רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 20 ביוני 2013

הניחו לזקן לחגוג

מאת עקיבא וויינגרטן

רציתי להגיב על כל העליהום סביב המסיבה של פרס, נכון שזה באמת היה מוגזם קצת, פולחן האישיות שעשו סביבו, פלוס סכומי העתק, אבל אני מניח שרוב המקטרים הם מצביעי ליכוד וימינה, לשמאל זה בוודאי לא מפריע שמגדילים את האליל שלהם.

אבל בא נחשוב לרגע, הרי הכל זה עניין יחסי, ולמי בדיוק אפשר להשוות אותו? אין בארץ מישהו שחי כ"כ הרבה שנים בפוליטיקה (כמעט 50 שנה! כח"כ), ועשה כ"כ הרבה דברים בחייו, אנחנו יכולים להתווכח אם מה שהוא עשה נכון או לא, אם הוא הביא אסונות עלינו יותר מאשר תועלת, יהיו שיאמרו אפילו שהוא רוצח ומושחת עד העצם, אבל מי שלא עושה לא טועה, ועליו א"א להגיד שהוא לא עשה כלום.
הבנ"א היה הלוזר הראשי של המדינה במשך כ"כ הרבה שנים, הוא הפסיד שוב ושוב בכל מערכת בחירות, ותפקיד רוה"מ הוא קיבל באילוץ רב, לאחר רצח רבין שהוא היה או לא היה קשור לזה, תלוי את מי שואלים, ואז עם הרוטציה שמיר, לא בסדר הזה, אבל נניח. הוא היה כמעט כל שר אפשרי, ביטחון, חוץ, פנים, אוצר, אוקיי, לא הכל, אבל אי אפשר לזלזל באחד שהיה שר 12 פעמים, ואת זה הוא עשה דרך 7 מפלגות שונות.
אם פרס היה מת בשנת 2007 לפני בחירתו לנשיאות, למען הדיוק גם אז הוא לא בדיוק "נבחר", כי המתמודדים האחרים משכו את מועמדותם בסיבוב השני, אבל סביר להניח שהוא היה כבר נשכח היום, הוא יצא מהכנסת בכי רע, מסובב כל הסיבות החליט כנראה להעניק לו כמה שנות נחת בסוף ימיו.
אני אישית לא "מת" עליו בלשון המעטה, אבל אני לא בא לדון על אישיותו, דעותיו ומעשיו אינם רלוונטיים כעת לדעתי, הוא איש זקן, שבמקרה גם נשיא של מדינה, וחוגג את יום הולדתו, אז יאללה... תנו לזקן לחגוג את מסיבתו, ייתכן מאוד שזו תהיה הפעם האחרונה שהוא יוכל בכלל לחגוג משהו, הניחו לזקן.

תגובה 1:

  1. דברים של טעם. מסכים כל מילה ורק רציתי להוסיף שעצם הפרסום מביא תועלת מדינית וכלכלית למדינה. אולי הוא טעה בענק בהסכמי אוסלו שהסתיימו בכישלון גדול, אבל התדמית המתונה שלו כדמות ייצוגית ראשית גורמת לכך שגורמים שונים בעולם שלא כל כך בקיאים במצב כאן חושבים שישראל לא קיצונית כל כך ואי אפשר להאשים את ישראל בכל הצרות של המזרח התיכון. את זה נתניהו מבין היטב ולכן ראינו שגם הוא מתאמץ מאוד לכבד את פרס באירוע.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.