רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 ביוני 2013

רבני הציונות הדתית: "סכנה מרחפת על עולם התורה מכל החוגים".

רבני הציונות הדתית מצטרפים באיחור ומשלבים ידיים עם הרבנים החרדים במאבק להצלת לומדי התורה. במכתב המתפרסם היום (ראשון) עליו חתומים רבני המגזר מקיר לקיר, מתריעים הרבנים מפני פגיעה בעולם הישיבות לגווניו השונים, תוך הטחת ביקורת באנשי הבית היהודי.
במשך שבועות ארוכים חיכה הציבור החרדי כי רבני הציונות הדתית ישמיעו קול ברור בנוגע לגזירות על עולם התורה, היום (ראשון) נראה כי ההתעוררות המיוחלת הגיעה, אם כי באיחור רב.
הטלת המכסות על לומדי התורה כפי שמתכננת ועדת פרי, מגיעה גם לפתחי בתי המדרש של הישיבות הגבוהות הציוניות, אשר לגביהן נקבע כי אסור להם לקבל יותר מ300 בחורים בכל שנתון.
במכתב עליו חתומים למעלה מ60 רבנים בכירים מהציונות הדתית – ראשי ישיבות, רבני ערים, דיינים וראשי כוללים, המתפרסם היום (ראשון), מביעים הרבנים דאגה גדולה "מהסכנה המרחפת של פגיעה קשה בלומדי התורה ובמוסדותיה השונים מכל החוגים הגוונים והסוגים".
בין השמות הבולטים ניתן למצוא את הרב דב ליאור שליט"א רבה של חברון, הרב יהושע שפירא שליט"א ראש ישיבת רמת גן, הרב דוד דודקביץ' רבה של יצהר, הרב מרדכי נגארי שליט"א רבה של מעלה אדומים, ראשי ישיבת הר המור, הרב ישיהו מייטליס שליט"א רבה של נהריה והרב מיכה הלוי שליט"א, רבה של פתח תקווה.
במכתב הפותח במאמר חז"ל "לא כרת הקב"ה ברית עם ישראל אלא בשביל התורה" זועקים הרבנים על "הסכנה המרחפת של פגיעה קשה בלומדי התורה ובמוסדותיה השונים מכל החוגים".
ביקורת מרומזת אך ברורה מובעת בין שורות המכתב כלפי חברי הכנסת של הבית היהודי. "בשבועות האחרונים ציפינו שהעניינים הנוגעים ליחס למוסדות התורה וללומדיה במישור העקרוני ובביטוי המעשי של הדבר יוסדרו כראוי, אך לצערנו נודע לנו כי הדבר רחוק מפתרונו וסכנה נשקפת לעולם התורה וללומדיה", כותבים הרבנים.
במהלך החתמת הרבנים על המכתב, הגיע קיומו לאוזניהם של חברי כנסת מהבית היהודי, שחשו לחץ ואי נוחות מהביקורת המופנית כלפיהם. חלקם אף פנה בערוצים בלתי רשמיים למארגני המכתב, ושידרו הבטחות לפיהן הם מתחייבים להירתם להצלת עולם התורה.
ברחוב החרדי הביעו סיפוק בעקבות פרסום המכתב, הנותן פתח חשוב לשיתוף פעולה למען הצלת עולם התורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.