רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 9 ביוני 2013

כל האומר אין לי אלא תורה אפילו תורה אין לו

לחיים שאלוזון
לפני הכל הרשה לי להודות לך על הבלוג הנפלא ועל אומץ הלב הנדיר שיש לך לחשוף את האמת. כחוזר בתשובה שמכיר היטב את החברה החרדית, אני יודע עד כמה זה נדיר בחברה החרדית למצוא אנשים שיש להם את אומץ הלב לומר את האמת.
וזה האבסורד הגדול. מה שכל כך ברור ופשוט בחברה החילונית, שאנשים יכולים לומר את דעתם ולחשוף את האמת, הוא כ"כ מסוכן בחברה החרדית שרוממות ה' והאמת בגרונם.
איך זה יכול להיות שבחברה שחיה לאור תורת האמת אנשים כל כך חוששים מהאמת?
לא לחינם ציינתי שאני בעל תשובה. כמי שחי בשני העולמות, יש לי קנה מידה להשוות.
מי שחי כל חייו ליד הביוב, לא יודע שהוא חי בתוך סירחון. רק מי שבא מבחוץ מבחין בכך. תולעת בחזרת חושבת שזה הדבר הכי מתוק בעולם. כי זה הדבר היחיד שהיא מכירה. אותו דבר החרדים. הם חיים בתוך בועה סגורה וזו צורת החיים היחידה שהם מכירים. והבועה הזו מרה כלענה וכולם בה בטוחים שהכל דבש.
כל כלי התקשורת החרדים, וכל המרצים וכל הדרשנים, כולם, כל הזמן, בכל מקום ואתר אומרים תמיד את אותו הדבר: אצלהם הכל דבש.  מבוקר עד ערב ללא הרף , הם טוחנים לנו את המוח, שאצלהם הכל דבש.
כדי לשכנע אותנו שאצלם הכל דבש, הם מעלימים מאיתנו כל מידע שמערער את המסקנה הזו. הם אוסרים עלינו לשאול כל שאלה שעלולה לסתור את נקודת ההנחה הזו. בדיוק אותו מנגנון שעובד בכל הדיקטטורות בעולם. כולם מגוייסים לקחת חלק במנגנון ההסברה. ואוי לו ולנפשו של מי שמעז לומר אחרת.
וכאן הרשו לי לשאול את כל אחד ואחד מהקוראים את השאלה ששאלתי את פ', שהיה החברותא שלי לזמן מה. פ' הוא ת"ח אמיתי, שלומד בכולל החזון איש וכל פעם הדהים אותי מחדש בבקיאותו בכל סוגיה וסוגיה בש"ס. היו לנו ויכוחים רבים ולא הצלחתי לשכנעו. אבל פעם אחת שאלתי אותו שאלה. ופתאום הייתה שתיקה של רגע. משהו בפרצופו נע באי נוחות. פתאום עבר עליו משהו שהוא לא חש כל חייו. רגע אחד של שתיקה שערער וזעזע את כל המוסכמות שהוא היה בטוח עליהם כל חייו. ולכן לא התפלאתי שזה היה המיפגש האחרון בינינו.
וזו הייתה השאלה: תגיד לי פ' היקר, הרי אתה יודע היטב שכלי התקשורת החרדים, וכל הרבנים וכל החברה החרדית, מסלפים את האמת למען ההשקופע. אתה יודע שמצנזרים ממך עובדות העלולות לסתור את ההשקופע, אתה יודע שאף אחד לא מעז לשאול שאלות אמיתיות העלולות לנתץ את ההשקופע. אתה יודע שעונש כבד מוטל על כל מי שמעז לחשוב אחרת מההשקופע, אז איך אחרי כל זה אתה יכול להיות בטוח כל כך בהשקופע הזו שהחדירו בך מינקות?
כל התרבות החרדית בימינו היא תרבות של שקר, בניגוד גמור לתהליך חיפוש האמת של האמוראים בגמרא. שבה מותר לדבר על הכל, לשאול על הכל ואפילו להודות שצדקו מאיתנו חכמי יוון. בחברה החרדית המרבה לשאול מעמיק את השאול, ובתרבות היהודית המקורית כל המרבה לשאול מרחיק את השקר והשאול. בתרבות היהודית רבי יוחנן יוצא מדעתו אחרי מותו של ריש לקיש, כי אין בנמצא מי שמטיב לשאול כמוהו 24 קושיות על כל תירוץ. ובתרבות החרדית במקום לעודד ולהתמודד באומץ מול השאלות, פשוט יחרימו את כל מי ששואל.
וזה האבסורד הגדול והעצום שלא ניתן להבנה. איך זה יכול להיות שחברה שחיה על פי הבסיס של התורה, יש בה תרבות של שקר הרבה יותר ממי שלא חי לאור תורת האמת?
אני יכול לתת לכם מאות ואלפי דוגמאות של שאלות שאסור לשאול ומנפצות עד דק את כל חומת ההשקופע. קחו לדוגמא על קצה המזלג בנושא הבוער על סדר היום, שלצערי גם אתה שאלוזון חוטא לאמת בנושא הזה ולא שואל את השאלות האמיתיות הצריכות להישאל.
כולם אומרים לנו שלימוד התורה הוא מגנא ומצלא, והם השומרים האמיתיים על עם ישראל. על נקודת ההנחה הזו לית מאן דפליג וזה אליבא דכולא עלמא .
האמנם?
לאורך הגמרא יש מוטיב אחד שחוזר על עצמו לאורך כל הדרך שתורה עם חסד מגנא ומצלא הרבה יותר ממי שיש בו רק תורה. תקצר היריעה מלפרט את הדוגמאות על כך.
ואני שואל, לימוד תורה שמבוסס כל כולו על עוול מוסרי ממדרגה ראשונה והפליה בין דם לדם, שרק בציבור הלא חרדי אבות יגידו קדיש על בניהם שמתו בשדה הקרב, האם ללימוד כזה יש ערך של מגנא ומצלא? 
האם לא על כך נאמר: " כל האומר אין לי אלא תורה, אפילו תורה אין לו"?
האם לימוד תורה שבסופו של יום מגדל ת"ח שהם עדר של רובוטים שוטים ואדיוטים משומשים הקרובים יותר לתרבות השקר של האיסלם, ויש לה את כל המאפיינים של הדיקקטרות הנחשלות בעולם מאשר ליהדות המקורית האם לא על זה נאמר ת"ח שאין לו דעת נבילה טובה ממנו. והאם לא על ת"ח שכזה נאמר שהתורה יכולה להיות סם המוות.
האם לימוד תורה שמבוסס על כספי ציבור, בניגוד לרצון הציבור ורק בגלל הסכמים קואליציונים יש לו ערך של מגנא ומצלא?
או שהדין בזה כפי שפסק הרמבם מלסטם את הבריות?
יותר מזה. גם אם אתה מאמין שלימוד התורה מגנא ומצלא, למה אתה חושה שמישהו אחר, שלא מאמין בכך, דווקא הוא צריך לשלם את מחיר האמונה שלך? במערב כבר מזמן הבינו שכל אחד יכול להאמין במה שהוא רוצה בתנאי שהוא לא פוגע באחר. היעלה על הדעת לפטור מדמי ועד הבניין שלך שכן שטוען, שהוא מאמין שבגלל שהוא עומד ראש ברוב שעות היום, הוא מביא איזון לבניין ושלום לקוסמוס? כל אחד יכול להאמין במה שהוא רוצה, אבל הוא לא יכול לכפות על האחר את המחיר על אמונתו.
לא יכול להיות שחברה שלמה תחיה בתרבות השקר של תורתו אומנתו כשרק האחרים יצטרכו להיות שואבי המים, חוטבי העצים ובשר התותחים. ואף אחד, אף אחד, אפילו לא חיים שאולזון לא מעמיד סימן שאלה על נקודת ההנחה הזו. ולא יכול להיות שבגלל שאף אחד לא מעמיד סימן שאלה, נקודת ההנחה הזו הפכה אצל כל החרדים לנקודת מוצא.
 
לסיום אני מצרף לינק לתוכניתו של עו"ד יורם שפטל, על גיוס חרדים. שפטל הוא אוהב גדול של המסורת היהודית, ובוודאי שלא ניתן לחשוד בו שהוא שונא חרדים. ולא ניתן לבטל את הביקורת שלו כהסתה של שונא חרדים.
הוא אומר פה דברים חזקים ביותר שאף אחד בציבור החרדי לא שמע כמותם.
  יוסי איתן
לר' יוסי שלום

שאלת אותי ולכן אני עונה ובקיצור רב, יש להבדיל בין מי שיושב ולומד באמת לבין מי שעושה כך רק מפני שזו התרבות החדשה, לאשה לא נעים בפני חברותיה שישאלו 'מה בעלך לא בכולל', כאן אני מסכים איתך שקיימת בעיה. אבל בעקרון אני לא מסכים איתך, מפני שישנם גם מי שרוצים ללמוד וטובים לכך וצריך אותם, להם צריך לתת ללמוד

נכון, שהפכו את ה'כולל' לאידיאולוגיה חדשה כזו שהיא פוליטית יותר מאשר ערכית, בעבר לא היה דבר כזה, רק אחוז קטן מכלל הציבור ישב ולמד בכולל וכך צריך להיות גם היום. שנתיים אחרי החתונה כל אחד צריך להחליט לאן פניו מועדות, אם הוא מבקש להיות כלי קודש שימשיך ללמוד ואם לא, עליו לצאת לשוק העבודה כל אחד בתחום שהוא בוחר בו

התורה מגנא ומצלא רק אם לומדים תורה ולא אם מבטלים תורה, ואין זה נכון להשוות לחילוני או לכל מי שלא לומד והולך לצבא, מפני שהם יצרו את המצב הזה כשוויתרו על לימוד התורה וקיום המצוות. לפני יותר משישים שנה כשהקימו את המדינה הם התנכרו לתורה ולמצוות והשאירו את זה לדתיים ולחרדים בלבד, ולכן אינם יכולים לבא בטענות, הם עשו טפשות אז כשלא נאבקו לטעון כי התורה היא שלהם לא פחות משל החרדים וימצאו את הדרך שלהם איך לקיים תורה ומצוות בדרך מסודרת ואז לדתיים ולחרדים היתה בעיה. עכשיו כשנותרו מתי מעט שמקיימים את התורה אין מנוס אלא להשאיר את זה למי שמקיימים את התורה והמצוות

מה שכן, אני חוזר שוב על החלק הראשון, מי שלא לומד, שיילך לצבא, לאחד כזה אין את הזכות להתחמק

וכאן אעבור לפרשת השבוע, מחלוקת קרח עם משה היה על מה חשוב יותר לימוד התורה או המעשה, משה רבנו טען כי העיקר הוא המעשה, ולכן אין ספק שתורה לבד בלי מעשה זה לא דרך וחבל שיש מי שדוחפים לשיטה הזו שהיא סותרת את הגישה היהודית

באשר למה שקורה ברחוב החרדי שאיבדו את הראש הפכו להיות עבדים טפשים גחמות של כמה מטומטמים, זה אני מסכים איתך, אבל לא כולם. יש ברחוב החרדי מי שרוצים לקחת מן הציבור את הזכות לחשוב וכאן החורבן. נכון שיש גם ענין של התבטלות במיוחד אצל חסידים אבל זה לא אומר שאסור לחשוב. כן, חייבים למלאות הוראה של הרבי גם כשהוא אומר על שמאל שהוא ימין, ובכל זאת חשוב לדעת שהרבי אמר על שמאל שהוא ימין ולא להחליט כי מעתה השמאל הוא הימין

עלינו להלחם בתופעות כאלו, איננו מחוייבים לשמוע למי שמחנכים נגד התורה, אנחנו לא רובוטים, אבל שוב, אסור להכליל, לא כולם ככה, הדור הזה משתנה, ובדור הבא יהיה הרבה יותר טוב מפני שנפקח את עיניהם להבין מהי הדרך הישרה שיבור לו האדם, ושיברח מן השחיתות אליה חונך על ידי מי שמבקשים דרכו להשתלט ולשלוט על הציבור

אל תבא בטענות ל'חרדים' תבא בטענות למנהיגים ובמיוחד ליחידים המשתלטים העושים מה שהם עושים בשביל לשלוט, ה'השקפה' נוצרה בשביל לעקוף את ה'הלכה', כאן המקום לפקוח עיניים להבין כי אנו חיים בדרך התורה ואילו הם חיים בחושך כפול ומכופל

והערה הכי חשובה, אתה משווה אותנו לעולם ושואל מדוע שבעל אמונה אחרת ייאלץ לשלם על האמונה שלי, אז אזכיר לך שיש הבדל בינינו לבין מדינות העולם, אנחנו כולנו יהודים והאמונה היא אחת, זו לא אמונה אחרת, היסוד היהודי הוא יסוד מוצק המחייב כל יהודי, כאן אין וויכוח על מנהגים ודומיהם אלא יסוד היסודות שהתורה 'מגנא ומצלא' וגם אם החילוני לא רוצה לקבל נזכיר לו כי הוא יהודי, וכל עוד שהוא יהודי היהדות מחייבת 

כמובן שזה לא אומר שבשל כך מותר למי שלא לומד לשבת בכולל, רק מי שתורתו אומנותו באמת ולא רק מצהיר כך, לו מותר לשבת וללמוד כל האחרים שיעשו מה שצריך לעשות

9 תגובות:

  1. אני מסכים עם יוסי איתן .
    ואני אבאר כמה נקודות שכחרדי מלידה יוסי לא יכול להשיב עליהם.
    1. אם החרדים ב 100 שנות הציונות היו הולכים ביחד עם הציונים , הציונים לא היו זורקים את התורה , הציונים זרקו את התורה היות והם טענו שהחרדים שקרנים וגנבים , את הטענה הזאת לא המציאו היום , אלא יש ספר הצופה לבית ישראל שכתב משה קרמר צדיק חרדי , שחזה את השואה עוד בשנת 1933 ועוד קודם חזה שהיטל יעלה , הספר הזה הוא משנת תרצ"ג , עם מכתבים משנים קודומות איך שמזהיר מפני עלית היטלר לשלטון אם לא יחזרו בתשובה , והוא מביא שיה פעם בכנס של מחללי שבת ואוכלי טריפות , ושאל אותם למה אתם עושים זאת ? והם ענו לו כשהחרדים יפסיקו לשקר, להונות , ולגנוב אנו נפסיק לחלל שבת , והוא מאריך שם הרבה על הרישעות של החרדים והוא כותב שם אמרתי לחרדים אין סיכוי שתקבלו את השליטה על המדינה כי אנשים כמוכם לא יכולים לנהל מדינה , כדי לנהל מדינה צריכים מידות טובות , ואת זה יש לציונים . לכן הבעיה היא שהחרדים זרקו את הציונים ולא הציונים את החרשים , כל המלחמה חרדים וציונים , החרדים סילפו את ההיסטוריה.
    2. הגמרא בראש השנה דף י"ז ע"א מביאה אבל וכו'ושנתנו חיתתם גיהנם כלה והם אינם כלים , ומסבירה הגמרא מה זה שנתנו חיתתם זה פרנס המטיל אימה שלא לשם שמים , ומסבירים שם הראשונים , מה הכוונה שלא לשם שמים , הכוונה שהפרנסיעם גורמים שמקיימים מצות התורה מפחד הפרנסים ולא מיראת השם . הרי כי כל הפרנסים הגורמים לקיום המצוות מיראת הפרנסים (רבנים) ( עסקנים) גינם כלה והם אינם כלים ,
    3. תורה מגינא ומצלא רק אם לומדים לשמה , ולא כשלומדים שלא לשמה , ומסתמכים על המתוך , וק"ו שלפעמים שלא לשמה הוא חמור אם לומדים לשם כבוד , לכם זה שמשתמשים בשקר בשם התורה זה שקר גדול ביותר , כי רק תורה לשמה מגינה , ואת זה אף אחד לא רוצה לעקור , שום יהודי לא נלחם נגד תורה לשמה , אולי יש עסקנים חרדים שנלחמים נגד תורה לשמה , אבל המדינה לא לוחמת נגד תורה לשמה , אלא נגד השקר בשם התורה .
    4. כל המאבק הוא שליטה ולא יהדות , וזה חלק מהסילוף הקודם שעליו דברתי.
    יש עוד הרבה מה לכתוה אבל זה מספיק כדי להסביר את יוסי איתן

    השבמחק
  2. מה שיוסי איתן לא מבין -

    מי שמלסטם את הבריות זאת הממשלה ??

    מי נהנה הכי הרבה מתקציבים ממשלתיים ? עובדי הציבור ,
    האוניברסיטאות ,הספורט , התרבות שלנו אין חלק בה.

    כל זה ממומן על ידי מונופול השוד שנקרא מדינה - והציבור החרדי מקבל בביזה חלק הרבה יותר קטן מחלקו באוכלוסיה.

    לדוגמא - הבוגד אודי אדיב משמש מרצה באוניברסיטת חיפה
    המקבלת תקציבים ממשלתיים.עלות שכר של פרופסור היא
    כמיליון שקל לשנה . תוכל לפרנס בזה חמישה ראשי ישיבה.


    השבמחק
    תשובות
    1. אתה לא עונה כלל תשובה ליוסי איתן .
      1. זה לא קשור לטענות שלו.
      2. אני בטוח שאתה לא הראשון שאומר את השטויות האילו ליוסי איתן.

      מחק
    2. קודם כל אם לא שמת לב יוסי אינו חרדי מלידה אלא חוזר בתשובה(?). וכעת אענה לך על אותם נקודות שחרדי מלידה אינו יכול לענות-כלשונך (איני עושה זאת בכדי לנסות לשכנע אותך לשנות את דעותיך הכפרניות, אין לי עניין בזה, אלא פשוט איני רוצה שיחשבו שאין תשובה לשטויותיך) 1. קודם כל טענותיך הם בעצם על החפץ-חיים, המהרי"ל דיסקין, ר' יוסף חיים זוננפלד, ר' שמואל סלנט, האמרי-אמת מגור, ר' אהרן מבעלז, הרש"ב מליובוויטש ור' חיים מבריסק. (לא שאני חושב שיש לך בעיה עם זה הרי גדולי ישראל בעיניך כקליפת השום ואינך טוב ממנדלסון וחבריו אני כותב זאת רק בכדי לחדד את הנקודה) וטענתך על אי התחברותם עם הציונים הארורים. אז בא נראה מה עלה בסופם של אלה שהתחברו עמם קרי המזרחי, הדת"ל שומרים מצוות למחצה שליש ורביע והריהם כרפורמים חדשים והוכחה לזאת היא פסקיו המעניינים של "הרב" סתיו כמו למשל שמותר לצפות בסרטים עם שחקניות ואפילו יש בהם סצנות מיניות (קישור http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%94%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A8-%D7%A1%D7%AA%D7%99%D7%95-%D7%94%D7%A6%D7%92%D7%94-%D7%A2%D7%9D-%D7%A9%D7%97%D7%A7%D7%A0%D7%99.html) איש הישר בעיניו יעשה אין דין ואין דיין כך היא יהדותם של המתחברים עם הציונים יותר מזה אין צורך להוסיף. ובקשר למידות הנעלות שיש לציונים אכן אין חולק יש להם מידות נעלות כמו להטביע ספינה עם יהודים משיקולי כבוד ושליטה (אטלנטה) או להפקיר עשרות אלפי יהודים למוות בפרשת קסטנר ואם תרצה דוגמאות עכשוויות יותרמי בעל מידות טובות יותר מיאיר לפיד, חיים רמון,משה קצב, ורבים אחרים או אולי נמצאות המידות הטובות בקרב הנוער האיכותי והשתיין? אכן אתה מנצל לא רע את חוסר לימודי הליבה ומפריח בדותות היסטוריות חסרות שחר. 2. אז לפירושך המבריק גם 70 זקנים ומשה הטילו חיתתם על הציבור לא כן? ושלא נדבר על ר' שמעון בן שטח שהרג 80 מכשפות, אכן דברים כדורבנות... 3. אכן בידך לקבוע מהי תורה לשמה ומי לומד תורה לשמה ועל כן הפתרון הטוב ביותר להוסיף בתורה לשמה הוא ע"י סגירת הישיבות, כמה חכם. 4. ברור שליטה ורק שליטה,השמצה זולה וכמובן ללא בדל של ראיה אלא בקביעה מוחלטת מפי איש האלוקים דב פלדמן, ובכלל אם תשאל אותי אני מעדיף להיות תחת שליטתם של הגראי"ל שטינמן ודומיו ןלא תחת שליטתם של לפיד פירון ודומיהם. יש עוד הרבה מה לכותב אבל זה מספיר בכדי להפריך את דברי האיוולת שלך.

      מחק
    3. איש שדה
      לא ענית שום דבר חזרת על "ההשקפה" החרדית שרק חרדי מלידה שלא למד תורה לשמה ולא למד חסידות ולא בירר עומקה של תורה ת יכול לדבר שטויות ולחשוב שהם דברי חכמה , ואתה רק מחזק את דברי יוסי איתן.
      אני לא רוצה להיכנס לחשבונות מי יותר רשע האם החרדים או החילוניים , זה נשאיר למשיח לעשות את החשבונות האילו.

      מחק
    4. כי אתה ענית? פעם אחר פעם אתה חושף את כפירתך וכל מה שיש לך לומר על זה שאני לא למדתי תורה לשמה ולא חסידות, מאין אתה יודע מה למדתי ומה לא? במקום להשמיץ תענה לעניין ואם אין לך מה אז תודה, לא יקרה כלום.

      מחק
  3. חוזר בתשובה וותיק10 ביוני 2013 בשעה 18:41

    מר יוסי, אתחיל במשל שלך אודות החי בביוב, אכן חי בביוב אינו מריח אך לעתים כשיוצא מהביוב פתאום מתחיל להרגיש סירחון בכל מקום,ומדוע? כיון שלא החליף בגדים כשיצא ונשארו עליו אותם בדגים צואים בהם יישב בביוב והוא חושב שהסירחון מבחוץ... אבל אין מה לומר אתה אכן צודק "כל הדרשנים כל הזמן בכל מקום ואתר רק אומרים שאצלנו דבש" ממש כך, לא מדברים על תורה לא על אמונה לא על מוסר ומידות לא על קדושה ולא על כלום לבד מכמה אצלנו דבש!!! השומעות אזניך מה שפיך מדבר?! אתה ברצינות טוען כך?! אני נאלץ לומר לך שהוא שאתה שוגה בדמיונות או שהנך משקר בזדון. בכל ימי לא נתקלתי בדרשות כאלה לכל היותר מאמרי "ההשקפה" ביתד והמודיע. ואכן החברותא שלך לא ענה לך ומאוד מובן גם מדוע השאלה כל כך טיפשית שחבל אפילו להתייחס אליה אבל אנסה לענות לך כמיטב יכולתי המוגבלת לרדת לרמה הזו מה בעצם הבעיה? שלא מפרסים מעשי פשע? רכילות זולה? מה בדיוק תרצה שיפרסמו? העיתונים החרדים אכן שומרים על תוכן נקי ועל כך גאוותנו ואם יש לך בעיה עם זה זכותך לקנות ידיעות-אחרונות אף אחד לא מפריע לך. טענתך השנייה שאי אפשר לשאול גם מי כמוה כראשונה או דמיונות או שקר וכזב האם אי פעם ניגשת לרב וניסית לשאול והוא אמר לך לסתום את הפה?! אני מאמין שלא כי אני לא מכיר רב כזה. מעולם לא סתמו לי את הפה ולא אמרו לי אסור לשאול. וטענתך על אי מוסריות גובלת בכפירה בזמן יהושע במלחמות כיבוש הארץ שללא ספק היו מלחמת מצווה שבט לוי לא שירתו בצבא אלא למדו תורה וכך גם כל ימי מלכות ישראל עפ"י התורה לפחות 10% מהצבא צריך ללמוד. (ואיני מדבר על חזקיהו המלך שכלל לא קיים צבא..) איך זה שונה ממה שיש כיום?! הרי החילונים אינם לומדים אז החרדים נאלצים ללמוד גם עבורם, ולכן טענתך לא על לומדי זמננו אלא על התורה ואם אינך מאמין בה הרי אינך שום חוזר בשאלה אלא אפיקורס פשוט. וההשוואה שלך לאדם העומד על ראשו כל היום מבהירה היטב איזה אמונה יש לך ב"תורה מגנא ומצלא"...

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה חי בדמיונות אין לך בכךך מושג מה זה יהדות ומה זה תורה , ולכן אתה מכנה עצמך "חוזר בתשובה ותיק" כי אתה כבר שכחת מה זה תשובה ואינך יודע מה זה תשובה .

      מחק
    2. חוזר בתשובה וותיק11 ביוני 2013 בשעה 0:41

      בדברים אילו אינך אומר דבר במקום לענות אתה קובע עובדות ומאשים אותי בחוסר ידיעה, מה שבעצם מוכיח כי אין לך מה לענות ואני צודק. טובה הייתה לך השתיקה.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.