רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 ביוני 2013

ש"ס בקדימה מתמודדת עם מנהיגות

מאת איש ש"ס

הרוחות בקדימה סוערות. העובדה שהבחירות מתקרבות וטרם נמצא מועמד מוסכם שיחליף את יו"ר ש"ס המקומית עופר גואטה, מביאים את העסקנים השונים במושבה לצאת בקריאה ליו"ר תנועת ש"ס ר' אריה דרעי "לבוא ולהציל את תנועת ש"ס בקדימה", כלשונם.
העובדה שבקדימה, פועל יו"ר התנועה עופר גואטה במועצה הדתית ולא בנציגות הפוליטית, מביאה מרירות לא קטנה בקרב התושבים החרדים. הדבר התעצם שבעתיים עם הודעתו של גואטה כי הוא מעדיף את ראשות המועצה הדתית מהתמודדות במסגרת תנועת ש"ס בקדימה, דבר שעלול לערער את מעמדו ומקומו.
 "אנו צריכים דמות דומיננטית בנציגות המקומית וזה חסר. לצערנו הרב, עופר גואטה, עם כל התעסקותו בצרכי המועצה הדתית, מזניח את היצוג המקומי ואת העזרה לאזרח הקטן. גם העובדה שהוא בחר ללכת "על בטוח" ולהישאר במועצה הדתית במקום לשנס מתניים למען הציבור ולהתמודד מביאים את העובדה כי  חייבים דמות חדשה בש"ס קדימה שתרענן את התנועה ופעילותה. לצערנו הרב, מעטים הפעילויות שאותן ש"ס יזמה בקדימה בשנים האחרונות. הדבר בולט לעין ורבים לא מעוניינים לתמוך בש"ס כל עוד גואטה הוא אחד מראשיה", מסרו פעילי ציבור בכירים.
בשיחות סגורות שקיים אריה דרעי עם נציגים מקומיים בקדימה אמר כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה. "נציג ציבור צריך לשרת את כל הציבור ולא חלק ממנו".
יחד עם זאת, מנסים גורמים חרדים נוספים למנוע את הפילוג בתנועה ולהציב בראשות ש"ס המקומית מועמד מוסכם על כלל הזרמים, כשהשם ה"חם" הוא הרב יוסף חיים כהן, שלמרות עשייתו הרבה אינו משוייך פוליטית ועתיד להביא קולות רבים לתנועה אם יבחר.  גם גורמים מטעמו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, בדקו את האפשרות להציב את כהן כמועמד ש"ס מטעמו של היו"ר החדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.