רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 24 ביוני 2013

שעון קיץ "זה טוב ליהודים?

מאת: אמא מוטרדת
יותר שעות אור?
הממשלה אישרה אתמול (א') בישיבתה השבועית את הארכת שעון הקיץ. לפי ההחלטה, שעון הקיץ יוארך כבר השנה ויימשך עד סוף אוקטובר. כבר מחר תועבר ההחלטה לאישור הכנסת בקריאה ראשונה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהתייחסו לנושא כי מדובר ב"החלטה שלא התקבלה במשך 65 שנה. שר הפנים מביא את ההחלטה שהיא חשובה ותוסיף שעה של אור יום עד סוף אוקטובר. עכשיו יש לנו ארץ זבת חלב, גז ושמש - וזה שינוי מאוד מאוד מבורך". שר הפנים גדעון סער אמר כי "חוק שעון הקיץ החדש יביא ליותר אור לישראל ולאזרחיה".
כל אמא שיש לה ילד בארץ הזאת יודעת היטב את המשמעות של "יותר אור". זה אומר שהילדים הולכים לישון מאוחר יותר, קשה יותר להעיר אותם בבוקר, ומן הסתם הישגהם הלימודיים פוחתים כשהם עייפים יותר.
מעניין ששר החינוך לשעבר מר גדעון סער הוא ראש המצדדים "בפטנט" להאריך את שעון הקיץ עד ממש לתחילת החורף... האם הוא לא מודע למה שאני יודעת? האם הישגי החינוך במדינת ישראל כל כך טובים שיש לו במה להתפאר? כמדומני שהישגי מערכת החינוך בדירוג מהגרועים בעולם.
מסתבר שבממשלה הזאת כל דבר שמסתמן כאילו הוא "רע לחרדים" ולא משנה כמה נזק יביא לכל הציבור- הממשלה תאשר אותו בחום.
ולסיום עיצה קטנה לנציגים החרדיים בכנסת: יש לדרוש בתוקף החלת שעון קיץ למשך כל השנה! כך הממשלה תראה בכך צורך חרדי - ומייד תבטל את שעון הקיץ לחלוטין!...
והנה מספר נימוקים ענייניים מדוע שעון הקיץ מצויין גם בחורף:
א. שבת נכנסת בניחותא, ויוצאת מאוחר.
ב. זמן קריאת שמע, מתארך אף הוא בשעה.
ג. אין צורך למהר למנחה באמצע היום.
ועוד ועוד. אני אשמח לראות ח"כ חרדי לוקח את היוזמה ומעלה את הנושא על דוכן הכנסת...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.