רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 ביוני 2013

יונה מצגר השעה את עצמו מבית דין הגדול ומהרבנות הראשית עד לסיום חקירתו

סנגוריו של הרב הראשי יונה מצגר, פרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלעד רט, הודיעו כי הרב מצגר הודיע לשרת המשפטים ולשר הדתות כי בעקבות חקירת המשטרה בעניינו הוא החליט להשעות את עצמו מתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול.

עוד הודיע הרב מצגר בהודעתו, שעד לסיום החקירה הוא לא ישתתף בישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל ובישיבות הועדה למינוי דיינים.

הרב הוסיף וציין כי בחקירתו הוא הכחיש ומכחיש את החשדות לגביהם נשאל, כי הוא מאמין בחפותו, וכי הוא מקווה שהחקירה תסתיים במהרה. עם זאת, הרב מבין כי השעייתו העצמית היא הצעד הראוי מבחינה ציבורית

'ישראל היום' מוסיף: 

הרב הראשי יונה מצגר, שנעצר בשבוע שעבר בגין חשדות לשורת עבירות מרמה והפרת אמונים, החליט להשעות את עצמו מתפקידיו כדיין בבית הדין הרבני הגדול, מישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל ובישיבות הוועדה למינוי דיינים. את ההודעה מסר מצגר לשרת המשפטים ציפי לבני ולשר הדתות נפתלי בנט.

סניגוריו הוסיפו הבוקר, כי הרב הכחיש במהלך החקירה את החשדות נגדו והוא מאמין בחפותו. בהודעה שפרסמו הפרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלעד רט נכתב: "הרב מקווה שהחקירה תסתיים במהרה. עם זאת, הרב מבין כי השעייתו העצמית היא הצעד הראוי מבחינה ציבורית.

מעצרו של הרב בשבוע שעבר, יוצר בעיות רבות לקראת הבחירות לרבנות הראשית. גורם המצוי בהליך הבחירה ומינוי הגוף הבוחר אמר ל"ישראל היום": "צריך לזכור שהרב ממנה חמישה נציגים מטעמו ועכשיו כשהוא חשוד במעשים פליליים בטח יהיו מתנגדים לכך ואנשים שיחשבו שזה לא ראוי. בנוסף, אחד העצורים בפרשה כבר מונה על ידי הרב מצגר לכהן בגוף הבוחר ועכשיו בטח לא יוכל לעשות זאת, מי ימנה מישהו במקומו? צצות כל מיני שאלות שיצטרכו לתת עליהן מענה השבוע".

בכירים במשטרה דחו את הרמיזות שלפיהן מצגר עוכב ביום חמישי לחקירה במטרה לעמעם את המחדל המשטרתי של בריחת עד המדינה בפרשת הרצח בבר נוער. קצין משטרה בכיר אמר ל"ישראל היום" כי לחקירת הרב הראשי היו שותפים הן היועץ המשפטי לממשלה והן פרקליט המדינה, וכי תזמון החקירה נקבע מראש.

תגובה 1:

  1. מגוחך. הוא "משעה" את עצמו... אין כאן מה "להשעות" - הוא נזרק החוצה וחוסל. מצגר בזבל. העיסוק המעשי היחיד של מצגר בימים אלה הוא לבחור לעצמו פיז'מות לזמן שהותו בכלא - זמן שיימשך שנים ארוכות.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.