרחיסט. השיב לו הסודני, מדוע אין לך כיפה כמו שאר החרדים? מדוע יש לך כיפה צבעונית בצורת פרחים?

כאן המזרחיסט נעמד דום מול השאלה הזאת, והשיב לו תשמע! אני לא חילוני וגם לא חרדי דוסי כמו אלה ממאה שערים ואני רוצה גם לשמור מצוות כשבת וחגים וכו' אבל מצד שני אני רוצה גם להינות מהעולם הזה להסתובב עם בנות להתלבש כמו שאני רוצה ולטייל ולפות בטלויזיה. לכן הכיפה הזאת היא בעצם פשרה.

"נו מה הבעיה שתהיה חצי חצי ועדיין תלבש כיפה שחורה? מזה יפריע לך להתנהג כפי איך שאתה רוצה?

תשמע! אומר לו המיזרחיסט אם אני אלבש כיפה שחורה יחשבו שאני חרדי ויצעקו עליי יבזו אותי יקללו אותי על שאני מתנהג כמו חילוני ולכן שהחרדים רואים שיש לי כיפה צבעונית ויפה זה מציל אותי מהם.

הסודני היה בהלם: רגע! אז גם הכיפה שלך וגם הכיפה שלי היא בעצם קרש הצלה?

המיזרחי לא ידע מה לענות מול התוכחה הזו. כי אכן הוא נוכח לדעת שגם הוא צבוע וכל הכיפה שלו זה כסות עינים בלבד ולא מייצגת שום דת מלבד הדת של היצר הרע שלו.

הסודני סיים ואמר לו: אבל אני לפחות לא צבוע – אם אני שם כיפה אז היא כיפה מקורית לא מזוייפת אבל אתה שקרן! הצבעת לבנט – ורואים איך שאתם פוגעים בעולם התורה וכל מה שקשור לדת.

זה האמת על המיזרחיסטים הצבועים בכיפותיהם – עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס.

מזרחיסים – תורידו את הכיפה. שנה ופירש גרוע מכולם אמרו חכמינו.

12 תגובות:

  1. בושה וחרפה, במקום לקרב בין פלגי היהדות ובין האנשים כולם, אתה מטיל רפש ומפריד. זו לא מעשיה, אלא ביזוי כבוד האדם

    השבמחק
  2. תשובות
    1. אכן גועל נפש! כיצד מעז הכותב לכתוב שמזרוחניק רוצה חלילה עוה"ז, טלוויזיה ובחורות זה שקר מוחלט! הוא אינו רוצה זאת חלילה אלא להפך מתגבר על יצריו לשכון לבדו ועושה קידוש ה' ומקרב חילונים בכך שיראו שגם דתי יכול לראות סרטים ולהסתובב עם בחורות ושבסך הכל הדתיים הם לא פנטיים ויש ל"יהדות" גם פנים יפות. וכפי שמסופר רבם הרצי"ה קוק שפעם ראה חיילת פרוצה ברחוב וקרה ברגש "שכינה שרויה!!!" אכן לא תאוות יש כאן כי אם קדושה ומסירות נפש!

      מחק
    2. תיקון טעות. ... מסופר "על" רבם... קרא ברגש...

      מחק
  3. כמדומני כי הכיפה השחורה היא כזו שחובשים הגלחים הרגילים (ואדומה לבכירים במעמדם). אם כן, מה הרבותא בחבישת כפה שחורה לעומת כל כיסוי ראש אחר?

    השבמחק
  4. תגידו גועל נפש תגידו מטיל רפש תגידו גלחים, תגידו מה שתגידו כולנו יודעים למה תגידו, נו באמת....
    כעת אני יוצר העתק הדבק פיסקה מתוך הפוסט כאן:
    "כמו שאני רוצה ולטייל ולפות בטלויזיה".... מישהו יכול להסביר נכון את העברית הצחה הזו.... טעות משקפת אמת קוראים לזה....

    השבמחק
  5. (למגיב שמעלי: קוראים לזה טעות פרוידיאנית.. אגב, סמוך עלי שחיים, הרי מי כתב את זה אם לא הוא, לא יודע מה זה..)

    ואם אני חובש כיפת קטיפה חומה, לאן אני שייך??


    השבמחק
    תשובות
    1. דניאל , אם עוד תחזור להציץ, מצחיק אותי שלא ב"מקרה" התחברת פעמיים היום לסגנון תגובותיי והגבת, אני האנונימי גם מהבן חמש ל"מקרה", זה מאפיין תואם מוצלח.

      מחק
    2. ועוד: חיים יודע טוב טוב מה זה, הוא רק לא יודע ולא משנה לו שזה השם של זה

      מחק
  6. חרדים יקרים, אם הסיפור הזה - שאינו מייצג כלום - עושה לכם טוב אז שיהיה לכם לבריאות. אני יודע ומכיר את דרכי ולא מתבייש בה. ואם מישהו חושב שכיפה שחורה (בדווקא) שהיא עם שתי שכבות (בדווקא) עדיפה על כיפה אחרת וככה הוא מתרץ לעצמו את חייו אז שיהיה לו לבריאות!
    ואם הסודני היה פונה אלי אני לא הייתי נשאר עם פה פתוח אלא משתיק אותו כמו שמגיע לו ובכלל די ברור שכל הסיפור הוא המצאה של איזה חרדי שחושב שהשמש זורחת לו אתם יודעים מאיפוא...

    השבמחק
    תשובות
    1. כן הכיפה היא סמל, ולצערנו כיפה סרוגה אינה מסמלת בדרך כלל יראת שמיים יתירה... ואם אתה גאה בדרכך אז אתה בדיוק כמו חברי "חברותא" הגאים שיכולים לשמש כסמל ליראת שמים הדת"ל...

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.