רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 27 ביוני 2013

דעת מרן הגראי"ל חיה וקיימת ואם היית לי זכות הצבעה הייתי מצביע עבור דוד לאו אבל האם הוא חרדי או קרוב יותר לרפורמים?

אני רואה לחובה להסביר את מעשיי ואת דבריי מפני שנקלענו למצב שבו מצד אחד נראה כי קיימת 'דעת תורה' מאוד ברורה, אבל מאידך מדובר במי שצריך שיידעו כי הסיבה מדוע מרן הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן הורה לתמוך בר' דוד לאו היא מפני שהוא הרע במיעוטו

וכאן צריך להתמודד עם שורה של דברים, ואומר את האמת, דעתי, כי הרב דוד לאו גרוע מהרב דוד סתיו ואסביר זאת, אבל שוב, דעת מרן הגראי"ל שטיינמן היא הקובעת לצורך הצבעה, ואם היתה לי זכות הצבעה הייתי מצביע עבור הרב דוד לאו, לקיים מצוות הגראי"ל, אבל אין זה אומר כי אסור לי להביע את דעתי בענין שהיא לא שונה מדעת הגראי"ל, אלא הרב שטיינמן קבע קביעה של השורה התחתונה במצב שנוצר זה מה שיש לעשות, ואילו אני מבקש לנתח כאן את הבעיה הרצינית והקשה אליה נקלענו

הרב דוד סתיו יצר לעצמו במשך השנים רושם רע מאוד כמי שלוחם בעד הכשרת כל הגיורים עמדותיו בהרבה נושאים קרובים לשל הרפורמים וזו הסיבה שמתנגדים לו, וכאן הבן שואל ומה דעת הרב דוד לאו האם דעותיו שונים או שמא דעתו כדעת הרב דוד סתיו ויודע אני כי הוא הבטיח לראשי הליכוד שיתמכו בו כי הוא יתיר להם את כל הגרים, ליברמן היה משתולל נגד לאו בלעדי היה מקבל הבטחה כי דרך לאו יכשירו לו את הטריפה

מדוע הייתי מעדיף את הרב דוד סתיו, מפני שבמצב הזה עדיף לי מי שאינו צבוע מי שאינו לובש המבורג עם פראק אלא מי שמציג את עצמו כמות שהוא, הרב דוד סתיו אינו מרמה אף אחד הוא עומד בראש צהר והכל יודעים מה עמדתם בנושאים רבים השנויים במחלוקת. מה שאין כן הרב דוד לאו המשחק מה יפית אצל החרדים ואצל החילונים, לזה קוראים בשפת התורה עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס

אני מעדיף ברבנות הראשית רב בצבעיו הנכונים. מזרחיסט ברמ"ח ושס"ה, שם אני לא רוצה לראות חרדי מפני שזה עושה לנו רק רע. רב ראשי עומד בלחץ נורא הוא חייב להתיר את האסור. ולכן כשעושה זאת הרב דוד סתיו אז איש לא יכשיר זאת יודעים כי מדובר בחצי רפורמי, אבל כש'חרדי' מכשיר את האסור הוא מביא חורבן על כלל ישראל, מפני שממנו ילמדו ויעשו חרדים אחרים

חבל שלא יכולתי להציג בפני הרב שטיינמן את עמדותיי בנושא הזה מדוע עדיף הרב דוד סתיו ואפילו גרוע ממנו לתפקיד הזה מאשר יהודי חרדי שבעצם ישיבתו שם מביא חורבן על עתיד הרבנות בישראל

אם תראו אותי כאן מכה בכל עבר, הרי זה לא מפני שאצביע חלילה נגד דעת הרב שטיינמן, אלא אלחם בעד האמת ונגד השקר והצביעות

חיים שאולזון

17 תגובות:

  1. שאולזון היקר. לא חשבתי שאתה כמו יתד, מבשר, קהילה ושאר מרעין בישין.
    אנא החזר לרב סתיו את תואר כרב ודיין ואל תדמה לאותם שוטים אשר באבחת עט או מקלדת מורידים מכבודה של תורה.

    השבמחק
    תשובות
    1. קאריירת הדיינות של הרב סתיו היתה במסגרת גיורי דרוקמן, אבל לרב סתיו וחבריו חשוב שפרוייקט הגיורים ההמוני ללא מצוות של "זרע ישראל" יעבור ממשרד ראש הממשלה לרבנות הראשית ולכן קיימת התנגדות עזה לרב סתיו בקרב רבני כת "הקו" שרוצים לשמור על טהרת הרבנות ואת כל הממזריאדה להשאיר במקומות אחרים. הם למדו מהטעות של הרב גורן ויודעים שהעברת פרוייקט הגיורים ממשרד רוה"מ לרבנות תתדרדר סופית את מעמד הרבנות הראשית לשאול תחתית (ואולי זו גם המטרה של מריצי הרב סתיו?)

      מחק
  2. חיים, כתבת את כל הסיבות למה צריך לבחור ברב יעקב שפירא ממרכז הרב, בפרט שיש לו את תמיכת הגר"ע יוסף (הגר"ע דייקא ולא דרעי וכו') ותמיכה מר' דוד אבוחצירא ותמיכה חזקה בקרב אנשי החרד"ל שחרדים מסתיו לא פחות ואולי יותר מאשר דגל-התורה. מסתבר שגם רבני חב"ד בעומדם בקלפי יכוונו לרצון הרבי ויבחרו ברב שפירא שהינו ירא שמים - ברא כרעא דאבוהא ולא מועמד מטעם איזשהו דיל. כנראה שהרב שפירא והרב אליהו הם היחידים שיכולים לחסום כרגע את הזליגה הרפורמית והיחידים שלא יתנו הכשרים לכל מיני עניינים מפוקפקים, הכשרים שעלולים לתת לרפורמים "הישגים" בבג"ץ, למשל: במידה ורבני הדילים יאשרו ר"ל גיורים ללא קבלת מצוות - מיד ירוצו הרפורמים והקונסרבטיבים לבג"ץ ויטענו: "מה נשתנו אלו מאלו?!" - הצרות הכי גדולות כיום מקורן בבג"ץ: גזירת הליב"ה וגזירת הגיוס.

    מטרת העמדתם של כל מועמדי הדילים היא לאלץ את הרבנות הראשית להתקפל ולעשות טעויות וויתורים שיכניסו את הרפורמים בדלת הקידמית באמצעות בג"ץ ויגרמו לרמות חדשות של השחתה והתבוללות בדברי ימי המדינה.

    לא סתם הימין יוצא עכשיו עם תכנית לסיפוח יהודה ושומרון על תושביהם, הם לא מודאגים מהדמוגרפיה כי יש להם עתודה של מאות אלפי מתגיירים שאמורים להכריע את המאזן הדמוגרפי מול ערביי השטחים.

    השבמחק
  3. ממתי אתה נשמע לדעת תורה הרי אתה ההיפך מדעת תורה מה קרה קמת היום על צד ימין ושלא תבין אותי לא נכון אדרבה הלואי ותזכה לחזור בתשובה שיצאת נגד כל גדולי ישראל אבל אמרו רז"ל עד דכדוכה של נפש יתמו חטאים לכן ברוך הבא לעם ישראל למרות שאני ספקטי לגביך אבל שוב הלואי ויתמו חטאים ובפרט בימים קשים אלו!

    השבמחק
  4. במיין סטרים של הדת"ל כבר מוכנים על סגירת דיל ללא סתיו:

    עורך עיתון בשבע עמנואל שילה:

    אפשר להתקומם על כך שהצורך בדיל עם החרדים פוגע בסיכוייהם של רבנים דתיים-לאומיים שנתפסים כפחות שמרנים. לא פחות מכך יש מקום להתקומם על כך ששיטת הדילים עם ש"ס פוגעת אנושות בסיכויים לבחור רב ציוני-דתי ספרדי. אבל אלה הם האילוצים הפוליטיים, ומי שאינו מתחשב בהם עלול להפסיד את כל הקופה.

    ועדיין מוקדם מדי להרים ידיים. אולי בכל זאת יקרה מה שנראה כעת כמציאות רחוקה והרב סתיו יצליח איכשהו להשיג רוב בגוף הבוחר. ואולי יבינו תומכי הרב סתיו שמוטב לרדת מהעץ ולתת למישהו מוסכם יותר ובעל סיכויים טובים יותר לנסות לשקם את הדיל עם ש"ס. ואולי דווקא בזכות טרפוד הדיל עם ש"ס וגניזת חוק הרב עמאר תיווצר הזדמנות לבחירתו של רב ראשי ספרדי מהציונות הדתית.

    http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/11346

    השבמחק
  5. שאולזון. למה אתה לא בעד הרב יעקב שפירא?
    מעמדתך דווקא נראה לי שהוא הכי מתאים.
    אני לא חושב שהוא פשרן כמו הרב סתיו או הרב לאו (לפחות לשיטתך)

    השבמחק
  6. משה יוינה אומר:

    אם יש ספק אם אפשר לברך על רבותנו שחלק מחכמתו בגלל שהם עוסקים בהרבה שטויות אבל בהחלט שאפשר לברך עליהם שכוחו וגבורתו מלא גוילם

    השבמחק
  7. הרב סטו הוא הרב של העיר שוהם, עיר חילוני, אבל לכל מסעדה יש הכשר, וכולם סגורים בשבת...

    השבמחק
  8. במפלגת "הבית היהודי" בונים ציר נוסף עם הקונסרבטיבים והרפורמים למקרה שייכשלו בבחירת סתיו:

    מאתר סרוגים:

    מנהל התנועה הקונסרבטיבית: "בנט חלק לנו כבוד, יוני שטבון ברך אותנו"
    ימים חדשים במשרד הדתות: עו"ד יזהר הס, מנהל התנועה הקונסרבטיבית מספר על המפגש עם בנט וטוען כי הוא חלק הרבה כבוד לתנועה הקונסרבטיבית. וזה לא הח"כ היחיד מהבית היהודי שפגש אותם: "ח"כ יוני שטבון הקריא ברכה מיוחדת במליאה, לרבות ולרבנים"

    http://bit.ly/139Ninp

    השבמחק
  9. Rabbi Chayim please, we had our fill of the chicken feed of rebelach and neficha-bobblech..
    We want real stuff, lemoshel to know about who, what and how much is the story with Weinrot and Dan Gertler
    Do you fear them? or
    Bless

    השבמחק
  10. הרב שאולזון:
    אינך צריך להתנצל על כך שאתה סבור אחרת מהגרא"יל שטיינמן.
    אני נגד הגישה הניו-חרדית, שכשגדול בישראל אומר משהו, כולם צריכים לעמוד דום ולהצדיע 100 פעמים.
    אין ספק, צריך לכבד את דעתם, להתחשב, לחשוב שוב, אבל לקבל "בלנקו" בלי עוררין - זה המצאה של הליטאים, שסרסו את הנושא של "ועשית ככל אשר יורוך" שמדבר על בית דין, והפכו את זה כהוראה כוללת בכל תחומי חיינו.
    מעולם לא היה כדבר הזה בישראל, והגישה הזו משרתת את מגמת ההשתלטות על מחשבותיהם, גופותיהם ונשמותיהם וכספם של בני האדם.

    השבמחק
  11. חבל ששטיינמן-לא-למד כלום מהנפילה של אלישיב,ובכלל לא ניתן להמליץ על רב ולא לתמוך במה שהוא מייצג,דהיינו הלל ביום עצמאות ישיבה בתערובת ועוד,לי אין-בעיה עם הלל ביום עצמאות,אך,מי שיש לו כזאת ,אמור להימנע מלהמליץ על זה או אחר אז שיועצין של שטיינמן ידעו שיש בחירה בעולם ולא יכעסו על רוזנברג מבית שמש שר"י בקיצור למה לשטיינמן להתערבבבבבב.האם הוא יתמוך ברב שאת השגחתו לא יכניס הביתה או לא מורה לשואלים לאכול מההכשר?.בקיצור יש כאן בעיה אמיתית,זה שהרב גר בבית-צנוע אינו אומר עליו כלום,גם ורן באפט האיש העשיר בעולם מתגורר בבית עני ופשוט להבדיל.

    בקיצור אני עדיין תר אחר האמת ולא נראה לי שאהיה מובטל בזמן הקרוב,ועכשיו כולנו נצעק גיוואלדדדד סמיילי.

    השבמחק
  12. רק לי נדמה שמתבשל פה תרגיל מסריח מס' 999999 דרעי-רלב"ג ?

    "היום התרחב ציר זה והוא כולל את הרבנית רלב"ג ואת הרבנית יפה דרעי, רעייתו יו"ר ש"ס. מעורבותן גדולה במינויים ובתיאומים בתוך החברה החרדית כולה. יש גם "טביעת אצבעות" של נשים ב"חצרות" האדמו"רים."

    http://www.itu.org.il/?CategoryID=547&ArticleID=1725

    השבמחק
  13. שאולזון אתה בדיוק כמו יתד ששולל תארי רבנות ומבזה תלמידי חכמים בשלל ביטויים.

    עדיף הרב סתיו על פני רכלן כמוך שכותב בלוג מלא שנאה שקרים ותככנות וחושף את כל הגועל נפש של העולם החרדי הצבוע, שגולש באינערענט הטמא.

    השבמחק
  14. הרב יעקב שפירא - המועמד האשכנזי היחיד ללא פייסבוק27 ביוני 2013 בשעה 11:38

    על הנציגים החרדים לבחור במועמד היחיד שאין לו פייסבוק מקרב המועמדים האשכנזים וזה הגאון הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב.

    ריך אפשר מצד אחד להילחם מלחמת חורמה באינטרנט ומצד שני לתמוך ברבנים שיש להם פייסבוק?

    השבמחק
  15. הרב חיים,
    אם הסיבה לתמיכה ברב דוד לאו היא באמת בגלל שהוא "הרע במיעוטו", אז למה לא לתמוך ברה יעקב שפירא, שאותו אתה כלל לא מזכיר בפוסט הזה? אלא ייתכן שהסיבה היא בדיוק אותה סיבה כמו שהיה לפני עשור, כשלא מנעו מרב יעקב אריאל להיות הרב הראשי, אשר אתה בעצמך הרבה פעמים הצבעת עליה: כמה שהרבנות יותר חלשה - ככה זה יותר טוב, כי אסור לתת כוח תורני והלכתי לציונות הדתית?

    ועוד שאלה מתבקשת. אתה כותב פה הרבה על השתלטות של חצרות ועסקנים על גדולי ישראל ומנהיגי הציבור החרדי. האם ייתכן שגם סביב הרב שטיינמן מסתובבים אנשים מאותו סוג ומשפיעים לכך או לכך?

    אני לא יודע תשובות, אני רק שואל שאלות, אולי יש לך מספיק מידע בשביל לענות בשלילה או בחיוב, אז אם תוכל...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.