רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 ביוני 2013

דרעי מוביל את הציבור הספרדי לאבדון

כך מדווח מעריב:

המאבק שהתקיים השבוע סביב חוק עמאר נראה לכאורה מאבק בין רבנים. אבל מי שהסתובב ביום רביעי אחר הצהריים במסדרונות הכנסת גילה שהסיפור צבוע בצבעים פוליטיים. סיעת ש"ס עומדת בפני פיצוץ רב עוצמה. הקרב האמיתי השבוע התקיים בכלל במשולש של אריה דרעי, אלי ישי וראש הממשלה נתניהו.

ישי ונתניהו דחפו במרץ ובעקשנות את החוק שמאפשר לרב עמאר להתמודד פעם נוספת לתפקיד הרב הראשי. מנגד, דרעי פעל בכיוון הפוך. בשורה התחתונה: דרעי ניצח בקרב. היכולת שלו להביא את הרב עובדיה יוסף להודיע שאין ברירה, אבל חובה להתנגד לחוק עמאר, היא על גבול הקוסמות. אבל זה גם מה שהביא למרד הגלוי שניצת השבוע בקרב חברי הכנסת של ש"ס נגד היו"ר.

מי ששמע בימים האחרונים את הדברים שיצאו מפיהם של חברי הכנסת אברהם מיכאלי, יעקב מרגי, ניסים זאב, יצחק וקנין, דוד אזולאי, וכמובן של היו"ר המודח אלי ישי, התקשה להאמין. את מה שאותם ח"כים חשבו בעבר, אבל לא העזו לומר בגלוי, הם אמרו השבוע בפומבי.

"דרעי מוביל את הציבור החרדי-ספרדי לאבדון", הצהיר אחד מהם. "הוא חסר אמינות באופן מוחלט", אמר השני. "הוא לא מפסיק לרמות אותנו", טען השלישי. "האיש פשוט לא השתנה מהפעם הקודמת". הח"כים טוענים כי דרעי החל בסגירת חשבונות עם תומכי אלי ישי.

צריך להבין, מדובר בחברי כנסת שנלחמים כרגע על חייהם הפוליטיים. הם הגיעו למצב שכבר אין להם מה להפסיד. הם יודעים שאם דרעי יוכל הוא יוציא אותם מהמפלגה. את ההשפעה של דרעי על הרב עובדיה הם מגדירים כחזקה ודרמטית.

והנה הסבר נוסף, שעולה מתוך המפלגה, בנוגע לשאלה את מי היה רוצה לראות דרעי בתפקיד הרב הראשי הספרדי, במקום הרב עמאר: הרב בנימין אטיאס, רבה הראשי של פתח תקווה. שם המשפחה לא מטעה. מדובר באחיו של השר אריאל אטיאס.

דרעי סירב אמש להגיב לדברים.

2 תגובות:

  1. תקומו ותעשו מעשה אל תהיו טיפשים הרי בסופו של יום הוא יעף אתכם מהכנסת אם הוא מעיז לעשות מעשים כאלה ואתם שותקים אז אתם פשוט טיפשים אבל ממש טיפשים כי אמנם לפעמים אדם מבפנים לא רואה כמו אדם מבחוץ ולכן אני אומר תפתחו את העיניים ותקדימו את המאוחר אתה נכון להיום כח חזק ואפילו חזק יותר מאריה אתם הרוב ולכן אל לכם ליתפס לכל מיני גימיקים של כביכול דעת מרן וכיו"ב היום כל הציבור בישראל יודע שלא זו דעת מרן אפילו אם מרן יצעק ויבכה הכל זה איומים ןלחץ שמפעילים עליו רחמנא ליצלן תבינו תתעוררו אתם לשון המאזניים עליכם נשען כל עולם התורה הספרדי אדרבה אתם תתנו כח למרן להעיף את האיש הזה שאמינותו כבר לא צריכה אישור שהיא שואפת לאפס זכרו פן יהיה מאוחר תנצלו את הכח שנותר לכם בינתיים !

    השבמחק
  2. התוצאה של כל ההתרוצצויות תהיה הארכת כהונתם של הרבנים עמאר ומצגר.זוהי תוצאה ראויה ביותר כשמתחשבים במעמדו הרם והנישא של הרב מצגר שליט"א בכל המגזרים. הוא נערץ בחוגים החרדיים, בחוגים הדתיים לאומיים ובציבור החילוני. בקיאותו בתורה היא מן המפורסמות ובכל הישיבות לומדים את ספריו ופסיקותיו המעמיקות יומם וליל. אשרינו שזכינו לחיות בדור שכאלה רבניו!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.