רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 26 ביוני 2013

איך יצאה כזו תקלה על ידי הרב אלישיב?

מאת הירא וחרד

מה שעשה הרב אלישיב לרבנות לפני עשר שנים שהכתיר את יונה מצגר, היה אחד הפשעים הגדולים של ההיסטוריה. הרב אלישיב לא קבר את מוסד הרבנות הראשית הוא קבר את הממסד הרבני האורטודוקסי בארץ ובעולם. אם לא היה מדובר במנהיג שהגיע ממוסד הדיינות והתעשר על חשבון המדינה לא הייתי מגיע בטענות. מילא עוד "בעל השקפה" שלא מבין מימינו ומשמאלו. אבל כשמדובר במי שהיה באותו מוסד ומבין את המשמעות הציבורית הנרחבת של הדבר זה כבר פשע שלא יסולח.
הרב אלישיב מאז שהרב שך הפך אותו ל'גדול' גם זה בנסיבות של בדיעבד כאשר העדיף לכתחילה את ר' שלמה זלמן אוירבעך אולם כשהוא לא רצה להצטרף לדגל התורה והעדיף להישאר ניטראלי הרב שך אמר למקורביו שיצא מביתו של ר' שלמה זלמן אין ברירה הולכים למיזרוחניק כשהכוונה הייתה לרב אלישיב שהיה מוקצה מחמת מיאוס ברחוב החרדי בגלל שהלך נגד החרם הידוע על היכל שלמה.
הנחיתות של הרב אלישיב מהציבור הדתי לאומי היה מסיבה פשוטה. הוא חתנו של ר' אריה לוין. במשך ארבעים שנה החזיק תעודת הפועל המזרחי. קיבל פנסיה שמנה מהמדינה עד גיל 102, אבל הוא רצה להיקרא גדול ומרן ולכן כל פעם ניסה לדפוק את המערכת כדי שישכחו לו עוונות ראשונים כאשר יצא נגד מרן הרב מבריסק וגדולי ישראל שהחרימו את היכל שלמה. נתי גרוסמן ידע את החולשה של אלישיב וידע לתת לו את הכבוד הגדול ולנפח לו כותרות ואלישיב הרגיש איך אט אט הוא משתחרר מכבלי התודעה הציבורית שהוא למעשה מיזרוחניק שהושתל אצל הליטאים.
 אז מה עושים שני המיזרוחניקים לשעבר נתי גרוסמן והרב אלישיב כדי להוריד מעצמם את הגיבנת? מראים לכולם שהם יותר חרדים מחרדים הם ידפקו את הרב יעקב אריאל שנחשב בצדק לאחד מטובי התלמידי חכמים בדור האחרון, והם יספרו לכולם שעדיף שייגעץ ברבנות שישמע לגדולי הדור מאשר רב לתמיד חכם כי יש לו השקפות ציוניות והוא יערוך היתר מכירה.
וזה עבד הדיל המסריח שהתנפץ השבוע לכולנו על הראש וכל העולם ראה מי זה הנציג החרדי.
בכלל יש כאלה טוענים שהרב אלישיב לא היה מעורב הוא סמך בעיניים עצומות על נתי גרוסמן שאמר לו שהיות ומצגר גיסו אפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות. חבל שהרב אלישיב שהיה אמור להבין דבר או שניים בדברים ציבוריים הרס במו ידיו את המוסד הרבני כולו ודרדר אותו לשאול תחתית. זה מה שיזכרו כולם מהרב אלישיב בשנה לפטירתו שהכתיר את יונה מצגר.
בושה תכסה אותנו. כמה זה טוב שנציגו עלי אדמות נתי גרוסמן לא נמצא על השיבר הראשי ולא יכול להחליט שוב בשבילנו.

3 תגובות:

  1. אין פלא שהרב אלישיב טעה כאן. בשלושים השנים האחרונות לחייו הוא היה מבולגן, מבולבל ולא קוהרנטי. הוא עשה הרבה מאוד שטויות והושפע מחבר מקורביו שהשתמשו בו לצרכיהם הפוליטיים. זקנתו ביישה את נעוריו - החלטותיו לעיתים קרובות היו מביכות ומגוחכות. בנוסף לכל הוא היה חירש לגמרי, לא שמע מה שואלים אותו וענה שלא מן הענין. מינויו של מצגר הוא דוגמא אחת מתוך מאות. הוא היה צריך לפרוש מכל פעילות ציבורית בגיל 70 וזה נכון גם לגבי הרבנים שטיינמן ואויערבך.

    השבמחק
  2. הרב אילישיב זצ"ל הפך לעת זקנתו לכלי משחק בידי עסקנים שעשו בשמו כטוב בעיניהם.

    גם הרב שטיינמן וגם הרב עובדיה יוסף מובלים בגילם המופלג ע"י עסקנים ממולחים הלוחשים על אוזניהם שקרים ו"משכנעים" אותם לומר את אשר הם רוצים.

    השבמחק
  3. עזבו אתכם מהרב אלישיב זצ"ל. מי שבישל את המינוי של יונה מצגר הוא גיסו נתי גרוסמן. הגרוסמן הזה מאכיל אותנו החרדים מרורים כבר 20 שנה, ואין מי שיאמר למשחית די.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.