בס"ד  י' תמוז תשע"ג
כבוד ר' חיים הנכבד
שלום וברכה!
אני קורא ותיק של כתבותיך, ולגבי פרשת אגו"ח אני מתפלא, היות שנראה מבין השיטין שכאילו אינך מצוי מספיק בהקורה בחב"ד, מה שקשה לי להאמין, אני יודע מי הי' אביך ע"ה, וגם הכרתי את אחיך בישיבת תורת אמת,
פרסמת מכתב של אחד, שכותב לגבי הרב וילשאנסקי שליט"א כאילו שהושפע ע"י בני משפחתו,
- אם כך יש לי חדשות בשבילך - גם גיסו הרב אשכנזי הוא משיחיסט וחמיו ע"ה הי' משיחיסט, וכן כל גיסיו מי פחות ומי יותר, וכן כל בניו של וילשנסקי, ואפילו יי"צ אהרונוב אביו משיחיסט חזק וכן אחיו, ואפילו הוא עצמו, ולולא יועציו מצא"ח ובמיוחד היועץ הראשי לבנהרץ שכעת מסוכסך עמו,
אזי גם הוא עצמו לא הי' כזה "אנטי", ובכלל צריך לחלק, ראשי המשיחיסטים בעיקר אלו שב 770,
- להוציא את קבוצת הנדל - וגם הרב וילשנסקי הוא בחבורתם, כל אלו אינם קיצוניים כלל וכלל,
ישנו ענין אחר שלגבי ראשי מוסדות חב"ד הן בנ.י. והן בארץ, מה שמכונה הטאכ' בלע"ז רוב חסידי חב"ד סולדים מהם, והרבה מלפני ג' תמוז, 
ומה שנעשה נסיון החל מלאחר ג' תמוז, הוא: בעיקר שלגבי ענינים "פנימיים" ראשי המוסדות הנ"ל לא יקבעו את ההלוך ילך,
ולולא הקיצוניים שבמשיחיסטים הם מזמן היו כובשים את כל חב"ד, 
מה שקרה הוא, שהענין יצא משליטה ולקיצונים יש השפעה בעיקר על הבחורים, וכן בצפת גם לרב וילשנסקי יצא הענין משליטה, ובענינים אלו הוא כבר לא קובע בישיבה שלו,
ולגבי הקהילה בצפת הטילו עלי' סטיגמה - להוי ידוע: שכבר שנים רבות מאז שברנס עזב וקבוצתו התפזרה לכל עבר, הרוח הקיצונית נעלמה, וכיום מתיישבים בצפת אברכים צעירים מסלתה ומשמנה של חסידות חב"ד ב"ה,
בתקווה שיתבררו ויתלבנו הדברים
בכבוד רב
שרגא בטיהרא