רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 18 ביוני 2013

חסיד של הרבי מגור בא חשבון עם מבקריו

כדרכי אני מביא את כל הצדדים בכל מקום, זכות כל צד להתבטאות, וכאן המקום לעשות זאת, רק כך יתבררו ויתלבנו הדברים

לכבוד
הרב חיים שאולזון הי"ו

שלום רב לאוהבי תורתך,

ברצוני להגיב לאותו קורא ותיק ומושבע של הבלוג שמבין באדמו"רים ומבין בחינוך ובעצם במה לא.
היה לא חשוב להקדים ולומר שהוא לא קשור לשום מחנה ישן או מתהווה... אלא הוא חסיד גור מן השורה,ניטראלי.!
אבל, מה לעשות "יצא המרצע מן השק" וכל מה שמפריע לו, זה למה שכתבתה כמה ידיעות מעניינות  ויפות על כ"ק מרן אדמו"ר מגור שליט"א.
כל התגובה שלא היא אך ורק נגד האדמו"ר ובעד מורנו ראש הישיבה הגאון החסיד רבי שאול שליט"א.
אין אני מוריד אפילו מילת שבח אחת ממה שכתב על מורנו הראש ישיבה שליט"א, אפילו הייתי מוסיף כהנה וכהנה, אבל מי אני בכלל שיביע דעה על גדלותו, אדם שכל כולו תורה. שר התורה.
אבל זה לא אומר שכל השיטה של הרבי שליט"א אינה נכונה. דווקא לי אישית היה ילד שלמד לפי השיטה הישנה (כהיום אברך בכולל) והיום יש לי ילד במתיבתא, ואי אפשר להשוות בכלל את הידע שיש לבני כהיום ממה שהיה לבני אז, פשוט אפשר להגיד "ילד תלמיד חכם". ובכלל,זה  שהוא כל היום עסוק בתורה ואין לאו זמן לשטויות, בדיוק מה שאמר הרבי מקוצק "על תעשו עבירות לא בגלל שאסור  אלא בגלל שלא יהיה לכם זמן".
פשוט מגעיל איך שאותו אחד כותב על כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, ועוד כותב שהוא     "ח-ס-י-ד  ג-ו-ר" ומה עם מה שכתוב "מורא רבך כמורא שמים" אז או שזה לא רבך, או שאין לך יראת שמים, ואז בכל צד של אחד מהאופנים אין לך מה לעשות בגור.
ולפי מה שאתה אמרת: מי שסובל מחום שלא יתקרב לשם.
החסידים הם לא רכוש פרטי של מען דהו, אבל מי מפריע לך ללכת מגור, או בכלל לא להיכנס לרבי שליט"א. מעניין מאוד, גם אני בגור וב"ה יש לי בנים וחתנים והרבה מאוד חברים בגור, ואף אחד מהם לא מרגיש בין ערובה של טרור, להיפך טוב לנו ואנו גאים בחסידות שלנו.
כמו שאמרתי מקודם, אני מידי קטן בשביל להביע דעה על בני האדמו"רים, אבל בכל אופן מה שרואות עיני, שכאשר אני ניתקל מאחד מהבנים של האדמו"ר שליט"א או בניו של האדמו"ר "הפני מנחם" זצוק"ל    הם אומרים לי שלום יפה בעין יפה, ואפילו שכיבדתי פעם אחת את מורנו הגה"ח ר' יצה דוד בסידור קידושין, אף אחד לא אמר לי שום דבר.
וזה שאתה כותב בקשר לרכוש הפרטי, אגיד לך, הלוואי שאני יהיה כמו רכושו הפרטי של הרבי שליט"א, הרי את זה היה רוצה כל חסיד אמיתי בכל חסידות שהיא.
ומעניין שאתה רוצה תמיד להגיב רק ל"סדרת המכתבים ההזויה הזאת" שלטעמך כתבו את זה כמה חסידים  מטורפים. מעניין מאוד מי הוא  ה-מ-ט-ו-ר-ף?!.
שאל נעליך מעל רגליך לפני שאתה כותב על גדולי ישראל חצוף אחד.
נער הייתי וגם זקנתי, ולמדתי ביחד עם הראש ישיבה שליט"א בישיבת אמרי אמת, וגם אני יודע כמה דברים.... אבל, כמו שאמרתי מי אני שאכתוב על גדולי ישראל, בושה ופחד יאחזוני, ולא חשוב מי הוא אותו גדול בישראל, ובפרט על מורי ורבי כ"ק מרן אדמו"ר מגור שליט"א, עפר אני לרגליו.
זכורני גם שבתקופת ההנהגה של כ"ק ה"פני מנחם" זצוק"ל  קבעו שכל הבחורים שעולים לישיבה גדולה ירשמו בישיבות ויבחנו, מי שיצליח יתקבל ומי שלא יישאר בבית, היה כאלו שיתקוממו, ואז היה אסיפה של עסקנים ומחנכים בהשתתפות הראש ישיבה שליט"א, (הרבי זצוק"ל אמר אז שלא מתערב)  והיו כאלו שאמרו מה יהיה עם הבחורים שלא יתקבלו, מה יהיה עם הצבא? ואז הוא ענה, ואני מצטט " מי שלא למד וההורים שלו לא ישגחו עליו וחשבו שהכול רק  המשגיחים, אז = שילך לצבא =. והרבה הורים אמרו למה שילמנו כל השנים כסף לאיחוד... בשביל שהבנים ילכו לצבא?!, אבל אחרי שראו שזה הרבה מאוד בחורים שלא יצלחו (בשיטה הישנה) עשו לבסוף גורל.
אבל גם אז באותה תקופה מי שהוא דיבר חלילה וחס על הרבי שליט"א (זצוק"ל) באף מקום לא שמעתה דיבורים כאלו כמו היום, כמו שאחד מחוצף כמוך כותב, אפילו לא ברש"י שטיבל!!.
ולגבי שיטת הלימוד, דור דור ודורשיו, ומנהיגיו, פני משה כפני חמה פני יהושע כפני לבנה ולא שהרבי שליט"א צריך שמישהו יצדיק אותו, הוא המנהיג הוא הקובע, ולמי שזה לא מוצא חן בעיניו, אז כבר אמר אותו  צדיק  ה"לב שמחה" זצוק"ל שיחפש רבי אחר וחינוך אחר לילדיו שיגדלו גאונים בתורה (בעיון) ובחסידות [אין סיכוי כי מי שמדבר על גדולי ישראל כידוע זה פוגע בילדיו].
ולך הרב ר' חיים תמשיך לכתוב ולבקר בצורה מכובדת את עסקני הציבור ועל תוצאות עבודותיהם. תמשיך לרדוף את הטרור ואת הטרוריסיטים, ישר כח גדול.
בכבוד רב
בן שמחה דונג

4 תגובות:

  1. בין השורות אתה מסגיר שלא מתוך אמונת תום אתה בטל ומבוטל בפני כל מה ומי שקשור לזה שנתמנה לאדמו"ר אלא בשל ההלכה הפסוקה ומקויימת למעשה שאומרת: "מי שזה לא מוצא חן בעיניו שילך למקום אחר.." ז"א שזה חייב לשאת חן בעיניך, ואם אתה מסגיר מההרהורים שבלבבך דינך להתנתק ממשפחתך חבריך ומנהגי המסגרת המאוד צרה בה גדלת משחר ילדותך. אני לא צריך לפרוט לפרוטות שמשמעות הדבר הגליה על החרבן אישי והמשפחתי הכרוך בכך..
    אז אמור נא לי אחי, האמנם אתם 'מאמינים' ביורשי האדמו"רויות הרודים בכם ושולטים בחינוך ילדיכם, או שאתם מפחדים באימת מות משילטונם הטוטאלי והברוטאלי על חייכם המאוד מצומצמים.
    אתה ושכמותך מזכירים את הסיפור על שלשת הצנזורים שסחו במה שגרם להם לזנוח את אמונת אבותיהם: הראשון אמר לקחת נקמה בחותנתי המרושעת נשתמדתי.. השני אמר שיקסה עשירה נזדמנה לי ולמענה נשתמדתי.. וכאשר פתח השלישי ואמר תבונתי הפילוסופית גרמה לי שאמיר את דתי.. נסתכלו בו השתיים בבוז ואמרו לו מה לך אתה ההולל עוד מימי החיידר עם הפילוסופיה?! ענה להם זה: הפילוסופיה שלי הייתה כי עדיף לי להיות צנזר בפטרבורג מלהשאר מלמד אביון באיישישאק...

    השבמחק
  2. כיון שללומדי עיון קשה להבין נסביר עוד הפעם מי חושב שהאדמור הוא,
    ''אישיות ציבורית'' מנכ''ל ראש הקהל,יורש ,רודן הדבר הבסיסי שהוא חייב לעצמו
    למצפונו הוא לקחת את הרגליים ולעזוב , אדם זכאי לחרות אבל אם הוא לא מוכן לעשות את המינימום, הוא לא זכאי ליילל לקטר,רק בגלל שהוא מפסיד כמה חברים.
    זה לא היה מעניין אף אחד לולוי החתירה נגד ההנהגה,, לא זורקים אבן אחרי החלשים אבל להפריע.? קחו את הדברים לכם ועופו לנו מהעינים,,,
    די עם דמעות התנין ,הגליה, אושוויץ , סטלין, צפון קראה. קצת פורופורציות כדי שמישהו יתייחס אליכם כאנשים נורמלים.אין מקום לסמרטוטים כמוכם כל היהדות שלכם עומדת בגלל החברה שאתם חיים בה.
    רק תאלצו לעזוב תתמוטטו הגליה אתם קוראים לזה,,,,,
    יש לי יותר כבוד לשרה איינפלג מלכם ,היא גם לא מסתתרת מאחרי ניק אנונימי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה כותב שאדם זכאי לחירות כל עוד הוא מוכן לעשת ת'מינימום והמינימום שלך הוא לא פחות מהפיכה לכבשה פתיה מע מע (או להיות כלב מהכלבים ששואגים וואו וואו.)
      מה אתה מיתמם כאילו אינך יודע שהחסידעס הוא מין מסדר שמתאפיין בעגת דיבר, צורת יציבה והליכה, נימוסים או העדרם, לבוש מבליט וכמובן ראש מפומפם משחר ילדות ולאורך שנות ההתבגרות והבחרות עם זיבולי השכל של הכת, וה'הערויסווארפן' הוא לא מין פיטורים ממשרה במפעל אלא משהו אישי והרסני יותר אלף מונים. ובהחלט שילטון הדור הנוכחי של האדמו"רים מושתת על דיסציפלינות וטכניקות סטאליניסטיות וצפון קוריאניות ואוי לנו אילמלא מוראה של מלכות ואנו היינו צריכים לבסמוך על מצפונם של הצדיקים וסייסיהם או חלילה וחלילה על היראת שמים שלהם.
      לי הקטן נראה כל הסיפור שלכם הוא מין מזימת פושעים לשלוט בציבורים של אנשים שגודלו עם מגבלויות שכליות ואופי מחוק, ואין לכל זה עם האמונה היהודית ותורת ישראל דבר.

      מחק
  3. מהטוקבקים החזקים שראיתי! ולא אתפלא אם בגור יאסרו לשתות קפה [קאווה] כמו שאסרו המלכים באירופה מחשש לעירנות יתר של נתניהם

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.